[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تبادل تجارب سلامت‌محور، روزنامه شیراز نوین

اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز و دانشکده علوم‌پزشکی لارستان، طی نشستی پیرامون راهکارهای توسعه خدمات سلامت در فارس، دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در این دیدار ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، برگزاری این نشست هم‌اندیشی را تلاشی در مسیر تبادل تجربیات دو مرکز دانشگاهی حوزه سلامت فارس برشمرد که می‌تواند در پیشبرد موفق اهداف مؤثر باشد.
دکتر «سید وحید حسینی» افزود: برخی از دستاوردها و تجربیات دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در سطح کشور به صورت الگو درآمده است که در مجموعه دانشکده علوم‌پزشکی لارستان نیز قابل بهره‌برداری است.
او ادامه داد: در کنار انتقال تجربیات موفق، اجرای صحیح آن، اصل و اساس یک اقدام مؤثر و ارزشمند است. مسئول ارشد حوزه سلامت فارس همچنین بر تلاش بیش از پیش مسئولان دانشکده علوم‌پزشکی لارستان در ارتقای سطح ارائه خدمات سلامت با بهره‌مندی از امکانات موجود، تأکید کرد.
تقویت تمام‌وقتی اساتید در مجموعه دانشکده علوم‌پزشکی لارستان در راستای تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به مردم و با توجه به حمایت دولت و وزارت بهداشت، از دیگر تأکیدات دکتر سیدوحید حسینی در این دیدار بود. دکتر «محمود نجابت» مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز نیز در این دیدار گفت: دانشکده علوم‌پزشکی لارستان در یک جهش علمی، آموزشی و درمانی قرار دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود، می‌تواند با یک تلاش مضاعف در این اهداف موفق شود. رئیس دانشکده علوم‌پزشکی لارستان نیز گفت: این مرکز دانشگاهی با دارا بودن چهار بیمارستان فعال تحت پوشش در شهرستان لار، خنج، اوز و بیرم، ۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۲۳ پایگاه بهداشتی شهری روستایی و ۷۷ خانه بهداشت در حال ارائه خدمات سلامت به مردم است.
دکتر «محسن سلمان‌پور» همچنین در خصوص وضعیت شاخص‌های سلامت در حوزه‌های مختلف، دستاوردها و اقدامات این دانشکده گزارشی ارائه داد.
او در این دیدار ضمن بیان توانمندی‌ها و نیازمندی‌های حوزه‌های مختلف دانشکده علوم‌پزشکی لارستان، خواستار حمایت بیش از پیش دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز برای رفع چالش‌ها و تقویت نقاط قوت این دانشکده در راستای ارتقای سطح خدمات سلامت‌ در این خطه از فارس شد.
دکتر سلمان‌پور ادامه داد: تقویت زیرساخت‌های موجود در دانشکده علوم‌پزشکی لارستان در حوزه‌های مختلف مانند طب سنتی، تحقیقات و فناوری و آموزش، نیازمند همکاری بیش از پیش دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز است. رئیس دانشکده علوم‌پزشکی لارستان اظهار کرد: با توجه به وجود پرواز‌های مستقیم از لارستان به برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، استفاده از تجربیات موفق دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در تقویت توریسم درمانی مؤثر است. اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز نیز در این دیدار مهم‌ترین اولویت‌ها، شاخص‌ها، تجربیات و اقدامات دانشگاه را در حیطه تحت مدیریت خود مطرح کردند. همچنین در این دیدار اعضای هیئت‌رئیسه دانشکده علوم‌پزشکی لارستان ضمن بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات، توانمندی‌ها و چالش‌های این دانشکده، خواستار تقویت حمایت‌های مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در توسعه توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی