[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هم‌نوایی بچه‌های شیراز با قاسم بن حسن(ع)، شیرین‌تر از عسل، روزنامه شیراز نوین

یک‌هزار دانش‌آموز شیرازی هم‌زمان با روز قاسم بن حسن(ع) در عزای نوجوان دشت کربلا سوگواری کردند، نوحه و سرود خواندند و نشان دادند شیراز نسل امروز هم حرم سوم اهل بیت(ع) است.
به گزارش ایرنا، کودکان و نوجوانان شیراز روز دوشنبه برای شرکت در سوگواره «احلی من العسل» در آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) گرد هم آمده بودند؛ پر از شور و پر از عشق و ارادت به خاندانی که در مکتب آن پرورش یافته‌اند. دانش‌آموزان استان فارس که در روزهای گذشته نیز با شرکت در پویش مجازی #من_ قرآن_را_دوست_دارم، پویایی و جوانه‌های سرزنده اسلام و امت ایران اسلامی را به نمایش گذاشته بودند، این بار نیز در حاشیه عزاداری برای نوجوان شهید نینوا، طوماری امضا کردند تا بگویند کتاب آسمانی‌شان را از امروز تا همیشه دوست دارند و اجازه حرمت‌شکنی آن را نمی‌دهند.
استقلال نوجوانان و کودکان در برپایی سوگواره‌ای که برای قاسم دشت کربلا در شیراز برگزار شد، مثال‌زدنی بود؛ نوحه‌خوان، مداح و خادمان این آیین را دانش‌آموزان شیرازی تشکیل می‌دادند که در حال آموزش و پرورش در مکتب خاندان پیامبرند.
چنانکه مدیرکل آموزش و پرورش فارس در «احلی من العسل» شیراز گفت: هویت‌سازی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای حادثه کربلاست و این تنها به جغرافیای مسلمانان محدود نمی‌شود.
محمد خلیل عسکری اظهار کرد: عاشورای سال ۶۱ دشت کربلا بزرگ‌ترین رخداد هویت‌ساز تاریخ بشریت است و ظرفیت‌سازی در بستر محرم مهم‌ترین برنامه‌ای است که باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.
او به ۲ درس مهم عاشورا اشاره کرد؛ یکی عدالت‌خواهی که آن را مهم‌ترین مشخصه هویت‌سازی کربلا و محرم دانست و دیگری نماز که از اهداف قیام تاریخی امام حسین(ع) بود. مدیرکل آموزش و پرورش فارس به دانش‌آموزان سوگوار در «احلی من العسل» توصیه کرد: فراموش نکنید که اقامه نماز از مهم‌ترین اهداف قیام تاریخی کربلا بود؛ پس شما نیز به پیروی از حرکت سالار شهیدان(ع) در برپایی نماز بکوشید و ساده از آن نگذرید. او به شبهه‌هایی که دشمن با آن ذهن بچه‌های ایران را هدف قرار داده نیز اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی از ظرفیت همسالان در پاسخ‌گویی به شبهات دینی ظرفیت ارزشمندی است و برای استفاده از آن در آموزش و پرورش فارس همه تلاش خود را می‌کنیم.
اما امروز در فارس این تنها دانش‌آموزان شیرازی نبودند که در سوگ نوجوان دشت کربلا عزاداری کردند؛ بلکه دانش‌آموزان این استان هم‌زمان در اماکن مقدس و دینی برای فرزند امام حسن(ع) نوحه‌سرایی کردند.
کودکان و نوجوانان دوستدار اهل بیت(ع) چنانکه برای اقامه عزای شهدای نینوا مشتاق بودند، برای امضای دفاع از ساحت قرآن کریم نیز به نوبت ایستاده بودند تا با قلم سرخ بر طومار محکومیت اسلام‌ستیزان کوردل امضا بزنند.
حضرت قاسم بن الحسن(ع) فرزند ۱۳ساله امام دوم شیعیان در رکاب عموی خود قهرمانانه در دشت کربلا جنگید و شهید شد. پیش از رفتن به میدان رزم، امام حسین(ع) با مهربانی پرسید: «فرزندم، مرگ در نزد تو چگونه است؟» او پاسخ داد: «احلی من العسل». پاسخ جاودانه این نوجوان شهید نینوا، عنوان سوگواره‌ پرشور نوجوانان ایرانی در ششم محرم 
شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی