[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جنگ سپاهان و فدراسیون فوتبال بالا گرفت، روزنامه شیراز نوین

در بین تیم‌های مدعی فقط سپاهان اصفهان است که هنوز سقف بودجه خود را به سازمان لیگ اعلام نکرده است.
به گزارش فوتبال 360، فدراسیون فوتبال برای برگزاری فصل جدید مسابقات باشگاهی، چندین قانون جدید نقل‌وانتقالاتی وضع کرد که یکی از این قوانین، مرتبط با سقف بودجه بود. در هفته گذشته باشگاه‌های لیگ برتری به سراغ اعلام سقف بودجه خود رفتند و گفته می‌شود فعلاً 11 تیم سقف بودجه خود را اعلام کرده‌اند که آخرین تیم، استقلال تهران است که شب گذشته سقف بودجه خود را اعلام کرد؛ جالب آنکه آبی‌ها 30 میلیارد تومان بیش از سقف بودجه هزینه کرده‌اند که گفته می‌شود در این زمینه مسئولان سازمان لیگ از استقلالی‌ها خواسته‌اند تا رقم بودجه خود تعدیل کنند.
باشگاه‌های پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز و استقلال تهران جزو تیم‌های مدعی هستند که سقف بودجه خود را اعلام کردند، اما در بین تیم‌های مدعی، سپاهان اصفهان هنوز سقف بودجه خود را اعلام نکرده است. در این‌باره سپاهانی‌ها در روزهای گذشته خواهان افزایش سقف قرارداد شده بودند که درخواست آنها در نشست فوق‌العاده روز گذشته مسئولان فدراسیون فوتبال رد شد تا طلایی‌پوشان اصفهانی راهی جز تعدیل رقم قراردادهای خود در چارچوب سقف بودجه نداشته باشند.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در واکنش به عدم ارائه سقف بودجه باشگاه سپاهان، نسبت به قانون‌گریزی احتمالی طلایی‌پوشان واکنش نشان داد و گفت: فدراسیون محکم در این خصوص ایستاد؛ این برای رئیس و مسئولان فدراسیون خیلی بار داشت و نمی‌گویم چقدر به ما فشار آمد. نه سپاهان و نه باشگاه‌ دیگر نباید از قانون تخطی کنند؛ قانون برای همه یکسان است و همه باشگاه‌ها بودجه‌شان را اعلام کرده‌اند.
محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن فصل جدید طلایی‌پوشان، نسبت به حواشی به‌وجود‌آمده واکنش نشان داد و گفت: برخی اشتباهات در قوانین وضع شده که به صورت مکتوب به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اعلام کردیم تا نشان دهیم چشم و گوش بسته چیزی را امضا نمی‌کنیم؛ مدعی هستیم که شفافیت‌های مالی ما به گونه‌ای بود که در طول سال‌های متمادی مجوز حرفه‌ای را با آخرین استانداردهای (AFC) و فیفا دریافت کردیم. از طریق نهادهای بین‌المللی و نظام مدیریتی باشگاه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتیم و در ۲ سال گذشته از طریق شرکت سوئیسی باشگاه در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.
ساکت در ادامه با گلایه تند از قوانین وضع‌شده توضیح داد: اگر به‌عنوان آخرین باشگاه بودجه خود را اعلام خواهیم کرد به این دلیل است که مقررات سرا پا اشتباه است؛ اشتباهات را مکتوب کردیم و به آقایان گفتیم. خواستیم بگوییم باشگاهی نیستیم که چشم و گوش بسته قرارداد امضا می‌کنیم. ما روز گذشته اتمام حجتمان را بر مقررات امسال اعلام کردیم؛ چه مقررات ۳۰‌ گانه که بسیاری از آن جای اشکال دارد و چه موارد مالی که دقت نظر در آن نشده است.
مدیرعامل سپاهان در بخش پایانی صحبت‌های اعتراضی خود گفت: تا امروز هیچ اعتراض میدانی نکردیم؛ همه اعتراضات رسمی و از طریق مراجع انجام شد تا بگوییم قوانین را رعایت می‌کنیم، اما چون قائل به یک نظام درست و شفاف هستیم، اشکالات را می‌بینیم، می‌گوییم و مصلحت‌‌اندیشانه برخورد می‌کنیم. مجوز حرفه‌ای سال‌هاست که بر سیستم ما مهر تأیید زده و از نهادهای بین‌المللی گواهی‌ها را دریافت کردیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی