اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر : عذاب آموزشی در مدارس کانکسی
کد خبر : ۲۳۱۴۱
تعداد بازدید : ۴۶
متن کامل خبر

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۱۰۰۰ مدرسه کانکسی در کشور شناسایی شده است، گفت: در بخش عمده کشور دارای مدارس کانکسی هستیم؛ این در حالیست که به لحاظ پراکندگی، در ۲۶ استان سامان‌دهی این مدارس در دستور کار قرار گرفته است. مجید عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سامان‌دهی مدارس کانکسی در راستای کیفیت‌بخشی به فضاهای آموزشی در کشور در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار گرفته است، گفت: طرح سامان‌دهی مدارس کانکسی در قالب طرح شهید پناهی با هدف ساخت مدارس دو، سه و چندکلاسه مستقل در دستور کار است. وی با بیان اینکه کارهای اجرایی سامان‌دهی مدارس کانکسی در کشور در دستور کار قرار گرفته است، افزود: مشارکت‌کننده و همراه اصلی وزارت آموزش و پرورش در این کار، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام است و منابع مربوط به این موضوع از محل منابع اعتبارات دولت و خیرین حقیقی و حقوقی تأمین می‌شود. معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۱۰۰۰ مدرسه کانکسی در کشور شناسایی شده است، ادامه داد: نقشه‌های فنی و اجرایی ساخت مدارس جایگزین مدارس کانکسی در دستور کار قرار است که پس از ابلاغ و شروع عملیات اجرایی در سطح کشور به تدریج این مدارس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود. عبداللهی با بیان اینکه پیش‌بینی شده برای اجرای این کار تا پایان آبان‌ماه سال جاری بخش عمده این مدارس تکمیل شود، گفت: اطلاعات دقیق آن پایان آبان اعلام می‌شود. وی با بیان اینکه پروژه‌های تعدادی از استان‌های معین، اندکی با زمان‌بندی عقب‌تر است، افزود: تلاش شده با تزریق منابع مالی این استان‌ها نیز به میانگین زمان سامان‌دهی برسند تا قبل از فصل سرما بتوان بخش عمده مدارس کانکسی را سامان‌دهی کرد و دانش‌آموزان در فضای مناسب‌تر از کانکس تحصیل کنند. معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بخش عمده کشور دارای مدارس کانکسی است، ولی تمرکز این مدارس در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، لرستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است، اظهار کرد: به لحاظ پراکندگی در ۲۶ استان کشور سامان‌دهی مدارس کانکسی در دستور کار قرار گرفته که مراحل نهایی آن در حال طی شدن است تا یکی از مسائل جدی که از گذشته نظام آموزش و پرورش از منظر فضا و تجهیزات با آن روبه‌رو بوده، حل و فصل شود.