[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

روزنامه‌نگار در تمنای آرامش، روزنامه شیراز نوین

17 مرداد، به عنوان روز خبرنگار در تقویم ایرانی، نام‌گذاری شده است؛ از این رو و در جهت گوش فرا دادن به پاسخ فعالان عرصه رسانه و خبر به سؤالی با مضمون «بهترین روز برای خبرنگار از نظر آنها چه روزی است؟» صحبت‌های کوتاهی با یاران خبری روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته ایم که این گفت‌وگوها در روزهای آینده نیز ادامه دارد. سیدغیاث‌الدین ملک‌حسینی بهترین روز برای یک خبرنگار را روزی می‌داند که احساس کند کار و رسالتش را به خوبی و درستی انجام داده و می‌گوید: روزی بهترین است که خبرنگار منشأ آثار مثبت و عام‌المنفعه شده و توانسته باری از دوش مردم و جامعه بردارد. بهترین اتفاقی که می‌تواند برای یک خبرنگار بیفتد، این است که دیگر هیچ‌وقت خبرهای بد را مخابره نکند. محمدحسین نیکوپور پرسش ما را آسان اما در عین حال دشوار می‌خواند و بیان می‌کند: برای خبرنگاران روز بهتری تصور کردن سخت است؛ چراکه کار چندان آسانی ندارند. برای داشتن روزی بهتر در خبرنگاری اساساً نباید قائل به یک چشم‌انداز بود. روزی بهتر را وقتی می‌توان انتظار داشت که کارها در جای خود بهتر انجام شود. روزی که دست‌کم قانون اجرا شود و قانون‌گریزی کمتر باشد.
سعیدرضا امیرآبادی بهترین روز برای یک روزنامه‌نگار را همان لحظاتی توصیف می‌کند که با فنجان قهوه از پشت پنجره به حیاط و حوض و درخت خانه قدیمی خیره شود و فرصتی بیابد تا فارغ از همه برنامه‌های ملال‌آور، فرصتی برای نقد و بررسی فیلمی که تا پاسی از شب به تماشا نشسته و آخرین کتابی که خوانده، داشته باشد و اظهار می‌کند: چقدر این خوشبختی برای روزنامه‌نگار این روزها سخت و دست‌نیافتنی شده است…
دانیال طهماسبی‌نژاد از روزنامه افسانه، به آن اعتقاد دارد که اتفاق خوب، حال خوب و روز خوب برای یک خبرنگار نیازمند یک پروسه زمانی است و می‌افزاید: اگر همه‌چیز طبق برنامه انجام شود و به سرانجام برسد، یعنی اینکه مسئول جواب‌گو باشد، مصاحبه و گزارش ایرادی نداشته باشد، خبر با سرعت و دقت منتشر شود، می‌توان گفت آن روز «خوب» است. خبرنگارها هر روز به دنبال بهتر شدن هستند، اما حال خوبشان زمانی است که گزارش، خبر و مصاحبه خود را به نتیجه برسانند.
صفدر دوام خبرنگار عصر مردم، آن روزی را بهترین روز بیان می‌کند که فعال رسانه‌ای و روزنامه‌نگار، خبری شادی‌بخش همراه با امید و نشاط و بهبود زندگی برای جامعه داشته باشد و تلاش کند همراه با انتقاد و نقدهای سازنده، فضای جامعه را به سمت امید به زندگی و آینده‌نگری و افق روشن هدایت نماید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی