[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پایان مسابقات قهرمانی استان با شناخت نفرات برتر راهیابی بهترین‌های پتانک فارس به مسابقات کشوری، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
جمعه‌شب در زمین‌های پتانک بوستان جنت شیراز، دیدارهای نهایی مسابقات پتانک استان فارس برگزار گردید و نفرات برتر معرفی شدند.
در این رویداد تعداد ۴۰ نفر از بازیکنان آقایان متشکل از ۲۰ تیم دونفره و ۱۶ نفر از بانوان به صورت انفرادی به رقابت پرداختند که در نهایت نتایج زیر حاصل شد:
در رقابت‌های آقایان، تیم آرین متشکل از محسن ستاری و عباسی رئیسی به مقام نخست دست یافت. تیم شاهین به‌عنوان دوم دست یافت که نفرات این تیم را بهزاد علیپور و ابراهیم گرمنجانی تشکیل می دادند. همچنین علی‌رضا ریاضی و حمیدرضا فیروزآبادی در قالب تیم ماهور موفق به کسب مقام سوم شدند تا به‌عنوان آخرین تیم راهی مسابقات کشوری شوند.
در بخش بانوان هم راضیه موردزاده به مقام نخست دست پیدا کرده، زینب فکور فرد دوم شد و سارا قدمی هم به رتبه سوم دست یافت.
بنابراین این 9 نفر راهی مسابقات کشوری شدند و در تهران به دنبال افتخار ملی خواهند بود. در پایان مسابقات، حکم قهرمانی، گردن‌آویز و جوایز نقدی به برترین‌ها اهدا شد.
رئیس انجمن بولس و پتانک استان فارس در این ارتباط به شیرازنوین گفت: پس از اینکه رویدادهای شهرستانی به انجام رسید و نفرات برتر شهرستان‌ها معرفی شدند، مسابقات استانی را شیراز برگزار کردیم و نفرات برتر استان برای اعزام به مسابقات کشوری معرفی شدند.
امید برق پیما درباره پیشینه این رشته در فارس عنوان کرد: از سال 1388 فارس جزو اولین استان هایی بود که پتانک در آن راه اندازی شد و الان یکی از استان‌های برتر کشور چه از لحاظ تعداد پتانک بازان و چه از لحاظ تعداد مدعیان در سطح کشور هستیم. خیلی از بچه‌های فارس چه در مسابقات کشوری و چه در مسابقات برون‌مرزی شرکت کرده و مدعی بوده و هستند.
وی درباره زیرساخت‌های پتانک در استان فارس هم گفت: پتانک رشته‌ای است که نیاز به زیرساخت آن‌چنانی ندارد. البته همین زمین‌ها هم یک زیرساخت اصولی می‌خواهد، اما اینکه مثل خیلی از رشته‌ها حتماً نیاز به فضای مسقف یا امکاناتی خاص داشته باشد، نیست. خاستگاه این رشته، کشور فرانسه است که در گویش ما به آن می گویند «پا جفت»؛ محدودیت سنی هم ندارد و از کودک 7 ساله تا عزیزانی با سن 70 یا بیشتر هم در این رشته حضور داشته و دارند.
برق پیما درباره چگونگی تأمین بودجه برای برگزاری مسابقات نیز اظهار کرد: در طول این سال‌هایی که بچه‌های فارس مشغول فعالیت بوده‌اند و با جان و دل مایه گذاشته‌اند، ما هیچ‌گونه حمایتی از سوی هیچ فدراسیونی نداشته‌ایم. 
همین زمین‌ها هم با پول بازیکنان همین رشته راه‌اندازی شده است، اما باید تشکر کنیم که شهرداری منطقه 4 که این زمین‌ها را در اختیار ما قرار داده است.
متولی پتانک استان فارس در پایان گفت: از اداره کل ورزش و جوانان استان که هر گاه کار اداری داشته‌ایم با ما هماری کرده‌اند قدردانی می‌کنم. 
همچنین باید از بنیان‌گذار این رشته در ایران، آقای دکتر جاسم منوچهری تشکر کنیم که در مدتی که زیر نظر او فعالیت می‌کنیم، اتفاقات خیلی خوبی نسبت به گذشته رخ داده است و همین‌طور از مدیران استان و شهرستان، آقایان رستگار، تمنایی، مفتاحی، رخبخش زمین، کاظمی و کلیه اعضای کادر برگزاری رقابت‌ها، خصوصاً آقای ستاری صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی