[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

سریال‌های خانگی انحراف‌زا هستند ، روزنامه شیراز نوین

انتقاد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: ما به دنبال به‌روز رسانی نقشه جامع علمی کشور هستیم که ۱۳ سال از عمرش می‌گذرد
سریال‌های خانگی انحراف‌زا هستند 

خسروپناه: سریال‌های خانگی به شدت سیگار، مشروب و مواد مخدر و روابط ناسالم را ترویج می‌دهند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مصوبه‌ای برای کنترل محتوای سریال‌های خانگی گفت: موضوع جدایی آموزش از وزارت بهداشت قطعاً اتفاق نخواهد افتاد. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام خسروپناه در جریان دیدار با هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: تجمیع دانشگاه‌ها به‌عنوان یک ایده مطرح است و برای دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح نیست. وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت، بی‌رویه تکثیر نشده‌اند و شاهد راه‌اندازی این دانشگاه‌ها متناسب با نیاز مناطق مختلف کشور هستیم. حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: حدود سه هزار مرکز دانشگاهی و مراکز آموزش عالی داریم و تجمیع برای وزارت بهداشت با توجه به تدبیری که داشته‌اند قطعاً تطبیق نمی‌کند. وی با تأکید بر اینکه جدایی آموزش از وزارت بهداشت قطعاً اتفاق نخواهد افتاد، بیان کرد: الگوی وزارت بهداشت نشان داد وقتی آموزش و درمان با هم جمع شوند، دانش با مهارت همراه است که یک الگوی حکیمانه است و می‌توان گفت که اگر این الگو را در حوزه کشاورزی داشتیم، کارآمدی بیشتری محقق می‌شد. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از شهدای مدافع سلامت گفت: یکی از آثار محبت به اهل بیت(ع)، خدمت‌رسانی به مردم و محرومان است، خدمت در طعام دادن، انفاق و صدقه؛ حتی گوش دادن به درد دل یک کودک آثار خدمت به مردم است. حجت‌الاسلام خسروپناه خواستار توجه به خانواده‌های شهدا در امر درمان شد و گفت: سند ملی امنیت غذایی سندی جامع است؛ ۸۰ درصد سند امنیت غذایی مربوط به سایر وزارتخانه‌ها به ویژه جهاد کشاورزی است و ۲۰ درصد آن مربوط به وزارت بهداشت است. وی بر ضرورت مطالعه سند ملی امنیت غذایی تأکید کرد و افزود: از نقطه‌نظرات و پیشنهادات تکمیلی استقبال خواهیم کرد.
مصوبه‌ای برای کنترل محتوای سریال‌های خانگی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سالانه ۷۹ میلیار نخ سیگار در کشور تولید می‌شود، افزود: در دنیا برای تولید دخانیات ۷۰ تا ۹۰ درصد مالیات اخذ می‌کنند، اما در کشور ما ۱۸ درصد است. حجت‌الاسلام خسروپناه در ادامه بخشی از سریال‌های خانگی ساخته‌شده را مورد انتقاد قرار داد و گفت: سریال‌های خانگی به شدت سیگار، مشروب، و مواد مخدر و روابط ناسالم را ترویج می‌دهند که با مصوبه جدید کنترل می‌شود. وی بر ضرورت پیشگیری بر درمان هم تأکید داشت و اظهار کرد: پیشگیری را با ادبیات علمی عامیانه بیان کنید و جدی بگیرید.
به‌روز رسانی نقشه جامع علمی کشور در دستور کار است
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقشه جامع علمی کشور که نزدیک به ۱۳ سال از عمرش می‌گذرد، گفت: ما به دنبال به‌روز‌ رسانی نقشه جامع علمی کشور هستیم که نزدیک به ۱۳ سال از عمرش می‌گذرد. خسروپناه افزود: قطعاً در خصوص بخش پزشکی نقشه جامع علمی کشور باید پزشکان نظر دهند و پیشنهادی در حوزه آمایش، رشته‌ها، رشته محل‌ها، رشته گرایش‌ها، رشته‌های بین رشته‌ای، دانشجویان و هیئت علمی مورد بررسی قرار می‌گیرند.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی