[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

با این میوه چشم‌هایی هچون عقاب و حافظه‌ای مثل ساعت داشته باشید، روزنامه شیراز نوین

به گزارش صدآنلاین، آلبالو، یکی از میوه‌های محبوب تابستانی است که طعم نسبتاً ترش آن احساس خوشایندی ایجاد می‌کند. معمولاً علاوه بر خوردن آلبالو به‌عنوان میوه تازه، مربا و شربت آن نیز کاربرد فراوانی دارد.
یکی دیگر از روش‌های مصرف این میوه، تهیه آب‌آلبالو است و معمولاً به افرادی توصیه می‌شود که غلظت خون دارند، اما این نوشیدنی که حاوی املاحی مانند کلسیم و پتاسیم است، فواید دیگری بر سلامت بدن دارد و اهمیت گنجاندن آن در رژیم غذایی را می‌رساند.
در ادامه این مطلب به ۶ مورد از فواید عادت به نوشیدن آب‌آلبالو اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از: 
۱. کاهش علائم نقرس
نقرس یکی از بیماری‌های التهابی مفاصل است که با درد، تورم و قرمزی همراه است. براساس مطالعه‌ای که در مورد این بیماری انجام شده، افراد مبتلا به نقرس که آلبالو یا عصاره آن را مصرف می‌کنند با کاهش دوره‌های عود بیماری مواجه هستند. البته نوشیدن آب‌آلبالو به تسکین درد‌های آرتروز نیز کمک می‌کند. به‌گفته محققان این تأثیر ناشی از آنتوسیانین‌­های موجود در آلبالوست. آنتوسیانین‌ها ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند که به پیشگیری از بروز آسیب‌های سلولی ناشی از عملکرد رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. 
۲. تقویت سیستم ایمنی بدن
آنتوسیانین‌ها خواص ضدمیکروبی نیز دارند که در نتیجه با میکروب‌های بیماری‌زا مقابله می‌کنند؛ بعضی از مطالعات حاکی از آن است که آنتوسیانین‌های آلبالو می‌تواند با پیشگیری از بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی در تقویت سیستم ایمنی مؤثر باشد. 
۳. بهبود بینایی
نتایج بعضی از مطالعات حاکی از آن است که آنتوسیانین‌های آلبالو تأثیرات مثبتی بر افراد مبتلا به گلوکوم یا آب‌سیاه دارد، زیرا این بیماری در نتیجه افزایش فشار چشم ایجاد می‌شود. همچنین پس از دریافت درمان‌های بر پایه آنتوسیانین‌ها تا حدی بینایی افراد بهبود پیدا می‌کند. 
۴. بهبود عملکرد تنفس پس از ورزش
بعضی افراد پس از انجام تمرینات ورزشی دچار التهاب در مجاری تنفسی می‌شوند. بررسی‌ها در این زمینه نشان داده‌اند که مصرف آب‌آلبالو پس از دو ماراتن در پیشگیری از بروز علائم التهاب مؤثر است. 
۵. تقویت حافظه کوتاه‌مدت
نوشیدن آب‌آلبالو به تقویت حافظه کوتاه‌مدت سالمندانی که مبتلا به ضعف خفیف حافظه هستند، کمک می‌کند. برای دستیابی به این نتایج، محققان توصیه کردند سالمندان برای بهبود حافظه کوتاه‌مدت هر روز و به مدت ۱۲ هفته آب‌آلبالو بنوشند و تأثیرات این نوشیدنی پس از این مدت، چشمگیر بوده است. 
۶. بهبود کیفیت خواب
نوشیدن آب‌آلبالو در بهبود کیفیت و مدت خواب افرادی که از کم‌خوابی رنج می‌برند، مؤثر است؛ آب‌آلبالو مقدار ملاتونین را در بدن افزایش می‌دهد که در تنظیم خواب نقش دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی