[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مربی فوتبال پایه شیراز: نگذارید فوتبالیست‌های این شهر آواره شوند، روزنامه شیراز نوین

 محمدرضا جوکار- گروه ورزش
مربی فوتبال شیراز نسبت به کوچ ستاره‌های این شهر به استان‌های دیگر هشدار می‌دهد و خواستار توجه بیشتر مدیران فوتبال به نیروهای بومی است.
سردار بابان سابقه بازی در تیم‌های شیرین فراز کرمانشاه، پاس همدان، سایپا، شهرداری اسلامشهر، شهرداری هرمزگان، پیام نوید فارس، برق شیراز و شالیزار کامفیروز را در کارنامه دارد. او درباره چگونگی ورودش به عرصه مربی‌گری می‌گوید: مربی‌گری را از باشگاه سپاهان شروع کردم و در ادامه به باشگاه‌هایی چون پارس‌گستر، سایپا و شالیزار کامفیروز رفتم و در تیم‌های جوانان و امید برق شیراز هم ۴ سال فعالیت داشتم. در فوتسال هم با تیم‌های شرکتی خودم را محک زدم و در جنوب ایران توانستم نتیجه قابل قبولی کسب کنم.
وی گفت: در حال حاضر با چند تیم صحبت کرده‌ام که باید از زحمات مدیر برنامه‌هایم آقای رضا مرادی که خودش یکی از مربیان باتجربه و کاربلد است، تشکر کنم. باید در فصل جدید ببینم با چه باشگاهی به توافق خواهیم رسید. البته خودم دوس داشتم در تیم‌های شیرازی فعالیت کنم که متأسفانه هیچ تیمی در شیراز پیشنهادی تا به امروز به بنده نداده‌اند. چند تیم بزرگسالان در استان است که هنوز به طور جدی به آنها فکر نکرده ام، چون سال گذشته در لیگ استان سرمربی بودم و متأسفانه آن کیفیت لازم را در آن باشگاه‌ها ندیدم.
بابان افزود: زمانی که در باشگاه برق شیراز به عنوان مربی در لیگ کشور بودم، تیم‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند و ما در هر بازی به اتفاق کادر تیم، با برنامه‌ریزی قدم برمی‌داشتیم. به همین دلیل اولین فکرم، حضور در لیگ کشوری است. دوست دارم برنامه‌هایم را برای لیگ‌های بالاتر پیاده کنم که هم به باشگاهی که قرار است فعالیت کنم و هم به خودم، بتوانم کمک کنم که پیشرفت کنیم. 
این مربی شیرازی ادامه داد: در حال حاضر مدیریت مدرسه فوتبال مرصاد شیراز را به عهده دارم. هدف ما در پله اول، آموزش صحیح فوتبال‌آموزان است که به خوبی بتوانیم ورود آنها به زندگی ورزشی را شکل بدهیم. در مراحل بعد نوع رفتار حرفه‌ای از پایه، نوع تمرینات حرفه‌ای از پایه، با برگزاری کلاس‌های تئوری و آشنایی بیشتر با زندگی ورزشی، چه در زمین فوتبال و بیرون از زمین 
داشته باشند.
بابان گفت: نظر شخصی من در مورد فوتبال پایه این است که ما باید برای رشد بازیکنانمان از بهترین مربیان پایه کشور استفاده کنیم؛ برای اینکه فوتبال‌آموز را بتوانیم از همان سنین کم، حرفه‌ای بار بیاوریم. متأسفانه به این نکته توجه زیادی نمی‌شود و من می‌بینم که بازیکنی با ۷یا ۸ سال سن، در بعضی از مدارس فوتبال آموزش ضربات سر می‌بیند! این یعنی خطر مرگ برای یک جمجمه ضعیف و این یک نمونه از هزاران مشکل فوتبال پایه است که متأسفانه خیلی از مدارس فوتبال به آن توجه نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه زحمت‌کش‌ترین قشر جامعه مربیان هستند، گفت: یک مربی خوب می‌تواند آینده خوب برای چند نسل از بازیکنان رقم بزند؛ همان‌طور که یک مربی معمولی می‌تواند آینده چند نسل را از بین ببرد. امیدوارم که مدیران در انتخاب مربی برای فوتبال پایه دقت بیشتری به خرج دهند. 
سردار بابان در مورد وضعیت فوتبال فارس و جایگاهش در کشور نیز گفت: وضعیت فوتبال فارس در کشور خیلی قابل قبول نیست. در بزرگسالان که ما فعلاً تیمی در لیگ برتر نداریم و تیم‌هایی هم که لیگ یک هستند، با مشکلات بی‌شماری دست و پنجه نرم می‌کنند. این یعنی پایان فوتبالیست‌های شیرازی در شهر خودشان و باید آواره شهرهای دیگر بشوند. سختی و مشکلات مالی، خواب و خوراک و استراحت، همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا یک فوتبالیست نتواند مسیر رشد و آینده حرفه‌ای داشته باشد. به این نکته باید توجه زیادی داشت که چرا اسمی از فوتبالیست‌های شیرازی نیست، یا اگر هم بوده کم بوده است. بله، چون تیمی نداریم که لیگ برتری باشد و برای همین استعدادهای این شهر دیده نمی‌شوند.
وی در پایان گفت: من از مدیران ورزشی می‌خواهم که به بومی‌گرایی بیشتر توجه کنند؛ چه در زمینه مربی‌گری و چه در زمینه جذب بازیکن. نگذارید مربیان و بازیکنان آواره شهرهای دیگه شوند. امیدوارم روزی برسد که مثل قبل در لیگ برتر و لیگ یک و دو و سه کشوری، در هر دسته دو نماینده داشته باشیم. برای یکایک ورزشکاران و مدیران زحمت‌کش استان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی