[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

بازرسی‌ها در دهه نخست محرم افزایش یافت ، روزنامه شیراز نوین

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از تشدید بازرسی‌ها از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با هدف حفظ سلامت عزاداران در ماه‌های محرم و صفر، خبر داد. 
به گزارش روابط‌عمومی معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان‌زاده» گفت: در راستای حفظ سلامت عزاداران و پیشگیری و کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا، بازرسان بهداشت محیط با انجام بیش از 4500 بازدید در دهه نخست محرم، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را کنترل و بر رعایت اصول بهداشتی در مراسم عزاداری سید شهیدان نظارت کردند.
او افزود: این بازدیدها از اماکن متبرکه، مساجد، زیارتگاه‌ها، هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها، موکب‌ها و دیگر اماکن عمومی در ساعات اداری و غیراداری انجام شده است.
این مقام مسئول در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز بیان کرد: در همین راستا 923 مورد نظارت بر توزیع نذورات و هزار و 817 مورد سنجش عوامل محیطی و کیفیت مواد غذایی با استفاده از تجهیزات سنجش پرتابل انجام شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در ادامه از نظارت گسترده بر شبکه توزیع آب آشامیدنی در این ایام خبر داد و گفت: بازرسان بهداشت محیط با انجام 336 مورد نمونه‌برداری میکروبی و هشت‌هزار و 542 مورد کلرسنجی، نظارت کاملی بر سلامت آب داشتند.
به گفته دکتر رضاییان‌زاده، وجود تهویه مناسب در هیئت‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز به طور مستمر بررسی و بر دفع پسماندها به شیوه بهداشتی و شست‌وشو و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی نظارت شده است.
او آموزش 209 همیار سلامت معرفی شده از سوی موکب‌ها و پاسخ‌گویی به 247 مورد شکایت ثبت شده در سامانه 190 را از دیگر اقدامات بازرسان سلامت محیط عنوان کرد که به منظور حفظ سلامت شهروندان و عزاداران حسینی انجام شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی