اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر : استفاده از توانمندی بسیج در تولیدات دیجیتال
کد خبر : ۲۰۳۴
تعداد بازدید : ۲۷۹
متن کامل خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌استان فارس با شرکت کنندگان و مسئولان حاضر در چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در فارس همراه شد و از رقابت بخش‌های مختلف ‌این برنامه فرهنگی دیدن کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌استان فارس، چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در فارس در حالی مشغول به کار است که ۴۰ تیم در قالب ۲۰۰ نفر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در جریان ‌این برنامه حمید رضا قانعی با بیان ‌اینکه رویداد تولید محتوای بسیج یکی از نیاز‌های جامعه بوده و ضرورت دارد افزود: جوانان به واسطه ‌این رویداد می‌توانند استعداد‌های خویش را شکوفا و تجربه‌هایشان را باهم به اشتراک بگذارند. قانعی با بیان‌ اینکه امروزه با توجه به ‌اینکه بستر‌های توزیع و تولید اخبار بسیار متنوع شده ضرورت دارد تا در ‌این حوزه‌ها فعالیت داشته باشد، عنوان کرد: هر کدام از پلتفرم‌ها و نرم افزارها نیاز به فضای خاص خود دارد و نمی‌توان به صورت یکسان تولیدات انجام شود و با تأکید بر ‌اینکه رویداد تولید محتوا‌هایی از‌ این قبیل از ضروریات جامعه به شمار می‌رود، افزود: جوانان به واسطه‌ این رویداد می‌توانند کنار هم قرار گرفته، استعداد‌های خویش را شکوفا کنند و تجربه‌هایشان را باهم به اشتراک بگذارند، از طرفی نیز باهم آشنا می‌شوند و در یک چرخه تولید محتوا قرار می‌گیرند که ‌این امر منجر به باروری و شکوفایی بیشتر استعدادها خواهد شد. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌فارس در ادامه با اشاره به ‌اینکه یکی از مهم‌ترین نکاتی که ‌این رویداد به آن پرداخته، سپردن بار مسئولیت به نسل جوان و نوجوان است، تصریح کرد: در نتیجه زیست اجتماعی، فرهنگی که برای خود در نظر می‌گیرد با ابزارهایی که در اختیار دارد، موجب می‌شود محتوای خاصی را تولید کند که اتفاقات جذابی را رقم می‌زند که مخاطب بیشتر می‌پذیرد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌فارس در ادامه افزود: امیدواریم پایان ‌این رویداد با تلاش بسیجیان در زمینه تولید محتوا بتوانیم آینده خوبی را در فضای مجازی داشته باشیم. وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار شیرازه مبنی بر وظیفه دیگر دستگاه‌ها و حوزه فرهنگ در حمایت از ‌این گونه محتوا‌ها، اظهار کرد:دستگاه‌ها و ادارات فرهنگی به ویژه فرهنگ و ارشاد یکی از ارگان‌هایی است که تنظیم‌گری و حمایت را برعهده دارند، به همین خاطر یکی از اتفاقات خوبی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌با محوریت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی‌کشور رقم می‌خورد حمایت از تیم‌ها و فعالیت‌های فرهنگ بنیان و هنر بنیان است، بیان کرد: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌قریب به یک سال است که سامانه ارائه طرح را راه اندازی کردیم تا گروه‌ها و افرادی که توانمندی دارند بتوانند ‌ایده‌های خود را ارائه دهند. قانعی افزود: سپس افراد در جلسه مذاکره‌ای که تدارک می‌بینیم طرح خود را ارائه می‌دهند و در نهایت منجر به حمایت می‌شود. دبیر شورای فرهنگ عمومی ‌استان در پایان تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌و ادارات مربوطه در استان‌ها تلاش می‌کنند به عنوان دستگاه حمایتگر در حوزه صنایع خلاق نقش آفرینی کنند که ممکن است در حد و اندازه و ارقام مطلوب تیم‌های استارت‌آپی نباشد، اما کمک کننده است تا رشد اولیه را داشته باشند. خاطر نشان می‌گردد؛ شرکت‌کنندگان در تمام رده‌های سنی، خواهر و برادر به مدت ۴۸ ساعت از صبح روز چهارشنبه ۹ آذرماه تا جمعه ۱۱ آذر به تولید محتوا در زمینه‌های پویا نمایی، بازی‌های تلفن همراه و نیم افزارهای تلفن همراه پرداختند و بعد از پایان رقابت‌ها و داوری آثار نفرات برتر اعلام خواهند شد و در بخش پویانمایی، در موضوعاتی همچون شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، ‌ایران اسلامی ‌در مسیر پیشرفت، شهید سلیمانی، برای ‌ایران و از خون جوانان حرم لاله دمیده به تولید محتوا می‌پردازند. در بخش بازی‌های تلفن همراه شرکت کنندگان در موضوعاتی از جمله قرآن و عترت، بازی‌های آموزشی، اقتدار ‌ایران، سبک زندگی، گردشگری، خدمات شهری و سلامت و ورزش تولید محتوا خواهند کرد. موضوعات نرم افزار تلفن همراه نیز در‌ این مقوله قرار دارند و افراد حاضر در رویداد در‌ این بخش درخصوص قرآن و عترت، جهاد و خدمت، گردشگری، خدمات شهری، سلامت و ورزش و سبک زندگی تولید محتوا می‌کنند.