[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۹۵۰
  • دوره جدید

با مواد غذایی که اشتهایتان را کنترل می کند آشنا شوید، روزنامه شیراز نوین

محققان دریافتند مصرف بعضی از موادغذایی مانند گردو در کنترل اشتها مؤثر است.
مواد غذایی مانند گردو، ماهی سالمون و روغن کانولا در کنترل اشتها مؤثر هستند و شما بعد از خوردن آنها کمتر احساس گرسنگی می‌کنید.
این غذاها سرشار از چربی‌های غیراشباع (PUFA) هستند.
یافته‌ها نشان داده است افرادی که به طور منظم این غذاها را مصرف می‌کنند، اشتهای خود را کنترل کرده و کمتر احساس گرسنگی دارند.
نتایج این مطالعه حاکی از آن بود که مصرف رژیم غذایی سرشار از PUFA ها باعث کاهش مؤثر هورمون گرلین- هورمون مؤثر در گرسنگی- می‌شود.
علاوه بر این، رژیم غذایی غنی از PUFA، باعث افزایش قابل توجهی در پپتید YY (PYY)- هورمون مؤثر در افزایش سیری یا احساس پری- می‌شود.
جیمی کوپر، محقق دانشگاه جورجیا اظهار کرد: هورمون اشتها در مقدار مواد غذایی که می‌خوریم بسیار مؤثر است.
وی افزود: مصرف مواد غذایی غنی از PUFA مانند گردو بسیار مفید است و منجر به کنترل اشتها می‌شود.
این بررسی روی رژیم غذایی ۲۶مرد و زن در سنین ۱۸ تا ۳۵سال انجام شد. مصرف مواد غذایی مانند گردو، بعضی از انواع ماهی، روغن دانه انگور، روغن کانولا و مکمل‌های روغن ماهی همه در تغییرات هورمونی و کنترل اشتها مؤثر هستند.
این مطالعه در مجله Nutrition منتشر شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی