[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سقف بودجه و شایعات نزدیک به واقعیت! ، روزنامه شیراز نوین

سقف بودجه و شایعات
نزدیک به واقعیت!   

امسال شاهد تعیین سقف بودجه تیم های لیگ برتری توسط فدراسیون فوتبال برای توازن هزینه‌ها و جلوگیری از خرج‌های کلان و بعضاً بدهی‌های سنگین در پایان فصل باشگاه‌های لیگ برتری ایران بوده‌ایم؛ قانونی که بعضی از باشگاه های بزرگ و متمول ایران را دچار چالش کرده است.
تیم‌هایی که هر ساله با شکستن رکورد نقل‌وانتقالات و در رقابت با رقیبان خود برای جذب بازیکنان اسمی‌تر، حاضر هستند با پیشنهادهای نجومی و بالاتر از حد سقف بودجه باشگاه برای یک بازیکن هزینه کنند تا فقط بتوانند آن بازیکن را از چنگ رقیبان خارج کنند.
مبالغی که خود باعث بالاتر رفتن قیمت دیگر بازیکنان سایر تیم‌ها هم‌ می‌شود و بعضاً خیلی باشگاه‌های ضعیف‌تر با  قیمت‌های نجومی از طرف بازیکنان خود هم مواجه  می‌شوند.
همه این‌ها باعث شده که باشگاه‌های ایرانی به خصوص در لیگ برتر هر ساله با انبوهی از  بدهی‌ها مواجه شوند.
فدراسیون فوتبال امسال به مانند چند سال گذشته ولی با عزمی جدی‌تر، با تعیین سقف بودجه معادل ۳۳۰ میلیارد تومان برای هر باشگاه و کمی بیشتر برای باشگاه‌هایی که در مسابقات آسیایی حضور دارند، باعث شد که دست بعضی از باشگاه‌های متمول و مدعی قهرمانی که به واسطه پشتوانه‌های دولتی ، صنعتی و معدنی  از خرج‌های گزاف در بازار هراسی ندارند، بسته شود.
اما به نظر می‌رسد این تعیین سقف هم باعث نشده که خیلی از همین باشگاه‌ها طبق قانون عمل کنند و هر روز شاهد لو رفتن قرارداد بعضی از بازیکنان توسط افراد مسئول و یا تیم‌های رقیب هستیم! ارقام جنون‌آمیزی در لیگ ایران که شاید با قرارداد شش تا هفت بازیکن، سقف بودجه را پر خواهند کرد!
از جمله این ارقام می‌توان به پیشنهاد ۹۵ میلیاردی به بیرانوند یا پیشنهاد ۷۰ میلیاردی به آل کثیر و ۵۳ میلیاردی به رضا اسدی و یا رضایت‌نامه‌های یک‌میلیون دلاری و ۸۰۰ هزار دلاریِ نیازمند و حسین‌زاده و ... اشاره کرد. 
این ارقام تنها جزئی از ارقام و  قراردادهای نجومی است که تا به حال رسانه‌ای یا شایع شده است که همواره باشگاه‌ها هم طبق معمول آنها را تکذیب می‌کنند.
ولی با این تفاسیر مطمئناً بعضی از باشگاه‌ها قانون سقف بودجه و فدراسیون فوتبال را دور زده‌اند و باید به زودی منتظر خبرها و  عواقب این قرارداد‌های سنگین باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی