اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر : عمران باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد
کد خبر : ۱۵۴۶۸
تعداد بازدید : ۱۳۸
متن کامل خبر

استاندار فارس از ضرورت وجود پیوست رسانه‌ای برای اقدامات دولتی سخن گفت و افزود: در اعتبارات پروژه‌های عمرانی باید اعتبار ویژه‌ای برای تبلیغ همان پروژه، اختصاص یابد و دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی به‌صورت آنچه هست، به عموم مردم معرفی شود. به گزارش ایسنا، محمدهادی ایمانیه در دیدار با سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تأکید بر اینکه موضوعاتی که به‌صورت مستقیم معیشت و اقتصاد مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهند، باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند، گفت: اطلاع‌رسانی اقدامی حیاتی در همه حاکمیت‌ها و دستگاه‌هاست و باید به نحو شایسته و در تراز نظام جمهوری اسلامی این مهم محقق شود. وی به ویژگی‌های متعدد رسانه و فواید حاصل از اقدامات رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران در خدمت مردم هستند؛ لذا یکی از اصلی‌ترین کارکردهای رسانه این است که مشکلات مردم را جمع‌بندی و مطرح کند تا برای حل آنان تدبیر شود. استاندار فارس خواستار ارائه نقاط ضعف در حوزه اطلاع‌رسانی در استان فارس شد و بر ضرورت اصلاح و تقویت آنان تأکید کرد و از گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سخن گفت و اظهار کرد: جریان‌های ایجاد شده در فضای مجازی اگرچه ممکن است مثبت یا منفی باشد، اما باید از ظرفیت فضای مجازی و انسان رسانه‌ها با رویکرد مثبت و امیدآفرین استفاده شود. وی از تأکیدات مکرر خود مبنی بر عدم نشر اخبار غیرواقعی گفت و به موضوع تبلیغات اشاره کرد و افزود: در حوزه تبلیغات با وجود اینکه نیاز به هزینه و سلیقه داریم، باید کار را به متخصصان آن واگذار کنیم. این مهم هم اطلاع‌رسانی را افزایش می‌دهد و هم برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط بازار کار مناسب ایجاد می‌کند. نماینده عالی دولت در فارس با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های تبیین، سخن گفتن با زبان مردم است، از داشتن پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌های عمرانی، زیرساختی و سایر اقدامات دولت سیزدهم سخن به میان آورد و گفت: در اعتبارات پروژه‌های عمرانی باید اعتبار ویژه‌ای برای تبلیغ همان پروژه اختصاص یابد و دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی به‌صورت آنچه هست، به عموم مردم معرفی شود. ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود از ظرفیت‌های شگرف و باارزش فارس در مباحث مرتبط با گردشگری به‌ویژه در چهار حوزه مذهبی، تفریحی و سیاحتی، درمانی و تاریخی سخن به میان آورد و بر ضرورت معرفی این پتانسیل‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی تأکید کرد و گفت: همه ۳۷ شهرستان استان فارس به نحوی ظرفیت گردشگری در یکی از ۴ حوزه یادشده دارند که تبلیغات آنها علاوه بر اینکه سرمایه‌گذاران را جذب خواهد کرد، رونق گردشگری را در پی خواهد داشت. استاندار فارس پیشنهادی هم برای تأمین تجهیزات روابط‌عمومی‌های دولتی به رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت داد و گفت: در صورتی که هیئت دولت در یک بازه زمانی مشخص تجهیزات و امکانات مورد نیاز روابط‌عمومی‌ها را که مشابه داخلی آنان وجود ندارد، از معافیت گمرکی برخوردار کند، قطعاً بخش زیادی از موضوع تجهیزات این مراکز اطلاع‌رسانی مرتفع می‌شود. ایمانیه در انتها از ایجاد کارگروه فضای مجازی استان سخن گفت و اقدامات انجام‌شده در مدت فعالیت این کارگروه را به بحث و تبادل نظر گذاشت.