[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

انجام عمل جراحی تومور بزرگ به همت پزشکان شیرازی، روزنامه شیراز نوین

پزشکان بیمارستان حاج محمداسماعیل امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی شیراز در یک عمل جراحی، موفق به برداشتن توموری بزرگ در بیمار مبتلا به سرطان شدند. رضا ملک‌نسب مدیر بیمارستان حاج محمداسماعیل امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی شیراز، اظهار کرد: گروه پزشکی فک و صورت بیمارستان امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی شیراز به عنوان بزرگ‌ترین مرکز انجام عمل تومور‌های تهاجمی و بدخیم فک و صورت در جنوب کشور به شمار می‌رود. او با بیان اینکه ماهانه نزدیک به ۵۰ بیمار مبتلا به انواع تومور به این مرکز مراجعه می‌کنند و به طور متوسط، حدود ۲۰ بیمار مبتلا به انواع بدخیم تومور بوده و نیاز فوری به عمل جراحی دارند، از امکان خدمت‌رسانی به این بیماران خبر داد. حسین دانسته سرپرست تخصصی گروه جراحی فک و صورت در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز نیز در مورد این عمل جراحی گفت: بیمار مردی ۶۷ساله که در ناحیه فک بالا دچار تورم همراه با خون‌ریزی‌های شدید از بینی بود و تیم جراحان فک و صورت بیمارستان، پس از یک عمل ۶ساعته، موفق به برداشتن تومور و تخلیه کامل نیمی از صورت بیمار در فاز نخست درمان شدند. او افزود: در حال حاضر حال بیمار خوب است و امیدواریم در فاز بعدی عمل با کمک پروتز‌های مصنوعی، کار ترمیم چهره و توان‌بخشی در جهت ترمیم زیبایی صورت و بهبود شرایط صحبت کردن بیمار نیز انجام شود.
سرپرست تخصصی گروه جراحی فک و صورت در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز اضافه کرد: این نوع تومور‌ها در صورت تأخیر در درمان می‌تواند به سایر بخش‌های بدن مانند مغز، ریه، کبد و حتی استخوان‌ها نیز سرایت کند. 
دانسته با بیان اینکه از هر یک‌میلیون نفر در دنیا، ۴ نفر به این ضایعه تومور بدخیم دچار می‌شوند، علت این نوع سرطان‌ها را علاوه بر قرار گرفتن افراد در معرض تابش اشعه یا عوامل سرطان‌زا، تغییرات ژنتیکی محیط زندگی شخص و یا فاکتور‌های ژنتیکی فرد عنوان کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی