[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

راه‌های برطرف کردن سریع گرفتگی بینی، روزنامه شیراز نوین

گرفتگی بینی در طول روز باعث احساس بد می‌شود و خواب شما را در شب مختل کند؛ این گرفتگی می‌تواند ناشی از آلرژی، هوای خشک، سرماخوردگی یا آنفولانزا باشد، درمان‌های خانگی و داروهای بدون نسخه وجود دارند که می‌توانند به سرعت تنفس شما را آسان‌تر کنند.
به گزارش بهداشت نیوز، تقریباً در همه موارد احتقان بینی، علت اصلی این احساس گرفتگی التهابی است که باعث تورم بافت‌های مجاری بینی می‌شود. ضد‌احتقان‌های دهان و بینی با کوچک کردن رگ‌های خونی متورم در بینی کار می‌کنند و ضداحتقان‌های بینی سریع‌ترین تسکین را ارائه می‌دهند.
با این حال آنها یک اشکال عمده دارند، اسپری‌های بینی را می‌توان فقط برای مدت کوتاهی به دلیل اثر برگشتی استفاده کرد؛ معمولاً داروهای ضد‌احتقان بینی نباید بیش از سه روز متوالی استفاده شوند.
اثر برگشتی به این معنی است که با قطع مصرف دارو، احتقان می‌تواند حتی قوی‌تر بازگردد، بنابراین باید مقدار بیشتری از آن را مصرف کنید و همچنین می‌تواند منجر به وابستگی به دارو شود. علاوه بر این برای همه مناسب نیستند.
یک اسپری بینی را در نظر بگیرید
تورم بافت‌های بینی، به‌ویژه زمانی که ناشی از آلرژی باشد، اغلب باعث افزایش تولید مخاط می‌شود که می‌تواند راه‌های هوایی را مسدود کند. اسپری‌های استروئیدی داخل بینی به‌عنوان درمان اولیه برای التهاب بینی مرتبط با آلرژی توصیه می‌شود.
به دنبال روی باشید
اگر اولین علائم احتقان یا سایر علائم سرماخوردگی را مشاهده کردید، روی ممکن است کمک کند. 
مکمل‌های روی با اتصال به گیرنده‌های روی موجود در ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا عمل می‌کنند تا به طور بالقوه میزان گردش ویروس در بدن را کاهش دهند و ممکن است با کوتاه کردن مدت علائم احتقان کمک کند، اما اثرات ضد‌احتقان ندارد. باید آن را در 24 ساعت اول پس از شروع علائم مصرف کنید.
رطوبت اضافه کنید
یکی دیگر از راه‌حل های بالقوه برای رفع گرفتگی بینی، آب نمک است که با مرطوب کردن و پاک کردن مجاری بینی، احتقان را کاهش می‌دهد؛ هوای خشک می‌تواند تولید مخاط را افزایش دهد و مخاط را غلیظ کند تا در سینوس‌ها جمع شود. 
سایر محرک‌هایی که در مجرای بینی تجمع می‌کنند نیز می‌توانند منجر به التهاب بینی در صورت عدم شستشو شوند.
سوپ مرغ مصرف کنید
مطالعه‌ای مهم نشان داد که سوپ مرغ به کاهش التهاب مرتبط با احتقان و سرماخوردگی کمک می‌کند. 
این تحقیق نشان داد که فعالیت نوتروفیل‌ها(نوعی گلبول سفید) در حضور سوپ کاهش می‌یابد که از نظر تئوری التهاب را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، بخار یک کاسه سوپ داغ می‌تواند به باز کردن گرفتگی بینی با رقیق کردن مخاط کمک کند تا راحت‌تر تخلیه شود. 
به طور مشابه، نوشیدن مایعات گرم دیگر نیز می‌تواند کمک کند، و همچنین گرفتن دوش آب گرم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی