[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

مطالبه‌گری در جبهه دموکراسی، روزنامه شیراز نوین

17 مرداد، به‌عنوان روز خبرنگار در تقویم ایرانی، نامگذاری شده است، از این رو و در جهت گوش فرا دادن به پاسخ فعالان عرصه رسانه و خبر به سؤالی با مضمون « بهترین روز برای خبرنگار از نظر آنها چه روزی است؟» صحبت‌های کوتاهی با یاران خبری روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌ایم که این گفت‌وگوها در روزهای آینده نیز ادامه دارد.
سیده ناهید تقویان
سیده ناهید تقویان، خبرنگار روزنامه تماشا، بهترین روز برای یک خبرنگار را روزی عنوان می‌کند که نتیجه تلاش خود را در باز شدن گره‌ای و حل شدن مشکلی ببیند و احساس مفید بودن و مؤثر بودن تلاش‌های یک خبرنگار، به او انگیزه و روحیه می دهد تا برای احقاق یک حق یا ایجاد عدالت و … تلاشی دو چندان داشته باشد و اظهار می‌دارد: متأسفانه امروز خبرنگاران به دلیل گرفتاری‌های معیشتی، از رسالت واقعی خود که مطالبه‌گری بی‌پرده است،  دور افتاده‌اند که انتظار می‌رود مسئولان ذیربط، برای این مشکلات چاره بیندیشند تا رکن چهارم دموکراسی به وظایف خود درست عمل کند.
هاجر کجوری
هاجر کجوری، خبرنگار صداوسیما، بهترین روز برای خبرنگار را روزی می‌داند که تلاش و پیگیری‌هایش نتیجه‌بخش باشد و گامی در راستای رفع یکی از مشکلات مردم بردارد.
زهرا عسکری
نظر زهرا عسکری از خبرگزاری ایکنا در رابطه گفت: بهترین روز برای خبرنگار آن روزی است که زحمات و پیگیری‌ها و مطالبه‌گری‌های خبرنگار برای رفع مشکل یا گرهی از کار مردم به نتیجه برسد. او می‌افزاید: وقتی نتیجه ماه‌ها تلاش و پیگیری از مسئولان مختلف برای یک موضوع جهت رفع مشکل مردم یا یک کار به ثمر می‌نشیند، خبرنگار واقعی شوقی زایدالوصف دارد که توانسته است بخشی از رسالت خود را به سرانجام برساند. به شخصه چنین تجربه‌ای در سال‌های فعالیتم در خبرگزاری ایکنا چندین مرتبه داشته‌ام و در آن روز فقط خدا را شاکر بودم که توانستم گره‌گشایی از بخشی از مردمی کنم که شاید حتی نام و نشانی از من و رسانه من هم ندانند.
محسن تورع
محسن تورع از خبرگزاری پیام خبر، روزی که رسانه‌ها از وضعیت نامشخص اقتصادی موجود، درآیند و خبرنگار بتواند با فراغ بال بهتری به غیر از رپرتاژ و آگهی گرفتن، به مسائل مختلف بپردازد و اطلاع‌رسانی به طور صحیح انجام شود را بهترین روز برای خبرنگار می‌داند و می‌گوید: اصلاح اقتصاد در رسانه، بدون نیاز به آگهی گرفتن، جزو ضروریات و در اولویت می‌باشد. ما قائل به رعایت خطوط قرمز نظام در حد کمال هستیم، اما باید جو انتقادپذیری برای مدیران وجود داشته باشد، اگر این اتفاق پیش آید، آن روز، روز خوبی است.
سمیه رعیتی
سمیه رعیتی، سردبیر پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، در رابطه با سؤال ما می‌گوید: چند سالی است که در عرصه رسانه در محضر اساتید و پیشکسوتان این عرصه تجربه کسب می‌کنم و هر سال بیش از سال‌های قبل به این موضوع پی می‌برم که یک خبرنگار خوب خبرنگاری‌ است که با عشق به مردم و سرزمینش قلم بزند و بهترین روز برایش روزی است که توانسته باشد با قدم و قلمش مشکلی از مشکلات جامعه و مردمانش را حل کند و برای من نیز بهترین لحظه زمانی است که خداوند از من و قلمم رضایت کامل داشته باشد.
علی گزبلند
از نظر علی گزبلند، خبرنگار روزنامه عصر، بهترین روز برای یک خبرنگار، روزی است که مردم خوشحال باشند.
فرزانه گندمکار
فرزانه گندمکار، خبرنگار صداوسیما، پاسخ سؤال ما را این‌طور بیان می‌کند: از نظر من بهترین روز، روزی است که با هر خبری دل ملتی شاد گردد. 
شیوا عطاران
شیوا عطاران از خبرگزاری ایرنا، بهترین روزِ یک خبرنگار را روزی بیان می کند که ارزش و حرمت خبرنگاری و خبرنگار به راستی شناخته شود هم از جانب مدیران و مسئولان و هم به ویژه از جانب خود خبرنگار… روزی که خبرنگار بر وظیفه و رسالت راستین خود آگاه شود و برای مطالبه‌گری، گفتن حقیقت و بهبود وضعیت جامعه و مردمش قدم بردارد و شأن و شخصیت خودش و رسالتش را به کارت‌های هدیه و پول نفروشد. روزی که مدیر یا مسئولی که در مقابل خبرنگار می‌نشیند بداند باید به او احترام بگذارد و نگاهی خریدارانه، رئیس‌مآبانه و از بالا به پایین نداشته باشد. در یک‌کلام، روزی است که حرمت‌ها و رسالت‌ها دانسته و حفظ شود.
مریم کاتب
مریم کاتب، خبرنگار صداوسیما، روزی را بهترین می‌داند که خبرنگار بتواند با گزارش و خبر یا سؤال از مسئولان و پاسخ آنان، گره‌ای از مشکلات مردم را حل کرده و لبخندی بر لب آورده و مسیر را برای آنان هموار کند و می‌افزاید: روزی که خبرنگار در خدمت مردم باشد و حس کند قدمی مثبت برای مردم برداشته است، بهترین روز اوست. روزی که با استفاده از مسئولیت و رسانه‌ای که در اختیار داشته، وظیفه خویش را درست انجام داده و مسیر سخت پیش روی مردم را با سؤال ما و جواب‌های مسئولان آسان کنیم، مسیری که آنان باید طی کنند، اما ما کمک‌رسان خواهیم بود؛ رضایت مردم خوشحالی ماست.
مهدی آراسته
مهدی آراسته، عکاس روزنامه خبر، بهترین روز خبرنگار را روزی عنوان می‌کند که با فراغ بال بتواند به نگارش اخبار بپردازد و از لحاظ معیشت تأمین باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی