اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر :
اهمیت تبلیغات در کسب و کار
متن کامل خبر
تبلیغات به معنای معرفی و آگهی محصولات و خدمات در رسانهها با هدف ترغیب و تحریک مشتریان برای خرید است. تبلیغات مؤثر یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار محسوب میشود. نقش تبلیغات در کسب و کار در موفقیت یا عدم موفقیت اکثر سازمانها و شرکتها بسیار مهم است. بسیاری از افراد میترسند تبلیغات انجام دهند و کسب و کار خود را معرفی کنند چه به صورت رایگان و چه به صورت پولی، در حالی که تبلیغات یکی از واجبات هر کسب وکار در دنیای امروز است. اگر کسب و کار اینترنتی دارید تبلیغات را فراموش نکنید و روش تبلیغات خوب مرتبط با کسب و کارتان را انتخاب کنید. در نظر بگیرید اگر بخواهید مثلاً حدود500 هزار تومان هزینه تبلیغات کنید و در ازای آن550 هزار تومان بفروشید شما علاوه بر این که تبلیغات کردید چندین نفر را وارد صفحه یا سایت خود کردید و این باعث میشود نفراتی از شما خرید کنند- بارها دیده شوید و افراد زیادی شما را میشناسند و در ذهن آنها قرار میگیرید و این به برندینگ شما کمک میکند. با تبلیغات پی در پی شاهد شناخت برندتان از جانب مخاطبین هدفتان میشوید و رقیب نخواهید داشت چرا که بیشتر رقبای شما از تبلیغ میترسند. بنابراین تبلیغات میتواند نقش بسزایی در کسب و کار ایفا کند. به طور کلی تبلیغات راهی برای رساندن پیام به مخاطبین مورد نظر تعریف شده است. به منظور این که تبلیغات از سودمندی و اثربخشی لازم بهرهمند شود ضروری است که فعالیتهای تبلیغاتی طبق یک برنامه تبلیغاتی مناسب صورت گیرد.
- تبلیغات به معرفی کسب و کار جدید، خدمات یا محصولات نو کمک میکند: وقتی کسب و کاری تازه کار خود را شروع کرده یا خدمات و محصولات جدیدی را راهاندازی نموده است، سریعترین و کارآمدترین راه برای معرفی آن به جامعه و مردم از طریق تبلیغات است. تبلیغات خوب و با کیفیت عالی میتواند کسب و کار یک شرکت را در بازه زمانی کوتاهی به مردم معرفی کند و به همین دلیل یکی از عوامل اصلی در بقای یک کسب و کار جدید به شمار میرود.
- تبلیغات باعث موفقیت در کسب و کار میشود: یکی از عوامل پیشرفت و موفقیت سریع و چشمگیر کسب و کارها را میتوان تبلیغات دانست چرا که بسیاری از شرکتها از طریق همین تبلیغات توانستهاند در طول سالها پلههای ترقی را طی کنند. هر دو نوع تبلیغات کمی و کیفی میتوانند کمک شایانی به کسب و کارهای جدید و قدیمی داشته باشند.
- تبلیغات، باعث آگاه سازی جامعه، نسبت به کسب و کار یا محصول میشود: تبلیغات یکی از راههای اطلاع رسانی به جامعه در مورد محصولات یا خدمات است. از آنجا که تبلیغات در یک بازه زمانی خاص پخش میشود میتواند به طور مستمر مردم را از کسب و کار یک شرکت یا خدمات و محصولاتش مطلع کند.
- تبلیغات، تمایز محصولات را به مشتری نشان میدهد: شرکتها و کسب و کارها با استفاده از تبلیغات سعی میکنند تفاوتهای بین محصولات خود و سایر محصولات را به مصرف کنندگان نشان دهند. با اینکه تبلیغات لزوماً برای مقایسه کالاها تهیه نمیشود اما خاصیت تبلیغات در این است که منحصر به فرد بودن و مزایای یک محصول یا خدمات خاص را برجسته کرده و آن را در ذهن مشتری ثبت میکند.
- تبلیغات به شرکتها کمک میکنند خود، خدمات یا محصولاتشان را به مشتری معرفی کنند: هدف اصلی و مهم تبلیغات، معرفی محصولات یا خدمات است که باعث شناخت هر چه بیشتر مصرف کننده از پیشنهادات و خدمات یک شرکت میشود. علاوه بر این با کمک تبلیغات میتوان میزان فروش را نیز افزایش داد.
- تبلیغات باعث جذب مشتری میشود: هر چه افراد بیشتری از محصولات یا خدمات یک شرکت مطلع باشند، تمایل بیشتری برای حمایت از آن دارند. مطمئناً یک تبلیغ خوب به حدی تأثیرگذار است که مشتری را به خرید محصولات یا خدمات ترغیب میکند و در عین حال باعث میشود مشتری به استفاده از آن ادامه دهد. حفظ مشتری قطعاً از امتیازات برجسته تبلیغات به حساب میآید که شرکتهای زیادی به دنبال آن هستند.