اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر : باید نقاط ضعف را اصلاح کرد
کد خبر : ۶۸۶۲
تعداد بازدید : ۱۱۲
متن کامل خبر

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت هم‌افزایی و همدلی سه قوه برای بهره‌گیری از فرصت‌ها، تأکید کرد: بیش از ۷۰ درصد از علل گرانی خودرو به بیرون از وزارت صمت بازمی‌گردد و نباید صرفاً وزیر صمت را برای وضعیت بازار خودرو مقصر دانست. جلیل میرمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر هم‌افزایی و همدلی بین سه قوه در مسیر خدمت‌رسانی به مردم در نماز روز عید فطر، بیان کرد: امروز شرایط کشور از چند بعد حائز اهمیت است؛ اول اینکه به لطف خدا شرایط کشور در حوزه بین‌المللی رو به بهبود است. ارتباطات خیلی خوبی که در حال برقراری است، به ویژه با کشورهای همسایه به عنوان خط اول دورزدن تحریم‌ها یک ظرفیت عالی است. بنده فکر می‌کنم همه بخش‌ها باید از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده کنند تا بتوانیم از آن به‌ویژه برای گره‌گشایی از مسائل اقتصادی نهایت استفاده را ببریم. وی در ادامه اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنیم، ضرورت دارد یک همدلی، همکاری، هم‌افزایی و همفکری خوبی هم بین مردم و هم بین مسئولان و هم بین سه قوه ایجاد شود. ما هر زمانی که قصد داریم از متن به بهترین نحو استفاده کنیم، متأسفانه برخی از حاشیه‌ها ایجاد می‌شود که اجازه نمی‌دهد از فرصت‌ها بهترین استفاده را کنیم. به‌جای اینکه با همراهی و همدلی از ظرفیت‌ها استفاده کنیم، برخی از حواشی ما را روبه‌روی هم قرار می‌دهد و این رویارویی منجر به تضعیف توان ما می‌شود. قطعاً همه اذعان دارند که در جنگ و دعوا حلوا پخش نمی‌شود. نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فلذا باید توجه داشته باشیم که این فرصت بسیار مناسب و کم‌نظیری که امروز در حوزه دیپلماسی برای کشور ایجاد شده، مورد خدشه قرار نگیرد. از طرف دیگر، خود سران قوا با ظرفیتی که مقام معظم رهبری تحت‌عنوان شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه برای آنها ایجاد کرده، اما متأسفانه خود حضرت آقا نیز خیلی اظهار رضایت از عملکرد این شورا نکردند. باید بتوانند همه اختلاف نظر‌ها را در این شورا حل‌وفصل کنند و از این ظرفیت در مسیر حل مشکلات اقتصادی کشور به بهترین نحو بهره ببرند. وی در ادامه تأکید کرد: از طرف دیگر خود مجموعه قوا به‌خصوص مجلس و دولت به‌عنوان دو قوه‌ای که در هم تنیده هستند، جا دارد که خیلی بهتر از این‌ها با هم تعامل داشته باشند. واقعاً مجلس و دولت می‌توانند خیلی به یکدیگر در مسیر حل مشکلات مردم کمک کنند. برخی از استیضاح‌ها در مجلس مطرح شده، به‌خصوص استیضاح وزیر صمت به‌عنوان کسی که ۴ ماه پیش استیضاح وی مطرح و مجدداً با رأی بالایی ابقا شد، چندان مناسب نیست. مجلس اکنون در استیضاح وزیر صمت بحث خودرو را دنبال می‌کند. وی افزود: اعتقاد بنده این است که بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد علت گرانی خودرو به بیرون از وزارت صمت بازمی‌گردد. طبعاً زمانی که شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم، متأسفانه نقدینگی به سمت دلار، یا سکه، یا زمین، یا خودرو می‌رود. اکنون شاهد افزایش قیمت زمین، مسکن و اجاره‌بها هستیم. آیا باید وزیر راه و شهرسازی را استیضاح کنیم؟ زمانی که نرخ دلار بالا می‌رود، با توجه به اینکه تولید ۵۰ درصد خودروهای ما ارزبری دارد و باید از خارج قطعات وارد شود، به تبع قیمت خودرو نیز بالا می‌رود. وی در ادامه خاطرنشان کرد: این بازار خیلی در اختیار وزیر صمت نیست. یا بحث ممانعتی که از ورود خودروهای کارکرده صورت گرفت، خیلی به وزیر صمت بازنمی‌گردد. نباید این موضع را پای وزیر صمت گذاشت. البته بنده نیز اذعان دارم که برخی از نقاط ضعف وجود داشته و ما باید این نقاط ضعف را اصلاح کنیم.