[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اشتراک‌گذاری تجارب در کاهش هزینه‌های احداث شبکه‌های انتقال برق مؤثر است، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس اعلام کرد: 
اشتراک‌گذاری تجارب در کاهش هزینه‌های احداث شبکه‌های انتقال برق مؤثر است
یداله حقیقی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس، بر لزوم توسعه مهندسی ارزش در کاهش هزینه‌های احداث و بهره‌برداری شبکه‌های انتقال برق تأکید کرد و اظهار داشت: اشتراک‌گذاری تجارب یکی از راه‌های توسعه مهندسی ارزش در شبکه‌های انتقال برق است. فارس با بهره‌مندی از متخصصان حوزه انتقال برق، ظرفیت‌هایی کم‌نظیر در این حوزه دارد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس، حقیقی در حاشیه کارگاه مهندسی ارزش پست ۴۰۰ کیلوولت گلستان اضافه کرد: یکی از مؤثرترین راه‌های توسعه و فرهنگ‌سازی مهندسی ارزش همانند بسیاری از ابزارهای مدیریتی، به اشتراک گذاری تجارب موفق می‌باشد. با به‌اشتراک‌گذاری این موفقیت‌ها می‌توان امید داشت که موفقیت‌های گوناگون دیگری را نیز کسب نمود. از آن جمله می‌توان به مصرف بهینه منابع، استفاده از تکنولوژی جدید و انتقال دانش، توجیه مدیران و تثبیت سیستم پیاده‌سازی مهندسی ارزش در شرکت برق، ارائه توصیه‌های توسعه‌ای به شرکت، ایجاد الگوی سازمانی و استفاده مستقیم از نظرات بخش‌های دیگر مانند مشاوران، پیمانکاران و بهره‌برداری اشاره کرد. 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس در ادامه بر لزوم بررسی علل و عوامل موفقیت مطالعات و کاستی‌های احتمالی در مهندسی ارزش تأکید کرد و افزود: امروزه مهندسی ارزش در جهت حذف هزینه‌های غیرضروری و بهبود طراحی‌ها، توسعه و مدیریت در بخش‌های مختلف صنعتی استفاده می‌گردد. لازم است ضمن معرفی مهندسی ارزش و کاربردهای آن، بر ضرورت استفاده از مهندسی ارزش در سیاست‌گذاری بهره‌برداری، طراحی، تعمیرات و توسعه صنعت برق نیز تأکید گردد.
وی ادامه داد: برق امروزه به‌عنوان یک کالای اساسی و تعیین‌کننده در تمام سطوح زندگی روزمره و علمی نقشی بسیار حیاتی پیدا کرده است؛ به‌طوری که بسیاری از ما زندگی بدون برق را حتی نمی‌توانیم برای لحظه‌ای تصور کنیم. صنعت برق در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع به فعالیت و حیات خود ادامه می‌دهد. تولید در نیروگاه‌های گازی، آبی و سیکل ترکیبی انجام می‌شود و شبکه انتقال و فوق توزیع کار انتقال برق را به بخش مصرف‌کننده انجام می‌دهد. شرکت‌های برق منطقه‌ای با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک مناطق در برخی استان‌های کشور تشکیل شده‌اند و بعد از تشکیل شرکت‌های توزیع عمده فعالیت اجرایی خود را بر ترانزیت و انتقال برق متمرکز نموده اند. حقیقی در ادامه با اشاره به اهمیت کارکرد پست‌های انتقال برق خاطرنشان کرد: پست‌های انتقال برق در این زمینه نقش‌های کلیدی و حساسی را دارند. شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر به عنوان یکی از این شرکت‌ها محدوده فعالیت خود را در دو استان فارس و بوشهر بنیان نهاده است و با توجه به موقعیت حساس و قرار گرفتن این شرکت در جنوب کشور به عنوان شاهراه عبور انرژی، پست‌های انتقال برق این شرکت نقش کلیدی و فرامنطقه‌ای در ترانزیت برق در شبکه سراسری 
را دارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی