[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

فارس قطب فوتبال قطع عضو کشور است، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار - گروه ورزش
مربی تیم ملی قطع عضو و جانبازان از پتانسیل بالای بچه‌های فارس در این رشته می‌گوید و خواستار کمک و حمایت بیش از پیش مسئولان از این بچه‌هاست.
نعمت‌الله زارع متولد سال ۱۳۵۰ است؛ بعد از گذراندان دوران  خدمت سربازی، فوتبال را از تیم شرکت دنا شروع کرده و  بعد از دوسال فعالیت در این باشگاه، به باشگاه ولیعصر(عج) رفته است و دو سال هم در این باشگاه بازی کرده است. سپس در تیم‌های صنایع الکترونیک و استقلال فوتبال خود را ادامه داده است.
او می‌گوید: از همان دوره به حرفه مربیگری علاقه‌مند شدم و اولین دوره کلاس‌های مربیگری را گذراندم؛ در تیم پایه استقلال شروع به کار کردم و به مدت ۵ سال در این تیم حضور داشتم و در این مدت هم موفق شدم مدرک B آسیا را دریافت کنم. در تیم‌های نوجوانان فجر شهید سپاسی به مدت یک سال در لیگ برتر به‌عنوان سرمربی حضور داشتم و در تیم‌های نوجوانان و جوانان برق شیراز نیز در لیگ برتر سرمربی بودم. 
زارع افزود: پس از آن به ورزش جانبازان و معلولان وارد شدم و با تیم فوتبال هفت‌نفره فارس کارم را  شروع کردم؛ بعد دوسال به‌عنوان مربی تیم ملی دعوت به همکاری  شدم. با تیم‌ ملی هفت نفره جانبازان و معلولان ایران موفق به کسب مقام سوم جهانی در هلند  شدیم. در طول ۱۲ سال کار  با تیم هفت نفره فارس موفق به کسب سه قهرمانی در لیگ برتر، دو نایب‌قهرمانی و یک مقام سومی در کشور شدیم. همچنین در مسابقات قهرمانی کشور‌هم‌ با تیم‌ فارس به ‌دو قهرمانی، چهار نایب‌قهرمانی و سه سومی دست پیدا کردم‌؛ فارس  یکی از پر افتخارترین تیم‌های فوتبال هفت نفره قطع عضو  در کشور است.
وی گفت: پس از جدایی از فوتبال هفت نفره، کار با فوتبالیست‌های قطع عضو را شروع کردم؛ حالا مدت ۱۵ سال است که با این تیم کار می‌کنم که در این مدت  ۸ قهرمانی، دو نایب‌قهرمانی و یک سومی در مسابقات قهرمان کشور، سه قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی در لیگ برتر کسب کرده‌ام. در تیم ملی به مدت ۸ سال است که عضویت دارم و با تیم‌ ملی قطع عضو ایران مقام سوم در روسیه، قهرمان آسیا در کیش را کسب کردیم و عنوان بهترین سرمربی در بازی‌های جهانی در روسیه نیز به بنده تعلق گرفت. در مجموع دارای دو مقام جهانی و یک مقام آسیایی با تیم‌ ملی هستم و حدود ۴۵ بازی بین‌المللی و جهانی به‌عنوان مربی در تیم‌ ملی حضور داشته‌ام.
زارع  در مورد تیم‌ فوتبال قطع عضو فارس نیز گفت: تیم فوتبال قطع عضو فارس پرافتخارترین تیم ایران است و ۸ بازیکن ملی‌پوش دارد و تنها تیمی است که مقام سوم را در بازی‌های جهانی به دست آورده است که  سرمربی این تیم خودم بودم. تیم فارس به‌جز یک دوره، در همه بازی‌های داخلی یک پای فینال بوده است. 
وی همچنین در مورد مشکلات این رشته ورزشی و تیم‌‌های قطع عضو استان عنوان کرد: بزگترین مشکل بازیکنان، شکستن عصا می‌باشد که هر بار این اتفاق بیفتد، دو میلیون تومان هزینه برای ورزشکار دارد. 
همچنین مشکل دیگر ما زمین اختصاصی به ابعاد ۶۰ در۴۰ در شیراز است که از این نظر کمبود داریم؛ از اداره  ورزش و جوانان استان انتظار داریم که به این‌تیم‌کمک کند و از مقام‌آوران این رشته چه از لحاظ امکانات سخت‌افزاری و چه از نظر حمایت‌های مالی و معنوی، حمایت بیشتری کنند.
نعمت زارع در پایان گفت: از تمام عزیزانی که در امر مربیگری مشوق بنده بوده‌اند، تشکرمی‌کنم؛ مخصوصاً از سید بزرگوار، مدیرعامل باشگاه استقلال آقای موسوی که در اولین دوره مربیگری، فوق‌العاده از اینجانب حمایت کردند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی