[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

این شربت قاتل کم‌خونی و فقرآهن است، روزنامه شیراز نوین


کم‌خونی به‌خصوص از نوع فقر آهن، عارضه نسبتاً شایعی به شمار می‌رود و به همین دلیل ممکن است بسیاری از مبتلایان به آن، این بیماری را جدی نگیرند. به گزارش صدآنلاین کم‌خونی به‌خصوص از نوع فقر آهن، عارضه نسبتاً شایعی به شمار می‌رود و به همین دلیل ممکن است بسیاری از مبتلایان به آن، این بیماری را جدی نگیرند. این اختلال،‌ علی‌رغم شایع بودن، قابل چشم‌پوشی نیست و باید مورد درمان قرار گیرد. از منظر طب سنتی، توصیه‌های خاصی وجود دارند که به اصلاح کم‌خونی کمک می‌کنند.
توصیه‌هایی درمورد اصلاح کم‌خونی
هر شب ۴۰ عدد مویز را در سرکه انگور بخیسانید، طوری که سرکه روی مویزها را بپوشاند. صبح روز بعد، مویزها و سرکه را با هم در پارچه‌ای بریزید و فشار دهید. بعد شیره‌ای که از آن خارج می‌شود را بخورید. این کار باید به‌مدت یک ماه تا چهل روز تکرار شود. شربت سرکه شیره روزانه ۵ تا ۶ مرتبه استفاده شود.
هفته‌ای ۲ بار و هر بار ۱.۵ کیلوگرم استخوان راسته گوسفند را بدون گوشت، با نمک و پیاز و زردچوبه در دیگ زودپز با آب فراوان حدود ۸ ساعت بپزید تا استخوان‌ها کاملاً نرم شوند. عصاره آن را بگیرید و تفاله را دور بریزید. بعد ۳ استکان تا ۳ لیوان از این شیره در طول روز بنوشید یا در غذاهای خود بریزید.
شربت بذرها: تخم شربتی، بالنگو، فرنجمشک، کاسنی، کرفس، اسفرزه، جعفری، شوید، سیاه‌دانه، زیره سیاه، قدومه، بارهنگ، شبدر، رازیانه، تره، یونجه،‌ ریحان، شنبلیله، شاهی، شلغم و هویج را با عسل مخلوط کنید و معجونی از آن بسازید.
شربت عسل: روزی ۲ بار، هر بار یک قاشق غذاخوری عسل مرغوب طبیعی را در یک لیوان آب جوش حل کنید و بنوشید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی