[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده متهمان توهین به آمر به معروف، روزنامه شیراز نوین

رئیس کل دادگستری فارس طی دستوری از دادستان عمومی و انقلاب مرکز این استان خواست تا پرونده مربوط به توهین و درگیری با یک آمر به معروف و ناهی از منکر، به شکل ویژه و خارج نوبت رسیدگی شود. حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی سه‌شنبه ۱۰ مرداد با تأکید بر اینکه دادگستری فارس حامی قاطع آمران به معروف است، خواستار اطلاع‌رسانی کامل پیرامون وضعیت پرونده مذکور توسط دادستانی مرکز فارس شد.
موسوی ضمن قدردانی از اقدام قانونی آمر به معروف در باغ نارنجستان قوام شیراز، دغدغه و جدیت آمران به معروف در حوزه حجاب و عفاف را مصداق واقعی عمل به تکلیف دینی خواند و گفت: دستگاه قضایی در فارس از آمران به معروف قاطعانه حمایت کرده است.
وی با تأکید بر توجه بیشتر مسئولان به موضوع عفاف و حجاب، از مدیران نهادها خواست تا با در نظر گرفتن اهمیت اجرای قانون و تکالیف دینی و شرعی از شکل‌گیری چنین برخورد‌های توهین آمیزی با آمران به معروف جلوگیری کنند.
رئیس شورای قضایی استان فارس گفت: فعالان حوزه عفاف و حجاب و آمران به معروف همواره در حمایت قانون هستند و با هتاکان به این افراد در هر جایگاه و مسندی مطابق ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد خواهد شد.
موسوی با اشاره به برخورد به دور از اغماض با متهمان این پرونده، گفت: وابستگی سازمانی و عضویت احدی از متهمان این پرونده در یکی از نهادها در طی شدن سیر قانونی پرونده تأثیری نخواهد داشت. رئیس کل دادگستری فارس گفت: انتظار داریم افرادی که با قانون و مقررات و تکالیف شرعی و عرفی جامعه آشنایی دارند، خود آمر به معروف و مصلح و ارشادکننده افراد در رعایت امر عفاف و حجاب اسلامی باشند.
پس از درگیری دو نفر در باغ نارنجستان قوام شیراز با یک بانوی آمر به معروف در حوزه عفاف و حجاب، دادستان شیراز ضمن اعلام بازداشت عاملان این درگیری، تشکیل پرونده و ارجاع آن به شعبه ویژه، بر رسیدگی سریع و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی