اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر : سرعت پروژه‌ها از برنامه‌ها بیشتر است
کد خبر : ۱۱۲۲۶
تعداد بازدید : ۱۲۰
متن کامل خبر

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: عملیات تعریض و مقاوم‌سازی پل سلمان فارسی که به‌منظور ایمن‌سازی، رفع گره ترافیکی و تسهیل در تردد انجام گرفت، در ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز شد و در ابتدای شهریور ۱۴۰۲، یعنی یک‌ماه زودتر از برنامه زمان‌بندی شده به پایان رسید. به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی رئیس و عوامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در اجرای پروژه تعریض پل سلمان فارسی، اظهار کرد: بازگشایی این محور در کمترین زمان ممکن مورد تأکید شهردار و شورای اسلامی شهر بود و بر همین اساس با تمامی توان و امکانات بر اجرای این پروژه متمرکز شد. او با یادآوری این موضوع که این پروژه در مسیر اجرا با چالش‌های عدیده‌ای روبه‌رو بود، افزود: مشکلات حوزه ترافیک و فضای محدود برای برپایی کارگاه عمرانی تنها مسئله اجرای این پروژه نبود؛ بلکه به موازات اینها روند جابه‌جایی تأسیسات پروژه نظیر برق، آب شرب، آب‌های سطحی و فاضلاب بیش از ۶ ماه به طول انجامید. سخنگوی شهرداری شیراز با اشاره به راه‌اندازی نوبت شب در پروژه‌های شهری بنا به امر شهردار این کلان‌شهر گفت: سازمان‌ عمران و بازآفرینی فضاهای شهری با توجه به موقعیت مکانی پروژه تعریض و مقاوم‌سازی پل سلمان فارسی و ترافیک آن محور بایستی در کنار گذرها به صورت شبانه عملیات بتن‌ریزی را انجام می‌داد تا تسهیلی در حوزه ترافیک این منطقه اتفاق بیفتد و منتج به ایجاد رضایتمندی مردمی شود. جاویدی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از پروژه‌ها طبق برنامه زمان‌بندی‌شده، نیازمند همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان هستیم، تصریح کرد: اخذ مجوز برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان به دلیل عملیات پایین پل رودخانه به طول انجامید و این در حالی بود که به دلیل بارندگی و خطرات ناشی از سامانه بارشی مونسون مجبور به دوباره‌کاری‌هایی شدیم؛ چراکه با توجه به هشدارهای مسئولان ذی‌ربط در مردادماه ۱۴۰۱ مبنی بر وقوع سیلاب احتمالی، تمامی تجهیزات برپایی کارگاه پروژه، در زمان هشدار جمع‌آوری شد و عملیات پروژه مدتی به تأخیر افتاد. بنا به اظهار این مقام حوزه ارتباطات مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز، عملیات تعریض و مقاوم‌سازی پل سلمان فارسی که به‌منظور ایمن‌سازی، رفع گره ترافیکی و تسهیل در تردد انجام گرفت، در ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز شد و در ابتدای شهریور ۱۴۰۲، یعنی یک‌ماه زودتر از برنامه زمان‌بندی‌شده به پایان رسید. او در ادامه با بیان اینکه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در اجرای عملیات پل سلمان فارسی رکورد زده است، گفت: این سازمان طی چهار شبانه‌روز عرشه‌ای به طول ۷۰ متر و عرض ۱۱.۵ متر از صفر تا صد را قالب‌بندی و بتن‌ریزی کرده‌ است. جاویدی با اشاره به برخی از مشخصات فنی پروژه تعریض پل سلمان فارسی بیان کرد: طول تعریض این پل به ۷۰ متر می‌رسد و عرض عرشه در قسمت‌های شرقی و غربی پل هرکدام معادل ۱۱.۵ متر است؛ همچنین تعداد کوله‌ها و پایه‌ها به ترتیب ۴ و ۱۰ عدد است و ۱۲ دهانه ۱۱متری عرشه دال درجا دارد. مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: حجم کل بتن مصرفی در پروژه تعریض پل سلمان فارسی معادل سه‌هزار و ۵۰۰ مترمکعب و حجم عملیات خاکی آن دوهزار و ۶۰۰ مترمکعب ارزیابی‌ شده است. سخنگوی شهرداری شیراز تصریح کرد: افزایش ظرفیت تردد خودروها روی پل رودخانه‌ای سلمان فارسی، تسهیل تردد خودروها و روان‌سازی ترافیک محور پل ولی‌عصر(عج) به میدان گلستان و بالعکس و تسهیل تردد خودروهای ورودی و خروجی پل سلمان فارسی به خیابان ساحلی از اهداف تعریض و مقاوم‌سازی پل سلمان فارسی بوده است.