[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قسمت ششم: سفر به کره جنوبی آغاز راه صعود به المپیک مونیخ ، روزنامه شیراز نوین

قسمت ششم: سفر به کره جنوبی
آغاز راه صعود به المپیک مونیخ 
پس از قهرمانی تیم ملی در جام کورش کبیر، پرویز دهداری که مربی موقت آن تیم بود از سمت خود کنارگیری کرد! در همین اوضاع، مدیران فدراسیون که از قبل، مجدداً قرارداد مربی روسی خود به نام ایگور نتو را پس از حذف تیم ملی از بازی‌های آسیایی 1970 تمدید کرده بودند، دنبال مربی دیگری می‌گشتند.
در حالی که کسی تصور نمی‌کرد، دهداری به تیم ملی بازگردد، ناگهان با چاپ خبر انتصاب وی به‌عنوان «مدیر تام‌الاختیار تیم‌های ملی فوتبال» و همچنین سرمربی تیم ملی بزرگسالان در مطبوعات، از جمله کیهان ورزشی به شماره 889 چاپ روز شنبه 23 مرداد 1350، علاقه‌مندان به فوتبال غافلگیر شدند.(لازم به ذکر است در حکم انتصاب آقای پرویز دهداری، عنوان شده بود سرپرست تیم‌های ملی که همان مدیر تیم‌های ملی به شمار می‌رود.) 
پرویز دهداری، کاپیتان و  ستاره اسبق تیم ملی فوتبال ایران بود که مربیگری را ابتدا در تیم شاهین آغاز کرد، اما با انحلال این تیم، مدتی سرمربی تیم پرسپولیس تهران شد و پس از جدایی از سرخ‌پوشان پایتخت، با گرد هم آوردن جمعی جوان گمنام در تیمی به نام گارد و رساندن این تیم به لیگ دسته یک باشگاه‌های تهران که در آن روزگار مهم‌ترین رقابت باشگاهی در ایران بود، تحسین همگان را برانگیخت.
از آنجایی که تیم گارد، فوتبال زیبایی ارائه می‌داد و نتایج مناسبی گرفته بود، دهداری برای هدایت تیم ملی در نظر گرفته شد. در همان زمان اعلام شده بود که ایگور نتو، مربی اهل شوروی تیم ملی، زیر نظر پرویز دهداری کار خواهد کرد.
با افزوده شدن محمد رنجبر،  کادر فنی تیم ملی تکمیل شد؛ اولین اقدام کادر جدید، انتخاب بازیکنان تیم ملی برای سفر تدارکاتی به آسیای شرقی بود. پرویز دهداری با دعوت از 22 بازیکن به تیم ملی و تنها پس از انجام چند جلسه تمرین، مقدمات سفر به شرق آسیا را فراهم کرد. بدین‌ترتیب بازیکنان تیم ملی در روز 15 شهریور 1350 به سوی کره جنوبی پرواز کردند.
در این سفر تیم ایران از وجود چند بازیکن با تجربه خود به علت همراهی تیم ملی ارتش در سفر به شوروی محروم بود و حسن حبیبی، کاپیتان باسابقه  تیم هم از فوتبال ملی خداحافظی کرده بود؛ به همین دلیل، دهداری برای پر کردن جای خالی بازیکنان غایب، از چند جوان جویای نام دعوت کرد و آنها را با خود به سفر برد.
ادامه دارد...

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی