[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بازی دو سر باخت ، روزنامه شیراز نوین


کارشناسان معتقدند که عوامل مختلفی می‌تواند سلامت خانواده و ازدواج را با چالش مواجه کند که خیانت زناشویی یکی از مهم‌ترین و مخرب‌ترین آنهاست. متن پیوست می‌تواند درسی آموزنده برای نوجوانان وجوانان باشد و در انتها نظر کارشناسان نیز از نظر می‌گذرد. 
کم‌کم از درس و دانشگاه به عشق «فرشاد» دست کشیدم. فکر زندگی کردن با او زیر یک سقف روزبه‌روز در سرم جولان می‌داد و به رؤیاهای آینده‌ام فکر می‌کردم. 19ساله بودم که از علاقه پسردایی‌ام به خودم مطلع شدم. انگار دنیا در چند ساعت برایم از این رو به آن رو شد. خودم را معلق در بین زمین و آسمان حس می‌کردم. با اینکه هیچ‌وقت به فرشاد حتی فکر هم نکرده بودم، با این وجود حس و حال عجیبی داشتم.
مادرم هم ذوق‌زده از علاقه برادرزاده‌اش نسبت به من، مدام از خوبی‌ها و اخلاق‌های نیکوی فرشاد می‌گفت و روزبه‌روز دیدم را نسبت به او خوش‌بین‌تر می‌کرد.
پدر و دو برادرم هم کلاً نظر خاصی نداشتند و می‌گفتند هر جور که خودت می‌دانی. فرشاد پسر خوبی است و از آشنایان است و این موضوع را نکته مهمی می‌دانستند.
کم‌کم از درس و دانشگاه به عشق فرشاد دست کشیدم. فکر زندگی کردن با او زیر یک سقف روز به روز در سرم جولان می‌داد و به رؤیاهای آینده‌ام فکر می‌کردم.
بعد از مراسم خواستگاری و نامزدی و... بالاخره پس از 2 سال، زندگی مشترکمان را با هم آغاز کردیم. روزهای خوبی بود. عشق و صفا و صمیمیت در بینمان موج می‌زد و از زندگی لذت می‌بردیم.
گذشت و گذشت تا اینکه کم‌کم متوجه تغییر رفتار فرشاد نسبت به گذشته شدم و این موضوع به‌حدی مرا اذیت کرد که طاقت نیاوردم و از او علتش را جویا شدم.
طبق معمول در ابتدا منکر تغییر در رفتارهایش شد، ولی پس از چندین جلسه بین من و او، ناگفته‌هایی را برایم گفت که مو به تنم سیخ شد.
آری؛ فرشاد با یک دختر دیگر ارتباط داشت و در این چند سال هم دست از این کار خود برنداشته بود و به ارتباط با آن دختر ادامه داده بود.
حرف‌هایش همچون آب سردی بر پیکرم ریخته شد. یک لحظه حس کردم که دنیا برایم تیره و تار شده است. صحبت‌های فرشاد که می‌گفت دیگر دور آن دختر را خط کشیده است و من تنها عشقش هستم، همچون پتکی آهنین بر سرم می‌خورد.
گاهی وقت‌ها از خودم می‌پرسم چرا با زندگی خودت اینگونه تا کردی؟ تو که شرایط بهتری پیش پایت بود، به چه دلیل زندگی‌ات را نابود کردی؟
و اما حالا؛ حالا افسرده و مأیوس شده‌ام. نمی‌دانم این موضوع را با خانواده ام در میان بگذارم یا نه؟ این یک بازی دو سر باخت برای من است؛ اگر با او ادامه دهم به شیوه‌ای باخته‌ام و اگر از او جدا شوم هم به شیوه‌ای دیگر. نمی‌دانم چه کنم... فقط کمکم کنید. 
تجزیه و تحلیل:
در این خصوص نظر «علیرضا ملایی» رئیس مرکز مشاوره و مددکاری پلیس فارس را جویا شدم:
عوامل مختلفی می‌توانند سلامت خانواده و ازدواج را با چالش مواجه کنند که خیانت زناشویی یکی از مهم‌ترین و مخرب‌ترین آنهاست.
خیانت زناشویی به برقراری هرگونه رابطه عاطفی یا جنسی خارج از چارچوب روابط زوجین گفته می‌شود که به برقراری درجاتی از صمیمیت عاطفی یا جنسی با فردی به غیر از همسر منجر می‌شود. خیانت زناشویی مهم‌ترین عامل تهدیدکننده و تخریب‌کننده عملکرد، ثبات و تداوم رابطه زناشویی است.
ضعف اعتقادات و باورهای مذهبی، تنوع‌طلبی، هیجان‌خواهی، پایین بودن اعتماد به نفس، مسئولیت‌پذیری پایین، ناآگاهی، ضعف مهارت‌های زندگی و اختلالات شخصیتی از عوامل بی‌وفایی و خیانت می‌باشد.
تأثیر شبکه‌های اجتماعی نیز از عوامل اجتماعی خیانت به شمار می‌روند. لذا زوجین می‌بایست به‌منظور جلوگیری از خیانت در زندگی، با شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، شناخت و آگاهی خود را نسبت به آسیب‌های پیرامونی به‌خصوص موضوع خیانت بالا ببرند و از عواقب این کار آگاه شوند. از طرفی نیز عزت نفس خود را بالا ببرند و ضمن تقویت بنیه دینی و معنوی، نیازهای عاطفی و جنسیِ خود را مرتفع و با ایجاد تنوع و جذابیت در زندگیِ خود، همواره در زندگی مسیر خیانت را برای خود 
مسدود نمایند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی