[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

رسانه‌ها تنور انتخابات را گرم کنند، روزنامه شیراز نوین


استاندار فارس با اشاره به اهمیت کار رسانه در عرصه‌های مختلف، از فعالان عرصه رسانه درخواست کرد که جنبه‌های مثبت اخبار و گزارش‌های خبری را به ویژه در این ایام، بیشتر مورد توجه قرار داده و پررنگ‌تر انعکاس دهند. دکتر محمدهادی ایمانیه، سه‌شنبه ۱۷ مرداد به مناسبت روز خبرنگار در دفتر ایسنا حضور یافت و ضمن تبریک این ایام، گفت: باید همواره نام و یاد همه شهدای خبرنگاری که جان عزیزشان را در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌‌بخشی فدا کرده‌اند، همواره گرامی و زنده نگه داشت.
ایمانیه ادامه داد: فداکاری خبرنگاران محدود به ایران اسلامی نیست؛ بلکه در سراسر جهان هرکجا که خبرنگار و عکاسی در صحنه مقابله ظالم و غاصب با مظلوم، آسیب می‌بیند، حرکتی ارزشمند و اثرگذار انجام داده است؛ خواه در فلسطین و سوریه و یمن یا هر کجای دیگر، حتی در صحنه جنگ روسیه و اوکراین هم حتماً خبرنگارانی آسیب‌ دیده‌اند. البته من آماری ندارم، اما اگر این اتفاق افتاده، حتماً هر یک به ذهنیت خود در طرفداری مظلوم، حرکت و تلاش می‌کرده‌اند.
استاندار فارس کار خبرنگاران و عکاسان خبری و دیگر فعالان رسانه را بسیار ارزشمند و اثرگذار دانست و گفت: کار فعالان رسانه، البته در قبال آنچه از مادیات به دست می‌آورند، زیاد نیست، اما کاری اثرگذار محسوب می‌شود و حیف است که این فعالیت‌ها با نگاه مادی قیاس شده و سنجیده شود.
ایمانیه اضافه کرد: اینکه یک خبر یا گزارش، اثری در مسیر اصلاح و بهبود شرایط افراد و جامعه داشته باشد، موجب اشباع معنویت فعال رسانه‌ای شده و ارزشی فرامادی و بسیار والا دارد؛ خبرنگاری که در این زمینه منشأ اثر می‌شود را نمی‌توان با مادیات ارزش‌گذاری کرد.
او با اشاره به اینکه سال گذشته تلاش شد برای تأمین تسهیلات بانکی برای خبرنگاران فارس قدمی برداشته شود و کار انجام شد، ابراز امیدواری کرد که امسال، به همت خبرنگاران و همکاری استانداری و دیگر مجموعه‌ها در زمینه تأمین مسکن فعالان عرصه رسانه، گامی اثرگذار برداشته شود.
او در ادامه با اشاره به اینکه پایان سال انتخابات را در پیش داریم، گفت: امسال بیش از هر زمان به کمک رسانه نیازمند هستیم؛ این کمک به معنی گرم کردن تنور انتخابات است؛ آن هم به شکل واقعی و نه با بزرگ‌نمایی و سمبل‌کاری.
ایمانیه با بیان اینکه ایسنا در استان فارس اقدامات خوبی در زمینه آگاهی‌بخشی و انعکاس واقعیت‌ها انجام داده است، گفت: باید واقعیت‌ها را به مردم اطلاع‌رسانی کرد. اینکه در جایی گامی در مسیر اشتغال برداشته می‌شود، یا صنایع راکدی فعال می‌شود، باید اطلاع‌رسانی شده و امیدآفرینی اتفاق بیفتد.
استاندار فارس با اشاره به راه‌اندازی آی‌تی‌آی، گفت: اینکه آی‌تی‌آی با ۶۰ نفر شروع به کار کرده، هرچند ناشی از اجاره کردن ای تی ام سی بوده باشد، آغازی است برای فعالیت یک واحد تولیدی بعد از ۱۷ سال رکود و تعطیلی.
ایمانیه با بیان اینکه، در هر فعالیتی نکات مثبت و منفی وجود دارد، گفت: خواهش من از اهالی رسانه به ویژه در این ایام آن است که به جای پرداختن به ابعاد منفی، نکات مثبت هر رویدادی را مدنظر قرار داده و پررنگ کنیم. نکات منفی هم پیگیری و تبدیل به یک مطالبه جدی شود.
او با بیان اینکه توصیه‌اش به همه کسانی که خود را دارای شرایط حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا می‌دانند، ثبت‌نام است، گفت: همه باید در صحنه حاضر شوند؛ حتی اگر رد صلاحیت شوند، وظیفه خود را در قبال نظام و انقلاب انجام داده‌اند. اگر هم تأیید صلاحیت شوند که حضورشان انگیزه‌ای برای همراهی و حضور شماری از مردم پای صندوق‌های رأی خواهد بود.
استاندار فارس گفت: در هر عرصه و دوره‌ای، شاهد حضور پررنگ مردم بودیم، دشمن در آن عرصه عقب‌نشینی کرد. البته دشمن همواره به دنبال تدارک حمله بوده، بالاخره شیطان تا آخر عمر بشر فرصت یافته تا انسان را گمراه کند. ما باید هوشیارانه عمل کرده و شرایطی را با استفاده از آنچه در اختیار داریم، برای حضور پررنگ مردم فراهم کنیم.
به گزارش ایسنا، در حضور و بازدید استاندار فارس از دفتر ایسنا، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری و معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی، خبرنگاران و عکاسان خبری ایکنا، سینا و بازار کار نیز حضور داشتند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی