[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نوگشایی رشته کارشناسی مهندسی نقشه‌برداری در دانشگاه شیراز، روزنامه شیراز نوین

نوگشایی رشته کارشناسی مهندسی نقشه‌برداری در دانشگاه شیراز
رشته کارشناسی مهندسی نقشه‌برداری در دانشگاه شیراز نوگشایی شد. به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، بخش مهندسی راه، ساختمان و محیط‌زیست دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز، از مهرماه 1402 در رشته مهندسی نقشه‌برداری دانشجو خواهد پذیرفت.
رشته مهندسی نقشه‌برداری که برای نخستین‌بار در جنوب کشور، در دانشگاه شیراز دانشجو می‌پذیرد، با مهارت‌های ریاضی، هندسه و آمار ارتباط مستقیم دارد. تهیه و تحلیل نقشه‌های مکان مرجع هماهنگ با سایر زمینه‌های مهندسی به‌ویژه مهندسی عمران بر عهده یک مهندس نقشه‌بردار است.
گفتنی ا‌ست، بخش مهندسی راه، ساختمان و محیط‌زیست دانشگاه شیراز کار خود را در رشته مهندسی نقشه‌برداری از سال 1393 با تأسیس گرایش سنجش ‌از ‌دور در مقطع تحصیلات تکمیلی آغاز کرد. با توجه به نیاز صنعت در جنوب کشور به متخصصان در رشته نقشه‌برداری از سال 1402 اقدام به جذب دانشجو در کارشناسی مهندسی نقشه‌برداری نموده است.
هم‌اکنون این گرایش از سه آزمایشگاه نقشه‌برداری، سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی و فتوگرامتری برای آموزش دانشجویان بهره می‌برد. برای آمادگی و تخصص جامع‌تر دانشجویان، در دوره کارشناسی مهندسی نقشه‌برداری دانشگاه شیراز، علاوه بر سرفصل دروس تخصصی در این گرایش، ظرفیت دروس اختیاری به دروس کاربردی از گرایش‌های مختلف مهندسی عمران اختصاص داده شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی