[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قاضی تحت تأثیر فضاسازی‌ها نباشد، روزنامه شیراز نوین

رئیس قوه قضائیه گفت: قاضی نباید تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار گیرد؛ چراکه در آن صورت عدالتش مخدوش می‌شود. به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار قضات و کارکنان قضایی استان فارس با اشاره به حجم بالای کار در دستگاه قضایی، اظهار کرد: حجم کار و سختی کار در دستگاه قضایی بالاست و کمبودها زیاد است، اما باید توجه کنیم که مبادا این سختی‌ها در انگیزه خدمت‌رسانی و اخلاص ما تأثیر بگذارد.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند در مقابل اعمال شجاعت قاضی در چارچوب قانون و عدل بایستد؛ قاضی نباید تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار گیرد؛ چراکه در آن صورت عدالتش مخدوش می‌شود.
محسنی اژه‌ای بیان داشت: در بسیاری از موارد در تدوین لوایح قضایی با اعمال سازوکارهایی از قضات شاغل و حتی قضات بازنشسته نظرخواهی صورت می‌گیرد.
پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام موسوی رئیس‌کل دادگستری استان فارس طی سخنانی اظهار کرد: در راستای تحقق رشد تولید در کشور، با کمک مجموعه قضایی استان فارس، ۶۷ شرکت در سال گذشته و ۲۲ شرکت در ۴ ماه و نیم سپری‌شده از سال جاری احیا شدند.
از دوهزار قاضی ممکن است یک قاضی دچار لغزش شود
رئیس قوه قضائیه همچنین در جریان سفر به فارس، در نشست با اساتید و نخبگان جامعه پزشکی این استان با موضوع «کاهش آسیب‌های اجتماعی» شرکت کرد. او با بیان اینکه از میان دوهزار قاضی، ممکن است یک قاضی از حیث مالی یا رفتاری و اخلاقی دچار لغزش شود، گفت: احتمال می‌رود لغزش همین یک قاضی به همه جامعه قضات تعمیم داده شود و این یکی از مشکلات ماست.
رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در این نشست، با اشاره به اهمیت مقوله صیانت از جامعه پزشکی، اظهار کرد: پزشکان و اطبا از جایگاه ویژه و مهمی در جامعه و اجتماع مردم برخوردارند؛ به همان میزانِ اهمیت پزشکان در جامعه، مقوله صیانت از آن‌ها نیز حائز اهمیت است و در این رابطه، در وهله نخست خودِ جامعه پزشکی می‌تواند به حفظ شأن و جایگاه بالای اجتماعی خود 
کمک برساند.
محسنی اژه‌ای تصریح کرد: هم ما در جامعه قضات و هم شما در جامعه پزشکی به تقویت ساختارها و سازوکارها در حوزه صیانت از جایگاه‌ها و مجموعه‌ها و همکارانمان، نیازمندیم و در این راستا می‌توانیم اقدامات مشترکی را در دستور کار قرار دهیم.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به مقوله اخلاق در جامعه پزشکی و جامعه قضایی گفت: برای نمونه از میان ۲هزار قاضی، ممکن است یک قاضی از حیث مالی یا رفتاری و اخلاقی دچار لغزش شود؛ احتمال می‌رود لغزش همین یک قاضی به همه جامعه قضات تعمیم داده شود و این یکی از مشکلات ماست؛ شما نیز در جامعه پزشکی با این قبیل مسائل مواجهید؛ لذا باید ساختارها و سازوکارهای صیانت از مجموعه‌های‌مان را تقویت گردانیم.
رئیس قوه قضائیه از کارخانه روغن نباتی شیراز بازدید کرد
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان فارس، در راستای کمک دستگاه قضایی به رشد تولید و رفع موانع تولید، از کارخانه روغن نباتی شیراز که طی سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده است، بازدید کرد.
کارخانه روغن نباتی شیراز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین واحدهای تولیدی کشور، در جریان واگذاری‌های غیراصولی و خارج از ضابطه، به دلیل سوء مدیریت، با مشکلات اقتصادی و بدهی مواجه شد.
با ورود دستگاه قضایی، اقدامات ناظر بر جلوگیری از ورشکستگی، رکود، تعطیلی و ارتقای تولید و اشتغال در این کارخانه، در دستور کار قرار گرفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی