[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تأمین سوخت از نیروگاه تا هواپیما، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رشد 13 درصدی بنزین و 10 درصدی نفت گاز در پهنه فارس، پیشتازی فیروزآباد در مصرف سوخت اتومبیل، تأمین سوخت نیروگاه‌ها و هواپیماها، رصد هوشمند کارت سوخت و مهم‌تر از همه پشتیبانی از بخش‌های صنعت و تجارت از مهم‌ترین مواردی بود که مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه به آنها اشاره کرد.
اسدالله طاهری ظهر دوشنبه ۱۶ مرداد در جمع خبرنگاران با ارائه آمار و ارقامی پیرامون فعالیت صورت گرفته بیان کرد: رشد بنزین و نفت گاز نسبت به سال گذاشته به ترتیب 13 و 10 درصد رشد داشته و رقم مصرف بنزین طی چهار ماه گذشته به ۹۴۰میلیون لیتر و نفت گاز به بیش از 770میلیون لیتر رسیده است. وی پیرامون شهرستان‌هایی که بیشترین حجم مصرف را به خود اختصاص داده اند، اظهار داشت: شهرستان فیروزآباد به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی با عسلویه با 37 درصد پیشتاز است و آباده بیشترین رشد مصرف داشته است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس در بخش دیگری از سخنانش از حمایت تمام‌قد از صنایع در راستای اجرایی‌سازی شعار سال خبر داد و افزود: چهار نیروگاه بزرگ شامل سیکل ترکیبی در شیراز، یک نیروگاه در جهرم و یکی در کازرون داریم که سوخت دوم مورد نیاز آنها به حجم بیش از ٢00میلیون لیتر تأمین شده است.
طاهری در بخش دیگری از سخنانش از گسترش زیرساخت‌های هوشمند کارت سوخت خبر داد و افزود: روند صدور کارت‌های سوخت تسریع شده و در کمترین زمان ممکن به مقاصد متقاضیان ارسال می‌شود.  وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز تعداد زیادی از کارت‌های صادرشده در باجه‌های معطله اداره پست باقی‌ مانده، از هم‌استانی‌ها خواست برای دریافت کارت سوخت خود اقدام کنند. وی به طراحی سامانه‌ای برای جا ماندن کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها هم اشاره و بیان کرد: این سامانه در بستر اینترنت طراحی شده و آخرین تاریخ سوخت‌گیری و محل کارت را نشان می‌دهد. او با اشاره به تکلیف اتخاذشده از سوی قوه مقننه و اجرایی‌سازی آن در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: مجلس تکلیفی به دولت داده و آن را موظف کرده که تا پایان شهریورماه بیش از ٩٠ درصد سوخت‌گیری‌ها با کارت شخصی افراد باشد و بر همین اساس بسیاری از هم‌استانی‌ها تقاضای کارت دارند.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس خاطرنشان کرد: اخیراً تمهیدی برای سوخت‌گیری موتورسیکلت‌ها در جایگاه‌ها نیز اتخاذ شده که به‌زودی کارت آن فعال شده و در چرخه سوخت قرار خواهد گرفت.
طاهری خاطرنشان کرد: تأمین سوخت هواپیماها در چهار فرودگاه شیراز، لارستان، لامرد و جهرم را برعهده داریم که طی چهار ماه گذشته، معادل دومیلیون لیتر فرآورده سوخت به هواپیماها داده شده است. این مقام مسئول در ادامه سخنانش در پاسخ به خبرنگار شیرازنوین گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، ۱۶ جایگاه پمپ بنزین احداث شده که در این زمینه مقام اول را در کشور را در اختیار داریم. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ۱۴ جایگاه دیگر در دست اجراست که تعدادی از آنها تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس اظهار کرد: بیش از ٥٢ درصد از افراد همچنان از کارت جایگاه‌ها علی‌رغم تکلیف دولت مبنی بر کارت‌های آزاد شخصی 
استفاده می‌کنند.
طاهری در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: با تأکید مسئولان بلندپایه وزارت نفت هیچ‌گونه برنامه‌ای برای افزایش نرخ بنزین و نرخ فرآورده‌های نفتی وجود ندارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی