[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مدیرکل ارشاد فارس: نیازهای فرهنگی امروز جامعه بازنگری شود، روزنامه شیراز نوین

ایسنا/فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌فارس گفت: برای حکمرانی فرهنگی به ابزارهایی نیاز است و باید نیازهای امروز جامعه در حوزه فرهنگی دیده شود و طبق تأکیدات مقام معظم رهبری به بازنگری در این حوزه نیاز است. 
حمیدرضا قانعی چهارشنبه ۱۸ آبان در جلسه دیدار مدیران و مسئولان فرهنگی فارس با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی‌کشور، بیان کرد: عوامل و نیروهایی که در استان‌ها وجود دارد کار را پیش می‌برند اما شاهد پراکندگی فرهنگی هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌فارس اضافه کرد: برای حکمرانی فرهنگی به ابزارهایی نیازمندیم و برخی ابزارها متعلق به ۲۵ سال قبل است و باید نیازهای امروز جامعه در حوزه فرهنگی دیده شود و طبق تأکیدات مقام معظم رهبری به بازنگری در این حوزه نیاز است.
قانعی عنوان کرد: اگرچه ستادهای تغییر انقلابی در دستگاه‌های مختلف ایجاد شده اما هنوز با پراکنده کاری مواجهیم و باید برای رفع این پراکندگی‌ها به صورت منسجم در حوزه فرهنگی عمل کنیم.
او همچنین با اشاره به تخصیص اعتبارات فرهنگی هم خاطرنشان کرد: در نحوه تزریق اعتبار نقشه مهندسی استان‌ها همچنان مشکل داریم و باید سریع‌تر از توان و ظرفیت دولت سیزدهم برای پیشبرد اهداف این برش‌های استانی استفاده شود.
معاون اجتماعی سپاه فجر فارس نیز در این جلسه گفت: در فارس به برکت حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه و استاندار شاهد اقدامات فرهنگی مؤثری هستیم.
سرهنگ محمدجعفر دوستدار، ادامه داد: در حوزه اعتیاد ۲۰۰ هسته مردمی ‌قابل رصد در فارس به حل مسئله اعتیاد می‌پردازند و شب گذشته در پاسارگاد هسته مردمی ‌به حل مسئله یک خانواده چهار نفری پرداخته و در زرین دشت نیمه شعبان گذشته جشن پاکی یک روستا را برگزار کرده‌ایم.
معاون اجتماعی سپاه فجر فارس اضافه کرد: جمعیت «احرار» فارس در حوزه اعتیاد مطلوب عمل کرده و مدل‌های مختلف کتاب‌خوانی داریم و مدل اجرای طرح «قبیله کتاب‌خوان‌ها» حلقه میانی است و ۵۰ طرح از آن برگزار شده است.
دوستدار خاطرنشان کرد: در فارس در حوزه عفاف و حجاب قبل از شروع اغتشاشات،  «چهارشنبه طلایی» را برگزار کردیم و این طرح در ۸۶ نقطه فارس به صورت مردمی ‌برگزار می‌شود و مستمر تداوم دارد.
او ادامه داد: در فارس با سه هزار و ۵۱۵ نفر در حوزه جوانی جمعیت ارتباط برقرار کرده‌ایم و مادران به تبلیغ کار خود می‌پردازند و در بحث ماه مبارک رمضان و مهمانی ماه خدا، طرح «روزه اولی‌ها» و «روزه کله گنجشکی‌ها» را برگزار کرده‌ایم که ۲۰ هزار خانواده در آن شرکت کردند و «نمک پروردگان حسنی» در نیمه ماه مبارک رمضان برای روزه اولی‌ها و کله گنجشکی‌ها برگزار کردیم و لوح به شرکت کنندگان در پایان ماه رمضان داده شد.
دوستدار عنوان کرد: در طرح «جت» با مفهوم جهاد تبیین تمام مدیران آموزش و پرورش پای کار هستند و در حوزه مترو و معابر عمومی ‌به اطلاع رسانی می‌پردازیم و در مسجد هم این طرح اجرا می‌شود.
معاون سپاه فجر فارس افزود: در کانال «ویکی تبیین» در ایتا، سیستم جست‌وجو برای جست‌وجوی مفاهیم، شخصیت‌ها، رسانه‌ها و .... دسترسی آسان برای مخاطب ایجاد کرده‌ایم و این کارها خودجوش بوده و درخواست داریم از بودجه کشور به این حوزه‌ها اعتبار داده شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی