اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر : دانشگاه شیراز مرجع فرهنگی و علمی‌کشور
کد خبر : ۴۳۱۹
تعداد بازدید : ۱۹۹
متن کامل خبر

استودیوی صوتی‌تصویری و تولیدات رسانه‌ای روابط عمومی ‌دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد. به‌گزارش روابط عمومی ‌دانشگاه شیراز، در آستانۀ ولادت باسعادت حضرت باقرالعلوم، امام محمدباقر (ع)، استودیو روابط ‌عمومی‌ دانشگاه شیراز با هدف تولید محتواهای فرهنگی، هنری، پژوهشی و آموزشی راه‌اندازی شد. استودیو روابط ‌عمومی ‌دانشگاه شیراز که با اعتباری بالغ ‌بر ۵ میلیارد ریال، در مساحت ۶۵متر مربع آماده‌سازی شده است؛ طی مراسمی ‌با حضور مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس و معاونان پژوهشی و سیمای ‌این مرکز و اعضای هیئت ‌رئیسه دانشگاه شیراز گشایش یافت. هدف‌گذاری برای نیل به دانشگاه نسل چهارم دکتر حامد تقوایی، مدیر روابط عمومی ‌دانشگاه شیراز در ‌این آیین، با بیان ‌اینکه استودیوی روابط‌ عمومی ‌دانشگاه در راستای تحقق اهداف دانشگاه برای رسیدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم راه‌اندازی شده است، گفت: هدف اصلی راه‌اندازی ‌این استودیو، ارتباط هرچه بیش‌تر دانشگاه و جامعه است، چرا که روابط عمومی ‌به‌عنوان یک فرایند ارتباطی استراتژیک، روابط دوسویه‌ دانشگاه و جامعه را رقم می‌زند و پیوند مستحکمی، میان اهداف دانشگاه با مطالبات بیرونی برقرار می‌کند، همین‌طور با ‌ایجاد انگیزه، وحدت و نشاط در درون دانشگاه، باعث ارتقای فرهنگ تعلق سازمانی می‌گردد. بدین‌ترتیب برای تحقق اهداف کنونی دانشگاه‌ها که همانا رسیدن به دانشگاهی ثروت‌آفرین، جامعه‌محور و انسان‌ساز است؛ هدف‌گذاری و تمرکزگرایی در حوزه‌ روابط عمومی ‌ضرورت دارد. وی افزود: استودیوی حرفه‌ای در دانشگاه، نه تنها می‌تواند نیازهای دانشگاه و دانشجویان و استادان را در درون دانشگاه برآورده کند؛ بلکه می‌تواند پاسخ‌گوی تولید محتوای دانشگاهی برای عرضه به جامعه در سطح ملی و بین‌المللی باشد. دکتر تقوایی گفت: استودیوی روابط ‌عمومی ‌دانشگاه بستری ا‌ست برای پویایی هرچه بیش‌تر رسانه‌ای در دانشگاه که به‌منظور تولید محتواهای رسانه‌ای اعم از حوزه‌ فرهنگی، هنری، پژوهشی و آموزشی راه‌اندازی شده است و پیش ‌از هرچیز، دانشگاه را در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی و خدماتی خودکفا می‌کند تا بسیاری از نیازهای دانشگاه، به دست کارشناسان متخصص خود در روابط عمومی ‌به سرانجام برساند. وی از دیگر اهداف راه‌اندازی استودیوی روابط عمومی ‌دانشگاه را‌ ایجاد زمینه‌ کسب درآمد برای دانشگاه؛ شناسایی و پرورش دانشجویان مستعد در زمینه‌های فعالیت‌های رسانه‌ای و تولید محتوا و مستندسازی؛ ‌ایجاد مشارکت، تعامل و ارتباط سازنده و مفید با واحدهای درون و برون‌دانشگاهی و ارائه خدمات و تولیدات رسانه‌ای مفید به بخش‌های مختلف جامعه به‌ویژه همکاری با صداوسیما عنوان کرد. استفاده از دانشگاه در حل مسائل جامعه دکتر مؤذنی رئیس دانشگاه شیراز نیز در‌ این مراسم به قدمت ۷۰ساله‌ دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه شیراز با داشتن ۱۷هزار دانشجو، ۷۰۰عضو هیئت‌ علمی، ۱۶دانشکده، با امکانات مختلف از جمله ۲۵۰ آزمایشگاه و... یکی از دانشگاه‌های شناخته‌شده و جامع کشور است.وی با اشاره به ‌اینکه حدود ۷۵۰۰نفر از دانشجویان ‌این دانشگاه، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، به پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری ‌ایشان اشاره و بیان کرد: بسیاری از‌ این پژوهش‌ها که در دانشگاه صورت می‌گیرد و در جلسات دفاع دانشجویی ارائه می‌شود، می‌تواند سوژه‌ جالبی برای عموم افراد جامعه باشد و ارائه‌ نتایج کاربردی آن‌ها درقالب تولیدات رسانه‌ای، برای جامعه مفید و اثرگذار خواهد بود. رئیس دانشگاه شیراز ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی ‌این استودیو روابط عمومی، به مشکلات کنونی جامعه به‌خصوص ‌ایجاد فضای یأس و ناامیدی اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی استودیوی دانشگاه، فرصت بسیارخوبی برای تهیه‌ تولیدات محتوایی و همکاری هرچه بیش‌تر با صداوسیمای استان و ملی است که کمک می‌کند برخی مشکلات جامعه را با استفاده از توان علمی‌ دانشگاه حل کرد. وی افزود:‌ این مهم، مستلزم حضور همه‌ اعضای دانشگاه و استفاده از تجربیات صداوسیما به‌ویژه صداوسیمای مرکز فارس است. پیوند مبارک دانشگاه و صداوسیما احمد پهلوانیان، مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس نیز در‌ این مراسم با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که دانشگاه شیراز، دارالعلمی ‌ا‌ست در دارالعلم، ‌این دانشگاه را دانشگاهی باقدمت و ریشه‌دار خواند و نگاه دانشگاهیان به حوزه‌ رسانه و کارکرد آن را قابل تقدیر دانست. وی همکاری با مجموعه‌ دانشگاه شیراز را مایه‌ افتخار دانست و گفت: ارجمندی و جایگاه دانشگاه شیراز برای همه روشن است و اگر شأنیت دانشگاه تبدیل به محصولات رسانه‌ای اعم از رادیو تلویزیون و فضای مجازی شود، در جامعه بسیار اثرگذار خواهد بود. مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس، پیوند دانشگاه را با صداوسیما که به فرموده‌ امام راحل(ره) یک دانشگاه عمومی‌ است؛ مبارک خواند و گفت: طبق ‌این اصل که ارزش خبر، وابسته به میزان مقبولیت منبع خبر هست؛ انتشار محتواهای دانشگاهی در جامعه بسیار مفید و دارای مقبولیت خواهد بود.