[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برگزاری گردهمایی قوم لر در جشنواره فرهنگی لیدوما، روزنامه شیراز نوین

برگزاری گردهمایی قوم لر در جشنواره فرهنگی لیدوما

جشنواره لیدوما با حضور اقوام لر سراسر کشور در تالار همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. جشنواره فرهنگی لیدوما با حضور اقوام لر سراسر کشور از استان‌های مختلف در تالار همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد که با استقبال چشمگیر مردم همراه بود. در حاشیه این همایش، برزین ضرغامی مدیرکل  اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و از فعالان فرهنگی ممسنی، در سخنانی کوتاه، با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: قوم لر یکی از اقوام بزرگ کشور است که همواره در همه صحنه‌ها حضوری موفق، اثرگذار و چشمگیر داشته است. وی افزود: این جشنواره که به ابتکار جوانان فعال، خوش‌فکر و تحصیل‌کرده ممسنی کلید خورده است، هشتمین سال برگزاری خود را جشن می‌گیرد و هرساله با استقبال بیشتری مواجه شده است که امسال با حضور بیش از 7هزار نفر در تالار همایش‌های برج میلاد برگزار شد. عضو هیئت‌علمی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در این جشنواره اقوام مختلف لر از سراسر کشور همچون فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و... حضور داشتند که با هنر موسیقی اصیل محلی خود، فضای زیبایی را در این جشنواره رقم زدند.
مهرداد احمدی دبیر جشنواره فرهنگی لیدوما نیز در سخنانی گفت: جشنواره فرهنگی لیدوما به دنبال وحدت و اتحاد قوم بزرگ لر و نشان دادن عظمت این قوم در کشور است. این فعال فرهنگی افزود: نخبگان بسیاری از اقوام لر در سراسر کشور وجود دارند که هرکدام در حوزه خود شهرت ملی و بین‌المللی دارند و ما به دنبال این هستیم که در این جشنواره این چهره‌ها نیز معرفی شوند. احمدی تأکید کرد: خوشبختانه و با لطف خدا جشنواره امسال با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد که همین استقبال ما را برای برگزاری آن در سال‌های آینده دلگرم می‌کند.
سیدروح‌الله موسوی عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره لیدوما نیز در سخنانی ضمن تقدیر از همه عواملی که در برپایی این مراسم بزرگ یاری نمودند، گفت: به لطف الهی جشنواره امسال باشکوه‌تر از همیشه برگزار شد که جا دارد از عزیزانی که حامی اصلی ما بودند، تقدیر کنم. وی افزود: این جشنواره به همت جمعی از جوانان نخبه ممسنی در ابعادی بسیار کوچک‌تر، 8 سال پیش تنها با حضور اقوام لر ممسنی کلید خورد که نهال نوپایی بود؛ اما امروز به مدد تلاش‌های صورت‌گرفته، با حضور اقوام لر سراسر کشور، رنگ و بویی دیگر پیدا کرده است. موسوی خاطرنشان کرد: هدف ما از برپایی این جشنواره، شناساندن بیشتر قوم اصیل لر به مردم خوب کشورمان است؛ قومی که در تمام فرازونشیب‌های کشور حضوری اثرگذار داشته است. این فعال فرهنگی و اجتماعی حضور بیش از 7هزار نفر در تالار همایش‌های برج میلاد را نشان از موفقیت این جشنواره دانست و گفت: این حجم از استقبال از برنامه‌های فرهنگی تقریباً در سراسر کشور بی‌نظیر است که امیدواریم بتوانیم با برطرف کردن نقاط ضعف، در سال‌های آینده نیز پرشورتر از پیش آن را برگزار کنیم. لازم به ذکر است جشنواره فرهنگی لیدوما با حضور اقوام لر سراسر کشور، برخی نمایندگان سابق مجلس، مدیران و مسئولان، هنرمندان، پزشکان، اساتید دانشگاه، ورزشکاران مطرح قوم لر و عموم مردم در تالار همایش‌های برج میلاد در تاریخ  ۲۳ تیرماه در تهران برگزار شد. در این جشنواره که با نواختن موسیقی‌های محلی همراه بود، از جمعی از نخبگان شهرستان ممسنی نیز تجلیل به عمل آمد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی