[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

نیاز امروز حوزه اقتصاد، امنیت اقتصادی است، روزنامه شیراز نوین

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: نیاز امروز حوزه اقتصاد، امنیت اقتصادی است. به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی فارس، محمدصادق حمیدیان در دیدار اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با ارائه گزارشی پیرامون معضلات بخش تولید، صنعت و بازرگانی خارجی استان بیان کرد: امروز بخش تولید، بازرگانی و صادرات و واردات ما با مشکلات متعدد روبه‌روست که برای حفظ و بقای خود نیاز به حمایت همه‌جانبه دارد. وی افزود: در شرایط فعلی نیاز است همه متولیان اعم از بخش دولتی و خصوصی برای حفظ و رونق تولید و اقتصاد کشور و استان قدمی مؤثر بردارند و ما در پارلمان بخش خصوصی استان در این زمینه آماده همکاری با تمام دلسوزان اقتصاد هستیم. حمیدیان با قدردانی از فعالیت‌های دادستانی استان از فعالیت‌های اقتصادی سالم و فعالان اقتصادی استان در قالب کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی استان که هر هفته در اتاق بازرگانی فارس برگزار می‌شود، اظهار داشت: اقدامات انجام شده در این کارگروه در کشور منحصر به فرد است و ما به صورت هر هفته شاهد اتفاق‌های مثبت و نگاه حمایتی دستگاه قضایی از فعالیت اقتصادی و تسهیل فضای کسب و کار در استان هستیم که این اتفاق مثبت و مبارکی است.
در ادامه این جلسه سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز گفت: عمده فعالیت‌های دادستانی در حوزه اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرائم و پیگیری حقوق عامه است که جنبه‌های مثبت و حمایتی آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی با تأکید بر اینکه حمایت از بخش تولید، اقتصاد و معیشت مردم از حوزه‌های مهم ماست، ادامه داد: حمایت از تولید و رونق اقتصاد را به عنوان مطالبه عمومی وظیفه خود می‌دانیم و تمرکز ما بر حمایت از اقتصاد سالم و پویاست. متأسفانه بخش تولید درگیر مشکلات متعدد داخلی و خارجی است که رویکرد حمایتی ما پرهیز از نگاه سلیقه و اجحاف به این بخش است. بحرینی با بیان اینکه در مباحث حوزه حمایت از سرمایه‌گذار واقعی و تولید و اقتصاد باید برای صنایع کوچک و متوسط از قانون به عنوان راهگشا استفاده کرد، اضافه کرد: قانون در تمام زمینه‌ها فصل‌الخطاب است اما در حوزه اقتصاد باید از قوانین برای حل و فصل مشکلات و تسهیل فضای کسب و کار و رونق اقتصادی استفاده شود. وی اظهار داشت: در این شرایط همه دستگاه‌ها باید به تولید کمک کنند و نگاه حمایتی دادستانی می‌تواند ابزار قانونی در این زمینه باشد. در این جلسه سایر اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی