[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

طرز تهیه خورشت گلابی ، روزنامه شیراز نوین

خورشت گلابی یکی از انواع خورشت‌های ساده و خوش‌مزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی پخته می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورشت گلابی در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 4 نفر
گلابی: ۸ عدد
ران یا سینه مرغ: ۴ تکه
زعفران دم‌کرده: ۴ قاشق غذاخوری
پیاز: ۲ عدد
رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
آب لیموترش: ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه خورشت گلابی خوش‌مزه در ابتدای کار گلابی‌ها را به صورت ۴ قارچ خرد می‌کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می‌کنیم؛ در ادامه گلابی‌ها را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می‌دهیم.
 مرحله دوم
در حین سرخ کردن گلابی‌ها مقداری نمک و آب لیموترش به همراه نصف زعفران دم‌کرده را به آنها اضافه می‌کنیم؛ پس از اینکه گلابی‌ها را به طور کامل سرخ کردیم، آنها را از تابه خارج کرده و کنار می‌گذاریم.
 مرحله سوم
در این مرحله تکه‌های گوشت مرغ را به همراه کمی روغن به تابه اضافه می‌کنیم، سپس باقی‌مانده زعفران دم‌کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا تکه‌های گوشت مرغ به طور کامل سرخ شوند.
 مرحله چهارم
پس از اینکه تکه‌های گوشت مرغ را سرخ کردیم، آنها را از تابه خارج کرده و کنار می‌گذاریم. در ادامه پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن به تابه اضافه می‌کنیم، سپس به خوبی تفت می‌دهیم تا پیاز سبک شود.
 مرحله پنجم
در این مرحله رب گوجه‌فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می‌دهیم تا رب گوجه‌فرنگی به طور کامل سرخ شود؛ در ادامه یک فنجان آب اضافه کرده و اجازه می‌دهیم جوش بیاید.
 مرحله ششم
حالا تکه‌های گوشت مرغ و گلابی را به تابه اضافه و مواد را مخلوط می‌کنیم، سپس حرارت را کم کرده و اجازه می‌دهیم خورش جا بیفتد. در نهایت خورش را درون ظرف مورد نظرمان می‌کشیم و به همراه برنج سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی