[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

شیراز میزبان شعر عاشورایی اقوام و عشایر در شیراز ، روزنامه شیراز نوین

سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر، محور وحدت بین همه قومیت‌ها و اهل تشیع و اهل تسنن و مسلمانان است. اعضای ستاد برگزاری سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر در شیراز با پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای فارس دیدار و در خصوص نحوه پوشش رسانه این سوگواره گفت‌وگو کردند. در این نشست، احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای فارس با اعتقاد بر اینکه بدون تردید، اقوام و عشایر در استان یک ظرفیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، مدنی و امنیتی است و صدا و سیمای استان در تولید برنامه در این حوزه انجام وظیفه می‌کند، با اشاره به نقش اقوام و عشایر گفت: اگر زمانی اقوام و عشایر در حوزه سخت امنیتی، ضامن امنیت بودند، الان همگرایی و وحدت اقوام و عشایر، ضامن امنیت نرم در کنار امنیت سخت است و ما در استان فارس با نشان دادن این رنگین‌کمان می‌توانیم امنیت، وحدت و پیکره واحد سیاسی و اعتقادی کشور و نظام را نشان دهیم. این ظرفیت و استعداد اقوام، ظرفیت کمی نیست و ان‌شاءالله بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. مدیرکل صدا و سیمای فارس حب امام حسین(ع) را منشأ وحدت در بین همه مسلمانان جهان و حتی سایر ادیان عنوان کرد و افزود: سوگواره شعر ملی عاشورایی اقوام و عشایر به نام اباعبدالله الحسین(ع) است و شاعرانی هم از اهل سنن حضور دارند. این سوگواره از جهت اینکه محور وحدت بین همه قومیت‌ها و اهل تشیع و اهل تسنن و مسلمانان است، حائز اهمیت می‌باشد.
درهم‌آمیختگی شعر عاشورایی با اقوام و عشایر
وی یادآور شد: از نکات اثرگذار سوگواره این است که در ساختار شعر است و مردم ایران به‌خصوص مردم استان فارس با وجود شاعران بزرگی چون حافظ و سعدی و شاعران برجسته‌ای از اقوام با زبان‌های مختلف، با شعر ارتباط بسیار خوبی دارند و این سوگواره از این جهت تأثیرگذار و در قالب هنری مانا و گیراست. وی درهم‌آمیختگی شعر عاشورایی با اقوام و عشایر را بسیار پراهمیت و ظریف‌اندیشانه توصیف کرد و اعلام آمادگی کرد که صدا و سیمای استان فارس در برگزاری این سوگواره عاشورایی از لحاظ پوشش رسانه‌ای سهیم خواهد بود. پهلوانیان در ادامه با اشاره به برنامه‌های پخش شده در حوزه اقوام و عشایر در صدا و سیمای استان، از ابتدای سال را بیش از 80 برنامه در حوزه سیما و بیش از 400 برنامه در حوزه صدا عنوان و اظهار امیدواری کرد که تلاش صدا و سیمای استان فارس بر این است که بیش از پیش در حوزه اقوام و عشایر، برنامه‌سازی کند. 
مدیرکل صدا و سیمای فارس، مستند‌های شهید جاوید، شهدای دبیرستان عشایری شهید بهشتی، روستای شهید آباد، مجموعه مستندگزارشی ایلیاتی و مجموعه رنگواره‌های کهن را از جمله برنامه‌های در حال تولید در حوزه اقوام و عشایر بیان کرد و افزود: مجموعه مستند رنگواره‌ها به عنوان اولین مستند فاخر اقوام در شبکه فارس است. پهلوانیان اضافه کرد: نگاه برنامه‌سازان در برنامه‌های ویژه جامعه عشایر کوچنده این است که علاوه بر معرفی ظرفیت‌های مختلف این جامعه، مشکلات هم دیده شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی