[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

اسدی، شهردار کلان‌شهر شیراز: پاسخ‌گوی نیاز شهر و شهروندان هستیم، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- شیرازنوین
یازدهمین مرحله جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز با عنوان جهش آسفالت و هدف‌گذاری ۶میلیون مترمربع عملیات اجرای آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۲هزار میلیارد ریال در شیراز آغاز شد. این آیین با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار کلان‌شهر شیراز و جمعی از معاونان، شهرداران مناطق و مدیران مجموعه مدیریت شهری در کارخانه آسفالت دوکوهک آغاز شد و سپس در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز در حال انجام است.
 عمران و آبادی بر اساس نیازهای شیراز
در این آیین، شهردار شیراز با اشاره به اینکه این گام بر اساس نیازسنجی‌های اساسی شهر و بنا به درخواست شهروندان اجرا می‌شود، گفت: با کارشناسی‌های انجام شده توسط متخصصان شهرداری، تمام معابر خاکی و با عرض کم، خیابان‌هایی که نیاز به آسفالت جدید یا تراش و ترمیم داشتند، استخراج شدند که در یک برنامه زمان‌‌بندی، از مردادماه سال جاری تا تیرماه سال ۱۴۰۳ عملیات آسفالت آنها اجرا می‌شود.
محمدحسن اسدی در ادامه اظهار کرد: اعتباری که برای این مرحله عمرانی شهر در نظر گرفته شده، ۱۲هزار میلیارد ریال است و طبق برنامه ۷۰۰هزار تن آسفالت در مساحتی به میزان ۶میلیون مترمربع از معابر و خیابان‌های شهر اجرا خواهد شد. او با اشاره به این نکته که قیمت آسفالت طی دو سال گذشته، ۱۰۰۰ درصد افزایش بها داشته است، گفت: تلاش مجموعه مدیریت شهری بر این است که به جهت مهندسی ارزش، معابری آسفالت شوند که ساخت حداقل ۷۰ درصد منازل شکل گرفته یا پروانه ساخت آن صادر شده و حفاری سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام شده باشد تا کار بهینه‌ای صورت بگیرد.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز متخصصان بسیار خوبی در حوزه آسفالت در مجموعه شهرداری و سازمان عمران مشغول به فعالیت هستند.
اسدی با اشاره به ظرفیت اجرایی شهرداری شیراز اظهار کرد: در حال حاضر مجموعه مدیریت شهری دارای ۲ کارخانه شن و ماسه و ۲ کارخانه تولید آسفالت است، اما مهم‌ترین مشکل پیش رو، بحث تأمین قیر است که باید بهای آن به صورت نقدی پرداخت شود.
او در ادامه اظهار کرد: در ماه آینده، هم‌زمان با هفته دولت، پروژه‌هایی به ارزش حداقل ۲هزار میلیارد تومان را به بهره‌برداری خواهیم رساند و تا پایان سال نیز این میزان به حداقل ۱۰هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
اسدی با بیان اینکه خدمات آسفالت یک خدمات گران است، تصریح کرد: شهرداری از محل عوارض شهروندان و بخش عمده‌ای هم از سایر درآمدها در این حوزه هزینه می‌‌کند.
 نتایج تلاش‌ها نمایان می‌شود
در ادامه این مراسم، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: آینده خوبی همراه با رضایتمندی را برای مردم کلان‌شهر شیراز نوید می‌دهیم.
سید ابراهیم حسینی در آغاز عملیات جهش آسفالت با اعتبار ۱۲هزار میلیارد ریال با مساحت ۶میلیون مترمربع گفت: شورای ششم و شهرداری طی دو سال گذشته برنامه‌های خوب و مناسبی را رقم زده و اکنون آثار این خدمت از امروز برای شهروندان قابل رؤیت و مشاهده است. او با اشاره به اینکه جهش آسفالت می‌تواند سرآغاز جهش و افزایش رضایمندی مردم از خدمات پارلمان شهری و شهرداری باشد، تأکید کرد: در نیمه دوم سال جاری و سال ۱۴۰۲ شاهد ظهور و بروز برنامه‌های شورای ششم و مدیریت شهری در سال دوم شورا خواهیم بود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تشکر از زحمت‌های شهرداری و کارکنان زحمتکش این نهاد خدمات‌رسان و مردمی اظهار امیدواری کرد: آینده خوبی همراه با رضایتمندی را برای مردم کلان‌شهر شیراز نوید می‌دهیم. این مقام ارشد شورای ششم با تبریک روز خبرنگار در ۱۷ مردادماه، عنوان کرد: از نظر مجموعه شورا و شهرداری و همه دستگاه‌های نظارتی و خدماتی غالب جامعه مردم، نخبگان و اصحاب رسانه همگی یک مجموعه هستیم که با همفکری اهداف را برای ساختن شهری سالم دنبال کنیم.
حسینی ضمن بهره‌مندی و استفاده از نقطه‌نظر افراد جامعه در برنامه‌ریزی و مدیریت شورا و شهرداری تصریح کرد: اصحاب رسانه می‌توانند با اطلاع‌رسانی اقدامات ارزشمند شهرداری و شورا به مردم امید، نشاط و اطمینان را تزریق کنند. او در پایان گفت: همه ما در برابر ایجاد فضای امید و پرنشاط مسئول هستیم و اصحاب رسانه در این مسیر بیشترین کمک را می‌توانند به مجموعه مدیریت شهری و شورا داشته باشند.
 جهش آسفالت برای رفع محرومیت
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: جهش آسفالت برای رفع محرومیت در حال انجام است و این بدین معنی است که این گام از جهش آسفالت فقط یک طرح برای بهبود زیرساخت شهری نیست؛ بلکه قرار است نیازها و مشکلات‌ها مردم در رفت‌وآمد مخصوصاً در مناطق محروم را مرتفع کند.
سیده مریم حسینی عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر و سخنگوی شورا در آغاز عملیات جهش آسفالت با اعتبار ۱۲هزار میلیارد ریال با مساحت ۶میلیون مترمربع در سطح معابر مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز گفت: یکی از درخواست‌ها و نیازهای شهروندان بهسازی و آسفالت معابر از شهرداری است.
حسینی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز با شناسایی تمام نقاط ضعف شهر و نوع انتخاب مردم به‌گونه‌ای عمل می‌کند که رضایتمندی را مدنظر قرار دهد، افزود: شخص شهردار شیراز با حضور در مناطق خاکی اعلام کرد که جهش آسفالت برای رفع محرومیت در حال انجام است و این بدین معنی است که این گام از جهش آسفالت فقط یک طرح برای بهبود زیرساخت شهری نیست؛ بلکه قرار است نیازها و مشکلات‌ها مردم در رفت‌وآمد مخصوصاً در مناطق محروم را مرتفع کند. او ضمن قدردانی از عملکرد شهرداری شیراز در ارائه خدمات‌رسانی به شهروندان گفت: در این دوره از مدیریت شهری شاهد توجه و در نظر گرفتن تمام آحاد مردم در ارائه خدمات‌رسانی شهرداری هستیم.
 گامی در کسب رضایتمندی شهروندان
ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۷ گفت: با اجرای جهش آسفالت بخش عمده‌ای از درخواست‌های مردم در بخش آسفالت معابر و کوچه‌ها پاسخ داده خواهد شد.
محمود صفایی عضو شورای اسلامی شهر و ناظر شورا در منطقه ۷ در آغاز عملیات جهش آسفالت با اعتبار ۱۲هزار میلیارد ریال با مساحت ۶میلیون مترمربع گفت: یازدهمین گام جهش عمرانی شهرداری شیراز به جهش آسفالت معابر رسیده است؛ گامی که در کسب رضایتمندی شهروندان از خدمات شهرداری است. او با اشاره به اعتبار ۱۲هزار میلیارد ریال مورد نیاز برای اجرای گام یازدهم جشنواره جهش عمرانی شهرداری شیراز گفت: رویکرد و هدف جهش آسفالت، مناطق محروم، کم‌برخوردار و معابر خاکی است‌.
ناظر شورا در منطقه ۷ شهرداری شیراز تصریح کرد: با توجه به اینکه سطح معابر و محلات کم‌برخوردار در سطح منطقه ۷ نسبت به سایر مناطق بیشتر است، حجم عمده‌ای از مساحت جهش آسفالت را به خود اختصاص می‌دهد.
صفایی با اشاره به اینکه خواسته عمده مردم منطقه ۷ افزایش سطح آسفالت معابر و کوچه‌های خاکی است، عنوان کرد: جهش آسفالت در کنار افزایش رضایتمندی باعث بهبود عبور و مرور و بهداشت محیط ساکنان خواهد شد. این عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: طی اجرای یک‌ساله این گام از جهش عمرانی شاهد ارتقای کیفیت سطح معابر و خیابان‌ها خواهیم بود.
صفایی اظهار امیدواری کرد: با اجرای جهش آسفالت بخش عمده‌ای از درخواست‌های مردم در بخش آسفالت معابر و کوچه‌ها پاسخ داده خواهد شد.
 توزیع متوازن خدمات و امکانات شهری
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: جهش عمرانی بستری را فراهم خواهد کرد تا شهرداری بتواند خدمات و سیاست‌گذاری‌هایی که ملاک عمل شورای اسلامی شهر شیراز است، به شکل متوازن اجرایی کند.
افسانه خواست‌خدایی عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی‌ شهر و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک در آغاز یازدهمین گام عملیات جهش آسفالت با اعتبار ۱۲هزار میلیارد ریال با مساحت ۶میلیون مترمربع در سطح معابر مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز گفت: منطقه ۷ یکی از مناطق کم‌برخوردار شهرداری شیراز است که در تلاش هستیم با سیاست‌گذاری در شورای شهر و رویکرد توزیع متوازن خدمات شهری و عمرانی و فرهنگی در سطح مناطق مختلف شهرداری اقدامات انجام شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: در جهش آسفالت تمام مناطق یازده‌گانه مدنظر قرار دارند، اما با توجه به رویکرد و سیاست کلی توزیع عادلانه پروژه‌ها در کمیسیون عمران شورا از سال گذشته، برخی از مناطق شهرداری از جمله ۹، ۷، ۵، ۲ و ۳ در اولویت جهش آسفالت‌ با توجه به سطح کوچه‌های خاکی قرار دارند.
خواست‌خدایی با اشاره به سطح ۶میلیون مترمربع توزیع آسفالت‌ در سطح مناطق با اعتبار ۱۲هزار میلیارد ریال در یازدهمین گام جهش عمرانی شهرداری شیراز گفت: در گام یازدهم به‌دنبال توزیع متوازن آسفالت در سطح معابر خاکی و فرسوده هستیم.
به گفته عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز، این جهش بستری را فراهم خواهد کرد تا شهرداری بتواند خدمات و سیاست‌گذاری‌هایی که ملاک عمل شورای اسلامی شهر شیراز است، به شکل متوازن اجرایی کند.
خواست‌خدایی ادامه داد: پروژه‌های جهش و انقلاب عمرانی از سال گذشته در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل کلید خورده است و بی‌شک با اجرای صحیح سیاست‌های شورا توسط شهرداری شاهد تحولات خوبی برای شهر و شهروندان خواهیم بود.
 بهره‌برداری از پتانسیل‌های شهرداری شیراز
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در بازدید خبرنگاران از کارخانه تولید آسفالت در دوکوهک با تأکید بر اینکه این کارخانه نقطه آغازین تولید آسفالت برای یازدهمین جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز است، گفت: یازدهمین جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز با محوریت جهش آسفالت به انجام می‌رسد و کارخانه آسفالت دوکوهک که متعلق به شهرداری شیراز است، در این راستا نقش مهمی ایفا می‌کند.
محمد امین افزود: این کارخانه، جزء بزرگ‌ترین کارخانه‌های آسفالت کشور به شمار می‌رود که معدن سنگ آن نیز متعلق به شهرداری است؛ درحالی‌که در سایر شهرهای کشور، شهرداری‌ها سنگ را از معادن خریداری کرده و سپس برای تولید آسفالت از آن بهره می‌گیرند.
او تأکید کرد: بدین ترتیب شهرداری شیراز با در اختیار داشتن کارخانه آسفالت و معدن سنگ به‌طور هم‌زمان، با استفاده از قیر، آسفالت موردنیاز خود برای تولید آسفالت معابر شهر شیراز را اجرا می‌کند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز جهش آسفالت را یک اقدام بزرگ عمرانی دانست و اعلام کرد: جهش آسفالت به‌عنوان یازدهمین مرحله از عمرانی کلان‌شهر شیراز در نظر گرفته ‌شده است که در قالب آن ۶میلیون مترمربع به ارزش ۱۲۰۰میلیارد تومان آسفالت در معابر و کوچه‌های خاکی شهر شیراز اجرا می‌شود. امین همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاران هم گفت: اگر وضعیت آسفالت شهر شیراز نامطلوب است، علتش انجام حفاری‌هاست و نظم‌بخشی برای اینکه بعد از آسفالت کردن، حفاری انجام نشود در حفظ آسفالت معابر شهر نقش بسیار مؤثری دارد.
 هدف‌گذاری ۶میلیون مترمربع عملیات اجرای آسفالت
در همین رابطه مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: یازدهمین مرحله جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز با عنوان جهش آسفالت و هدف‌گذاری ۶میلیون مترمربع عملیات اجرای آسفالت با اعتبار ۱۲۰۰میلیارد تومان در شیراز آغاز شد.
رضا جاویدی در خصوص آسفالت معابر سطح شهر گفت: یکی از محورهای درخواست‌های شهروندان در مطالبات از شهرداری، طی سنوات مختلف که در سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ به ثبت رسیده، بحث آسفالت کوچه‌های خاکی، تراش و ترمیم بوده است. به گفته او، همواره که شهر توسعه پیدا می‌کند، حفاری دستگاه‌های خدمات‌رسان عمدتاً موجب خرابی و بی‌کیفیتی آسفالت‌ها در شهرها به‌ویژه کلان‌شهرها می‌شود و بر همین اساس، یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی مدیریت شهری، بحث تأمین و اجرای آسفالت است.اسدی، شهردار کلان‌شهر شیراز:
پاسخ‌گوی نیاز شهر و شهروندان هستیم

سخنگوی شهرداری شیراز افزود: مدیریت شهری در مقاطع مختلف تلاش کرده با اجرای آسفالت‌، بخشی از این کاستی‌ها را برطرف کند. جاویدی با اشاره به بحث تأمین قیر برای تولید آسفالت عنوان کرد: از سال ۱۳۹۹ به بعد یکی از عمده‌ترین چالش‌های پیش روی کلان‌شهرها تأمین قیر برای تولید آسفالت بوده که به دلیل افزایش چشمگیر قیمت قیر، امروز اجرای آسفالت یکی از گران‌ترین خدمت در شهرداری کلان‌شهری چون شیراز محسوب می‌شود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و اهتمام جدی شهرداری و شورای اسلامی شهر این خدمت به شهروندان انجام می‌شود. بر همین اساس، یازدهمین گام از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز از روز دوشنبه ۱۶ مردادماه جاری با ۶میلیون مترمربع آسفالت و اعتبار بالغ ‌بر یک‌هزار و ۲۰۰میلیارد تومان از محل پرداخت عوارض شهروندان طی برنامه زمان‌بندی‌شده دوساله انجام خواهد شد. او با اشاره به ثبت ۳هزار و ۱۰۸ تماس در سامانه ارتباطات مردمی شهرداری شیراز در سال گذشته مبنی بر آسفالت معابر خاکی، تراش و ترمیم آسفالت قدیمی گفت: عزم جدی مدیریت شهری در این دوره خدمات شایسته به مردم است...

 

خواست‌خدایی، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر:
در جهش آسفالت تمام مناطق یازده‌گانه مدنظر قرار دارند و سیاست توزیع عادلانه پروژه‌ها را دنبال می‌کنیم

شهریاری، شهردار منطقه ۳ شیراز:
تأمین رفاه و آسایش شهروندان، تسهیل در تردد، سامان‌دهی و بهسازی معابر و زیباسازی منظر شهری، از اهداف اجرای جهش عمرانی است

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی