[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ادای احترام به شهید کتابدار، روزنامه شیراز نوین

برنامه‌های هفته کتاب در استان فارس، با گلباران قبور شهدا و دیدار مسئولان و کتابداران با خانواده شهید کتابدار حمزه خبازی آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی ‌اداره کل کتابخانه‌های عمومی ‌استان فارس، مسئولان کتابخانه‌های عمومی ‌استان فارس و شهرستان پاسارگاد و جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی ‌در ابتدای برنامه‌های سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ‌ایران با حضور بر مزار شهید حمزه خبازی، کتابدار شهید و دیگر شهدا، یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی ‌را گرامی ‌داشتند. مدیرکل و مسئولان کتابخانه‌های عمومی ‌استان فارس و فرماندار پاسارگاد همچنین با حضور در منزل شهید خبازی، با خانواده این شهید کتابدار دیدار و گفت‌وگو کردند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ‌فارس در این دیدار با اشاره به هفته کتاب عنوان کرد: به روال چند سال گذشته، در آغاز برنامه‌های هفته کتاب به دیدار خانواده شهدای کتابدار می‌رویم تا از زبان خانواده شهدا خاطرات و وصایای شهیدان را بشنویم.
روح الله منوچهری گفت: تلاش ما بر این است در کتابخانه‌های عمومی‌ راه شهیدان را دنبال کنیم؛ وظیفه ما حفظ آرمان‌هایی است که شهیدان جانشان را در راه آن فدا کردند.
وی در ادامه افزود: افتخار می‌کنیم که کتابخانه عمومی ‌شهر سعادت شهر به نام شهید خبازی مزین است.
حمید خبازی، برادر شهید حمزه خبازی کتابدار شهید شهرستان پاسارگاد نیز در این دیدار عنوان کرد: قطعاً شهیدان بهترین انسان‌ها بودند که به مقام شهادت در راه حق رسیدند.
وی گفت: برادر من از نظر اخلاق و رفتار نمونه بود و کمک به مردم او را واقعاً خوشحال می‌کرد. در اوایل انقلاب عضو بسیج شد و با شروع جنگ به صورت داوطلبانه به جبهه جنگ علیه باطل رفت، در نهایت در منطقه مهاباد در سال ۱۳۶۳  با دو تن از یاران خود به شهادت رسیدند.
خبازی با تأکید بر اینکه شهید اصرار داشت که نگذارید پرچم اسلام زمین بیفتد، گفت: ما هم به هیچ فردی اجازه نمی‌دهیم که انقلاب ما را از بین ببرد. مردم ما همیشه پشتیبان انقلاب اسلامی ‌هستند.
گفتنی است هم‌زمان با این برنامه، کتابداران کتابخانه‌های عمومی ‌در تمامی‌ شهرستان‌های استان فارس با حضور در گلزار شهدا، هفته کتاب را با ادای احترام به شهیدان گران‌قدر و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی ‌آغاز کردند.
شهید امیرحمزه (سیروس) خبازی، متولد ۱۳۳۴ در شهرستان پاسارگاد و از کتابداران کتابخانه عمومی ‌سعادت شهر بود که در سال ۱۳۶۳ در حماسه دفاع مقدس به مقام رفیع شهادت رسید. کتابخانه عمومی ‌شهر سعادت شهر به نام این شهید گران‌قدر نام‌گذاری شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی