اطلاعات کلی خبر
عنوان خبر : خدمت بدون منت برای مردم
کد خبر : ۸۵۰۷
تعداد بازدید : ۱۰۳
متن کامل خبر

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در آیین تودیع و معارفه مدیران جدید در شهرداری شیراز گفت: باید مدیران و کارکنان‌ شهرداری قدر خود را دانسته و برای خدمت به مردم تلاشی بی‌منت کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، آیین تکریم و معارفه مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر، سرپرست اداره‌کل حسابرسی، سرپرست اداره‌کل سرمایه انسانی، مشاور شهردار و رئیس اتاق فکر شهرداری، سرپرست اداره‌کل نوسازی و تحول اداری، سرپرست مدیریت هسته گزینش و مشاور شهردار در امور ایثارگران و جانبازان و سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت شهرداری برگزار شد. باید برای خدمت صادقانه و خالصانه بی‌منت به مردم تلاش شود رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: معتقدم آن افرادی که در شهرداری مسئولیت دارند و کلیه مدیران در پست‌های مدیریت شهری باید در خدمت صادقانه، خالصانه و بی‌منت به مردم بکوشند. مهدی طاهری با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) گفت: ۲ خصلت بالاترین خصلت‌های یک انسان نزد خداوند متعال است؛ اول ایمان به خدا و دوم خدمت به خلق خدا؛ پس باید مدیران و کارکنان‌ شهرداری قدر خود را دانسته و برای خدمت به مردم تلاشی بی‌منت کنند. او ادامه داد: شهرداری شیراز با تمام مشکلاتی که دارد، شهرداری موفقی است و در مجموع دارای نمره قابل‌قبولی است. از سوی دیگر یک استنباط از سوی مردم در این خصوص وجود دارد که خدمت‌رسانی را لمس می‌کنند و این موضوع را عنوان می‌کنند که شهرداری خدمت خود را خالصانه و صادقانه و بی‌منت انجام داده است. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: معتقدم شهرداری یک شخصیت عمومی دارد و تمام افرادی که در این نهاد خدمت می‌کند، باید آن‌چنان خدمتگزاری به مردم را وظیفه خود بدانند که با تلاش خود شخصیت عمومی و حقوقی قابل‌قبول را برای شهرداری ایجاد کنند. تبدیل شهرداری سنتی به شهرداری مدرن از مسیر بهبود روش‌ها می‌گذرد قائم‌مقام شهردار شیراز نیز در آیین تکریم و معارفه مدیران شهرداری شیراز با تقدیر از مدیران پرتلاش و سخت‌کوش شهرداری کلان‌شهر شیراز، گفت: تغییر مسئولیت خدمت در حوزه‌های مختلف در شهرداری امری طبیعی است و در تغییرات هم تلاش بر این است تا سنگر خدمت در سومین حرم اهل‌بیت(ع) دست‌به‌دست شود. آرش فرج‌زاده به تغییر مدیریت بهبود روش‌ها هم اشاره کرد و با بیان اینکه این بخش، حوزه‌ای چالشی در شهرداری‌ها محسوب می‌شود، افزود: تبدیل شهرداری سنتی به شهرداری مدرن از مسیر بهبود روش‌ها می‌گذرد. این مقام مدیریت شهری با بیان اینکه از طرفی همه علاقه‌مند به کاهش بوروکراسی اداری و فکر و اندیشه نو و تحولات ساختاری هستند و از طرفی نظام‌بندی دستورالعمل‌های بالادستی و تطابق آن‌ها کاری سخت است، گفت: حاصل انتظار مردم از شهرداری‌ها، چابکی و کم‌کردن بوروکراسی معیوب اداری است. او تصریح کرد: ضعف امروز سامانه‌های ما عدم پیروی از سامانه اصلی و راه‌اندازی سامانه‌های موازی و متعدد است. محمدعلی راضی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: تبدیل وضعیت حدود ١٢٠٠ نفر در شهرداری شیراز، سامان‌دهی نظام پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان در طبقات مختلف و پیگیری طرح جامع منابع انسانی مبتنی بر مدل تعالی سازمانی، از مهم‌ترین اقداماتی بود که به‌واسطه تلاش همکاران در بخش‌های مختلف حاصل شد. حمیدرضا اسماعیلی معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز با تقدیر از مدیرانی که در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه مالی همکاری داشتند، بر مباحث پیشبرد همکاری با پیمانکاران بزرگ با شهرداری شیراز نظیر تحقق بودجه و مسائل تملیکی تصریح کرد. بنا بر این گزارش، در این جلسه سیدجواد سیدبکایی به‌عنوان مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر، مجتبی باقری به‌عنوان سرپرست اداره‌کل حسابرسی، اسماعیل اکبری به‌عنوان سرپرست اداره‌کل سرمایه انسانی، داریوش ستایشگر به‌عنوان مشاور شهردار و رئیس اتاق فکر شهرداری، محمدرضا بهبودی به‌عنوان سرپرست اداره‌کل نوسازی و تحول اداری، علی شمس‌الدینی به سمت سرپرست مدیریت هسته گزینش، محمدمهدی اسماعیلی ابهری به‌عنوان مشاور شهردار در امور ایثارگران و جانبازان و عبدالرسول امیری به‌عنوان سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز معرفی شدند و از زحمات امیر عوض‌پور، علی شمس‌الدینی، داریوش ستایشگر، جاهد مؤذنی، محمود رجایی و محمدمهدی اسماعیلی ‌ابهری نیز قدردانی شد.