[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اشتباهی در حمام که شوره سر را بیشتر می‌کند، روزنامه شیراز نوین

به‌جای دنبال کردن روش‌های درمان مختلف برای شوره سر بهتر است با حذف عادت‌های اشتباه در حمام از به وجود آمدن شوره سر پیشگیری کنید.
به گزارش نمناک، شوره باعث ایجاد مشکلاتی مانند خارشِ سر می‌ شود و اکثر افراد با آن درگیر هستند، اما به نظر شما چه اشتباهاتی هست که این شوره‌ها را روی سر به وجود می ‌آورد و چگونه باید با آنها برخورد کرد؟ این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با اشتباهاتی که باعث ایجاد شوره مو می‌‌شوند، آشنا شوید.
نشستن مو به اندازه کافی
پوست خشکِ سر باعث می شود که چربی روی آن تجمع پیدا کرده و شوره افزایش یابد، زیرا سر علاوه بر از دست دادن روغن طبیعی در معرض محصولات شیمیایی هم قرار می‌گیرد که ممکن است این محصولات به خوبی از روی پوست سر شسته نشوند و شوره افزایش پیدا کند.
راهکار این است که به طور منظم موهای خود را بشویید و زیاده روی یا کم و کاستی نداشته باشید.
شستن مو با آب داغ
آب داغ باعث می‌شود که موهایتان آسیب ببیند و چربی آن از بین برود و در نتیجه پوست سر تلاش می‌‌کند که این چربیِ از دست‌رفته را جبران کند و همین باعث ضعف ریشه‌ها شده و یک پوست خشک و ملتهب با شوره را تجربه خواهید کرد؛ پس بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.
اسکراب کردن خشن پوست سر
بعضی از افراد می‌خواهند که به زور شوره ها را از بین ببرند و در نتیجه پوست سر را خیلی خشن تمیز می‌کنند که انجام این کار باعث تحریک بیشتر و شوره در پوست سر خواهد شد؛ پس از خارش یا اسکراب خشن دست بردارید.
استفاده از حرارت و داغی زیاد
زمانی که پوست سر خیس است و عجله دارید، شاید مجبور شوید که یک سشوار سریع بکشید و از دمای بالا استفاده کنید که انجام این کاشر رطوبت طبیعی پوست سر را از بین می برد و شوره را بیشتر خواهد کرد؛ بهتر است هنگام سشوار کشیدن، درجه حرارت را روی کمترین حالت قرار دهید.
استفاده از محصولاتِ بهداشتی سنگین
بعضی از شامپو و نرم‌کننده‌ها حاوی سولفات، رایحه‌های صنعتی، پارابن و مواد ضدشوره هستند و خود؛ عاملی برای افزایش شوره روی سر خواهند بود. راه حل این است که از این مواد شیمیایی آسیب‌زننده استفاده نکنید و محصولی را به کار ببرید که حاوی مواد طبیعی باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی