[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سال ۱۴۰۲ استثنایی‌ترین سال در دوران اجرا و بهره‌برداری پروژه‌های کلان عمرانی است، روزنامه شیراز نوین

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با تأکید بر اینکه امسال یکی از استثنایی‌ترین دوران اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی این کلان‌شهر را تجربه می‌کنیم، گفت: این سال طلایی تحول شهری با مشارکت شهروندان در پرداخت به‌موقع عوارض رقم‌ می‌خورد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، حمیدرضا اسماعیلی با حضور در برنامه تلویزیونی شهر راز به مقوله عوارض پرداخت.
او با اشاره به اینکه هرساله بر اساس نرخ مصوب شورای اسلامی شهر شیراز و تأیید فرمانداری از شهروندانی که باواسطه یا بی‌واسطه از شهرداری خدمات می‌گیرند، وجوهی تحت عنوان عوارض مطالبه می‌شود، اظهار کرد: این عوارض شامل نوسازی، ساختمانی، صنفی و خودرو و همچنین عوارض دولتی که به صورت غیرمستقیم شهروندان به دولت پرداخت می‌کنند و دولت نیز سهم عوارض شهرداری را به شهرداری پرداخت می‌کند، است.
بنا به اظهار این مقام ارشد حوزه مالی در مدیریت شهری، شهرداری شیراز با تصمیم شورای اسلامی شهر از ابتدا تا پایان سال به‌ صورت پلکانی در ۱۲ دوره یا ماهانه جهت پرداخت‌کنندگان نقدی عوارض ساختمانی و صنفی اعمال کرده‌ و امسال از اردیبهشت‌ماه این تخفیف‌ها با ۳۰ درصد شروع شد که هر ماه 2 درصد به صورت پلکانی کاهش پیدا می‌کند.
اسماعیلی افزود: هم‌اکنون در سومین دوره تخفیف عوارض هستیم و شهروندان تنها تا پایان هفتم مردادماه فرصت استفاده از تخفیف ۲4درصدی را دارند.
او گفت: طبق قانون درآمدهای پایدار برای نخستین ‌بار طی بازه‌ زمانی یک‌ساله از 28/5/1401 تا 28/5/1402 مالکانی که جرائم دیرکرد عوارض نوسازی سنوات گذشته خود را پرداخت کنند، مشمول بخشودگی جرائم عوارض سنوات گذشته می‌شوند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز بیان کرد: شهروندان در صورت پرداخت عوارض نوسازی سال ۱۴۰۲ مشمول 10 درصد تخفیف می‌شوند و همچنین می‌توانند از 24 درصد تخفیف عوارض برای هزینه‌ پسماند و آتش‌نشانی که روی قبوض عوارض نوسازی سال ۱۴۰۲ درج شده، استفاده کنند.
اسماعیلی در خصوص جشنواره خوش‌حسابی اظهار کرد: شهرداری شیراز هرساله یک جشنواره خوش‌حسابی برای شهروندانی که عوارض خود را به‌موقع پرداخت می‌کنند، برگزار می‌کند.
او بیان کرد: در جشنواره‌ خوش‌حسابی سال ۱۴۰۰، ۳میلیارد تومان هدیه به مؤدیان خوش‌حساب طبق قرعه‌کشی انجام‌شده تعلق گرفت و این هدایا شامل مبالغ ۵۰میلیونی، ۲۰میلیونی و امثالهم بوده است و تقریباً 50 درصد این هدایا به پرداخت‌کنندگان عوارض نوسازی، 30 درصد پرداخت‌کنندگان خوش‌حساب عوارض خودرو و 20 درصد به پرداخت‌کنندگان عوارض شغلی تعلق گرفت.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز بیان کرد: در جشنواره خوش‌حسابی سال ۱۴۰۱ با پیشنهاد شهرداری به شورای اسلامی شهر این هدایا به ارزش ۴.۵میلیارد تومان رسید که به‌زودی بعد از ایام ماه محرم و صفر در یکی از اعیاد و جشن‌های مناسبتی قرعه‌کشی آن انجام می‌شود.
اسماعیلی با بیان اینکه هرچه زودتر عوارض به شهرداری پرداخته شود، به تبع پروژه‌ها زودتر به اتمام می‌رسد، افزود: تأمین منابع مالی توسط شهرداری می‌تواند سرعت اجرای پروژه و ارزان‌تر تمام شدن پروژه را برای شهرداری تضمین کند.
او تأکید کرد: شهروندان با پرداخت به‌موقع عوارض خود می‌توانند در آبادانی و توسعه شهر شیراز نیز سهیم باشند.
این مقام ارشد در حوزه مالی شهرداری شیراز در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری اظهار کرد: در بودجه‌ مصوب 2۴هزار میلیاردی سال 1402، 11هزار میلیارد از دریافت عوارض مردم به شهرداری تأمین می‌شود و 13هزار میلیارد تومان آن از منابع دیگری تأمین می‌شود که این منابع شامل صدور اوراق مشارکت، وام، تسهیلات و همچنین فروش املاک و مستغلات با ارزش افزوده‌‌ای که شهرداری روی املاک خود ایجاد می‌کند و همچنین روش‌هایی که شهرداری از بازار سرمایه‌گذاری تأمین مالی می‌کند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با تأکید بر این موضوع که امسال یکی از استثنایی‌ترین دوران اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی این کلان‌شهر را تجربه می‌کنیم، افزود: پروژه توسعه خطوط مترو و احداث ایستگاه‌های آن از جمله پروژه‌های بزرگ عمرانی است.
او در ادامه بیان کرد: عملیات بهسازی ۱۸ کیلومتر از کمربندی در قالب جهش‌های عمرانی و پروژه‌های کلان، متوسط ‌و خردمقیاس دیگری نیز در دست احداث است.
اسماعیلی در موضوع جذب سرمایه‌گذاری نیز گفت: شهرداری شیراز بسته‌های خوبی را برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر شیراز تعریف کرده است و در اختیار تمام فعالان حوزه‌ اقتصادی و ساختمانی گذاشته و همچنین سرمایه‌گذاران بسیار زیادی هم برای همکاری مراجعه کرده‌اند که باعث انعقاد چندین قرارداد سرمایه‌گذاری در سال 1401 شده است.
او در ادامه گفت: 15هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد شده که شامل پروژه‌های توسعه میدان اول به ارزش 3500میلیارد تومان، پروژه پارک آبی به ارزش 1200میلیارد تومان، پروژه آکواریوم با ارزش600میلیارد تومان، گذر غذا به ارزش3500میلیارد تومان و میدان دوم ده‌شیخ به ارزش 8000میلیارد تومان است.
این مقام ارشد حوزه مالی شهرداری شیراز اظهار کرد: در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری که مهمانان مختلفی از اقصی‌نقاط کشور و خارج از کشور دعوت داشتند، چندین تفاهم‌نامه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را منعقد کردیم که در پروژه‌های تله‌کابین و شهربازی شیراز در حال مذاکره برای جذب سرمایه‌گذار هستیم و در پروژه‌های باغ پرندگان، پارک آبی و آکواریوم نیز با سرمایه‌گذار عقد قرارداد صورت گرفته و مراحل طراحی و جانمایی نیز انجام شده است.
اسماعیلی در بخش پایانی سخنان‌ خود گفت: شهرداری شیراز با انعقاد 15هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری در همایش‌های سرمایه‌گذاری اثبات کرد که با اراده‌ می‌توان فضایی متفاوتی جهت جذب سرمایه‌گذار در اجرای پروژه‌های شهری ایجاد کرد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از تمامی علاقه‌مندان به بحث سرمایه‌گذاری دعوت کرد تا برای همکاری و تعامل جهت آبادانی و توسعه این کلان‌شهر با شهرداری همراه شده تا شهر شیراز را در بین کلان‌شهرهای ایران به جایگاه ویژه‌ای درخور شأن و منزلت نام آن برسانیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی