[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

لزوم عزم جدی و همکاری بین‌بخشی در تحقق اهداف جوانی جمعیت، روزنامه شیراز نوین

 رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز
 در دیدار با مسئولان ارشد شهرستان بوانات تأکید کرد:
لزوم عزم جدی و همکاری بین‌بخشی
 در تحقق اهداف جوانی جمعیت

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دیدار با مسئولان ارشد شهرستان بوانات، موضوع جوانی جمعیت را یک اولویت ملی خواند که با عزم جدی و همکاری بین‌بخشی، باید زیرساخت‌های تحقق آن فراهم شود. به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سیدوحید حسینی» رئیس دانشگاه، در پایان دور دوم سفرهای خود به مناطق مختلف استان فارس، از ابتدای صبح دیروز به شهرستان‌های شرق استان فارس سفر کرد و پس از حضور در دو شهرستان بختگان و سرچهان، عازم شهرستان بوانات شد. او در این بازدید با امام‌جمعه و مسئولان ارشد شهرستان دیدار کرده و پیرامون راهکارهای دستیابی به اولویت‌های حوزه سلامت در بوانات، گفت‌وگو کرد.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع)، با بیان سرفصل‌های مهم اقدامات دانشگاه، موضوع جوانی جمعیت را مقوله‌ای فراتر از اهداف نظام سلامت و یک اولویت ملی خواند و گفت: در دوران بحران کرونا، حمایت‌های تأثیرگذاری از سوی بسیاری بخش‌ها نسبت به حوزه سلامت صورت گرفت و اکنون نیز با توجه به اهمیت این اولویت ملی، نیاز است این همکاری در حیطه جوانی جمعیت محقق شود. دکتر حسینی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت این موضوع، بر ایجاد یک عزم جدی در شهرستان برای ارتقای نرخ باروری و عملیاتی‌شدن موضوع جوانی جمعیت تأکید کرد و افزود: پیری جمعیت، چالشی است که برخی کشورهای اروپایی در حال حاضر با آن درگیر شده‌اند و بحران‌های بسیاری را به همراه داشته است. او ضمن بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت کشور، خواستار حمایت مسئولان شهرستان از پزشکان، متخصصان و نیروهای حوزه سلامت شد. معاون درمان دانشگاه نیز با اشاره به بازدید خود از بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بوانات و پایش خدمات این مرکز درمانی در حیطه‌های مختلف، گفت: وضعیت موجود نسبت به سال گذشته ارتقا یافته و این حاصل تلاش مسئولان، پزشکان و کارکنان این شهرستان است. دکتر «مهرداد شریفی» افزود: با تلاش‌های انجام‌شده، پنج پزشک متخصص در حیطه‌های اصلی موردنیاز مراکز درمانی در این شهرستان حضور یافته‌اند. دکتر «عباس رضاییان‌زاده» معاون بهداشت دانشگاه نیز دیگر عضو این نشست بود که گزارشی از شاخص‌های بهداشتی شهرستان در حیطه های مختلف ارائه کرده و توضیحاتی پیرامون راهکارهای ارتقای وضعیت موجود در حیطه بهداشت، ارائه کرد. «علی زمانی» فرماندار شهرستان بوانات نیز در این نشست اولویت‌های حوزه سلامت شهرستان را در زمینه‌های مختلف به مسئولان دانشگاه ارائه کرد. همچنین دکتر «سیدحامد طباطبایی» رئیس بیمارستان و رئیس شبکه بهداشت و درمان بوانات، مهم‌ترین شاخص‌های فعالیت حوزه سلامت این شهرستان را در دو حیطه خدمات بهداشتی و درمانی به مسئولان دانشگاه اعلام کرده و گزارشی در خصوص اقدامات انجام‌شده در خصوص ضریب اشغال تخت در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) ارائه داد.
به گفته مسئول حوزه سلامت شهرستان بوانات، هم‌اکنون پزشکان متخصص داخلی، بیهوشی، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، چشم‌پزشکی و جراحی زنان و زایمان در این شهرستان حضور یافته و به بیماران ارائه خدمت می‌کنند. او قرارگرفتن شهرستان بوانات در مسیر مواصلاتی سه استان کرمان، اصفهان و هرمزگان را از جمله مسائلی برشمرد که نیاز این شهرستان به توسعه خدمات سلامت را افزایش داده است. پیش از برگزاری این نشست، دکتر «مهرداد شریفی» معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز به نمایندگی از رئیس دانشگاه، با حضور در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بوانات، از بخش‌های مختلف این مرکز درمانی بازدید کرده و فرایندهای ارائه خدمت در این مرکز درمانی را موردارزیابی قرار داد. این سفر یک‌روزه، روز سوم مرداد 1402 و در پایان دومین دور از بازدیدهای رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، از زمان آغاز به کار تاکنون انجام شده است. «محمدحسین خادمیان» مشاور امور مالی و بودجه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و «ابوذر پاریزی» مدیر روابط‌عمومی دانشگاه، دیگر نمایندگان دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در این نشست هم‌اندیشی بودند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی