[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

استقبال دو عضو شورا و شهردار منطقه ۵ از بانوی ورزشکار شیرازی، روزنامه شیراز نوین

شهردار منطقه ۵ شیراز بر ضرورت حمایت از فعالان فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی ساکن در این منطقه تأکید کرد و گفت: خوشبختاته شهردار و اعضای شورای شهر شیراز نیز‌ بر این مهم تأکید و اهتمام دارند.
رضا مسعودی در جریان مراسم استقبال از لیلا کشاورزی، بانوی ورزشکار شیرازی در فرودگاه شهید دستغیب، برپایی این مراسم را در راستای ارتقابخشی به فرهنگ ورزشی و علم‌آموزی عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از رویکردها و برنامه‌های مستمر شهرداری منطقه ۵، تشویق جوانان و سایر نخبگانی است که در حوزه‌های ورزشی و دانشگاهی حضور دارند تا از این طریق زمینه تشویق دیگران برای ورود به حوزه‌های علمی و ورزشی فراهم شود. وی با اشاره به اینکه پیش از اعزام خانم کشاورزی به مسابقات کره جنوبی با وی دیدار داشته و مراتب حمایت‌های معنوی شهرداری و شورا را به این بانوی ورزشکار اعلام کرده است، ابراز داشت: با اعلام خبر موفقیت این بانوی ورزشکار در مسابقات کره جنوبی به‌عنوان یک شهروند ساکن در منطقه ۵، بر خود لازم دانستیم که با حضور دو تن از اعضای شورای شهر به استقبال او برویم و تلاش می‌کنیم در ارتقای فرهنگ ورزشی و توسعه علم در سطح مناطق مختلف شیراز پیشگام باشیم.
در همین ارتباط افسانه خواست‌خدایی، عضو هیئت‌رئیسه و ناظر شورای شهر در شهرداری منطقه ۵ نیز طی سخنانی، لیلا کشاورزی را یکی از بانوان موفق شهر شیراز در عرصه‌های ورزشی و دانشگاهی توصیف کرد و گفت: او در یکی از دانشگاه‌های معتبر جهان مشغول به تحصیل است. وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی این بستر فراهم شد تا بانوان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی افتخارآفرین باشند، اظهار داشت: خوشبختانه منطقه ۵ شهرداری شیراز، هم به‌لحاظ زیرساخت و سخت‌افزارها و هم به‌لحاظ منابع انسانی و نرم‌افزارهای ورزشی جزو مناطق شاخص محسوب و به عنوان قطب ورزشی این کلان‌شهر شناخته می‌شود.
عضو شورای شهر شیراز با اشاره به سکونت ورزشکاران صاحب‌نامی همچون برادران گرایی، میثم دلخانی، لیلا کشاورزی، ساره جوانمردی و دیگر ورزشکاران در منطقه ۵ بیان داشت: سیاست‌گذاری شهرداری منطقه ۵ و شورا بر این است که اهتمام ویژه به تشویق ورزشکاران ساکن منطقه داشته باشند تا انگیزه و امید به حضور در عرصه‌های ورزشی برای دیگر ساکنان نیز فراهم شود.
خواست‌خدایی یکی از سیاست‌های تشویقی در این زمینه را نام‌گذاری اماکن ورزشی به نام ورزشکاران ساکن در منطقه ۵ عنوان و خاطرنشان کرد: در همین راستا، سالن‌های ورزشی برادران گرایی، ساره جوانمردی و پارک خلیل عقاب نام‌گذاری شده‌اند. وی با تأکید بر اینکه به جوانان و نخبگان علمی و ورزشی به‌عنوان سرمایه‌های شهر باید توجه ویژه شود، تصریح کرد: این توجه در حوزه بانوان باید پررنگ‌تر و بیشتر باشد؛ امری که تاکنون به شکل مطلوب محقق نشده است. ناظر شورا در شهرداری منطقه ۵، سالن تیراندازی ساره جوانمردی را یکی از پروژه‌های کم‌نظیر ورزشی کشور توصیف کرد و گفت: پس از سالن تیراندازی ورزشگاه آزادی، این سالن یکی از بی‌نظیرترین سالن‌های تیراندازی در کشور محسوب می‌شود.
خواست‌خدایی با اذعان بر اینکه شهرداری مکلف به حمایت از ورزش‌های همگانی است، اما انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها در بحث حمایت از ورزش‌های قهرمانی ورود کنند، گفت: کمیته بانوان و خانواده شورا به سهم خود تلاش کرده در زمینه تأمین زیرساخت‌های ورزشی بانوان اثرگذار باشد؛ اما این مهم اهتمام دیگر دستگاه‌ها از جمله ورزش و جوانان را هم می‌طلبد. وی نصب تجهیزات ورزشی در باغ بانوان را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در راستای حمایت از ورزش بانوان عنوان کرد و گفت: علاوه بر این‌ها مصوباتی هم وجود دارد که شهرداری را به تأمین زیرساخت‌های ورزشی بانوان در مناطق ۱۱گانه مکلف می‌کند. عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر شیراز در پایان سخنان خود بر ضرورت حمایت همه مسئولان از استعدادهای ورزشی شهر شیراز تأکید کرد.
عبدالحسن اسکندری، دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز در جریان این مراسم گفت: مراسم استقبال از لیلا کشاورزی، بانوی ورزشکار شیرازی به همت شهرداری منطقه ۵ برگزار شد تا گام کوچکی در راستای تقدیر و تشویق از این بانوی ورزشکار قهرمان برداشته شود. وی با بیان اینکه به زودی این بانوی ورزشکار به شورای شهر دعوت می‌شود، اظهار داشت: در آنجا نیز با حضور اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم از این ورزشکار نخبه تجلیل خواهد شد. اسکندری با تأکید بر اینکه برگزاری مراسم استقبال از این ورزشکار جوان کاری هوشمندانه بود، تصریح کرد: برپایی مراسم تقدیر و تجلیل از نخبگان علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری در دیگر مناطق شیراز نیز علاوه بر امیدآفرینی، می‌تواند به تقویت اتحاد شهروندان کمک کند. گفتنی است خانم لیلا کشاورزی بانوی ورزشکار شیرازی به‌تازگی موفق شد در مسابقات جهانی تکواندو کشور کره جنوبی به عنوان سوم جهان و کسب مدال برنز دست پیدا کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی