[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پنیر سـرخ‌شده ، روزنامه شیراز نوین

پنیر یکی از مواد غذایی خوش‌مزه و مفید است که انواع مختلف و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. پنیر سرخ‌شده یک پیش‌غذا یا میان‌وعده خوش‌مزه است که با استفاده از یک خمیر پنیری تهیه و در روغن داغ سرخ می‌شود و بافت پفکی و خوش‌مزه‌ای را به خود می‌گیرد و می‌توان آن را در کنار انواع سس‌ها و ماست با طعم‌های مختلف سرو نمود. این غذا را می‌توان برای میان‌وعده کودکان و نوجوانان تهیه کرد و جایگزین چیپس و پفک و اسنک‌های آماده و کارخانه‌ای نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنیر سرخ‌شده در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم
تخم‌مرغ: ۱ عدد
شیر: ۱ استکان معادل ۱۵۰ میلی‌لیتر
کره: نصف قاشق غذا خوری
پنیر فتا خردشده: ۲ قاشق غذا خوری
پنیر چدار: یک‌ونیم لیوان معادل ۱۲۵ گرم
جعفری: ۵ شاخه
نمک: ۲ قاشق چای‌خوری
بکینگ‌پودر:    ۱ بسته
آرد: ۲ لیوان
روغن: ۱ قاشق چای‌خوری

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه پنیر خوش‌مزه و مخصوص سرخ‌شده در ابتدای کار، تخم‌مرغ و کره و شیر را با هم در یک کاسه بزرگ می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شود؛ سپس جعفری خرد‌شده و پنیر فتا و پنیر چدار را که ریز خرد کرده‌ایم با آن مخلوط می‌کنیم.
 مرحله دوم
در این مرحله نمک و فلفل و بکینگ‌پودر به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم تا یک‌دست شود. در ادامه نصف آرد را به آن اضافه کرده و با قاشق چوبی ورز می‌دهیم و مخلوط می‌کنیم. سپس بقیه آرد را کم‌کم اضافه کرده تا خمیر نچسبی به‌دست آید.
 مرحله سوم
خمیر را با وردنه روی کاغذ روغنی به صورت مستطیل یا مربع به ضخامت نیم سانت پهن می‌کنیم؛ از این مقدار خمیر می‌توان یک مربع ۳۰ در ۳۰ به‌ دست آورد. خمیر را به صورت نوارهایی برش می‌زنیم به طوری که به ۴۰ تا ۴۵ قطعه تقسیم شود.
 مرحله چهارم
یک تابه عمیق را با روغن روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود. سپس خمیر را درون آن سرخ می‌کنیم. هر دفعه ۷ تا تکه خمیر را در تابه می‌ریزیم تا بتواند به راحتی پف کند و حجیم شود. قسمتی که درون روغن است، حدود ۳۰ تا ۴۰ ثانیه زمان برای سرخ شدن لازم دارد.
 مرحله پنجم
سپس خمیرها را می‌چرخانیم تا طرف دیگر آن هم حدود ۲۰ ثانیه سرخ شود؛ خمیرهای سرخ‌شده را روی دستمال حوله‌ای قرار می‌دهیم تا روغن اضافه آن گرفته شود و سپس در ظرف مناسب در کنار انواع سس‌های مختلف سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی