[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

خبرنگار باید صدای مردم باشد ، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
در نشست فصلی «دکه» از جلال معینی پیشکسوت عرصه خبر در شهرستان مرودشت تجلیل شد. معینی در این نشست به بیان خاطراتی از دوران سخت و شیرین خبرنگاری پرداخت و با حضور مدیران فرهنگی و معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس از مقام و جایگاه این تلاشگر عرصه رسانه تجلیل شد. جلال معینی در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه خبرنگاران در حوزه توسعه ملی و استانی گفت: در مغازه‌ای کوچک در مرودشت، نمایندگی روزنامه کیهان را در اختیار داشتم و با قلم‌فرسایی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و در مجموع نیازهای مردم را به گوش مدیران استانی و کشوری می رساندم. احداث قبرستان و بهسازی مدارسی که سقف آن در زمستان چکه می‌کرد و نیز نیاز به اعزام ماما به بند امیر برای بانوان باردار، از جمله خاطرات شیرین اما سخت من از آن دوران بود که باعث ایجاد تحرک در مدیران و رسیدگی به احوال مردم شد. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این نشست گفت: مهم‌ترین جهاد امروز خبرنگاران این است که با انتشار اخبار مثبت و امیدوارکننده، محاصره تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن را بشکنند و با اخبار کذب آنها مقابله کنند.
اسماعیل قزل‌سفلی در گردهمایی ماهانه اصحاب رسانه فارس با عنوان «دکه» که با موضوع نقش رسانه‌ها در انتخابات در شیراز برگزار شد، افزود: در دنیای امروز اتفاقی در حال رخ دادن است و همانگونه که ما را در حوزه اقتصادی تحت فشار قرار داده‌اند که مشکلات معیشتی و اقتصادی هم برای مردم ایجاد کرده، در حوزه رسانه‌ای هم تحت محاصره قرار داریم.
وی ادامه داد: در حال حاضر در یک محاصره تبلیغاتی و رسانه‌ای قرار داریم که لازم است این محاصره شکسته شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: رسانه به ویژه رسانه‌هایی که صرفاً با دیدگاه مادی در دنیا کار می‌کنند، در تلاش هستند که برای سایر ملت‌ها یک کار را به شکل حرفه‌ای و در ظاهر منطقی انجام دهند و بین داشته‌ها و خواسته‌های آنها فاصله غیرمنطقی ایجاد کنند. قزل‌سفلی افزود: همچنین از رسانه‌ها انتظار داریم که در بحث افزایش مشارکت فعال همه گروه‌‎ها، احزاب و سلیقه‌هایی که ذیل قانون اساسی قرار دارند، به ایفای نقش بپردازند.
وی ادامه داد: رسانه‌ها در انعکاس اخبار همانگونه که نباید بزرگ‌نمایی کنند، باید از کوچک‌نمایی و سیاه‌نمایی هم بپرهیزند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی