[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رقابت‌های کشوری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شیراز، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
بیست‌وسومین رقابت‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، یادواره شهید عبدالکریم ماندگاری در شیراز در حال برگزاری است.
560 دانش‌آموز پسر از روز دهم مردادماه به شیراز آمده و رقابت‌های خود را آغاز کردند که شنبه این رقابت‌ها به پایان می‌رسد و در ادامه مسابقات دختران آغاز خواهد شد.
کارشناس تربیت بدنی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در این ارتباط به شیرازنوین گفت: مسابقات در بخش پسران در سه رشته فوتسال، گوی‌رانی و دو و میدانی برگزار می‌شود که بچه‌های کم‌توان و همچنین سندروم داونی‌ها را شامل می‌شود.
رضا توکل افزود: این مسابقات دارای جذابیت‌های خاصی است و دوست داریم توجه همگان به توانایی این بچه ها جلب شود.
وی همچنین گفت: باید از میزبانی خوبی همکارانمان در استان فارس تشکر کنیم که مسابقات را به صورت خیلی خوب و منظم برگزار می‌کنند.
رئیس اداره دانش‌آموزان استثنایی فارس نیز در این ارتباط گفت: یکی از اهداف ما، شناساندن نیازمندی‌های این کودکان به جامعه است؛ به اعتقاد ما، در کل شهر باید این مناسب‌سازی‌ها صورت گیرد. 
خلیل عابدی افزود: ما به دنبال فرهنگ‌سازی هستیم و در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند کمک زیادی کنند؛ متأسفانه این کودکان عزیز، هنوز هم شهروند درجه 2 محسوب می‌شوند و نیازهایشان به خوبی دیده نمی‌شود. مهم‌ترین درس در مدارس استثنایی، درس تربیت بدنی است که بزرگترین نیازمندی این کودکان به شمار می‌رود؛ توقع ما این است که رسانه‌ها این فرهنگ‌سازی را انجام دهند و صدای این بچه‌ها را به گوش مسئولان برسانند.
رقابت‌های بخش پسران شنبه به پایان می‌رسد و از روز شانزدهم تا بیستم مردادماه نیز مسابقات در بخش دختران با حضور 22 دختر شیرازی و 358 نفر از سایر استان‌ها، در سه رشته دو و میدانی، تنیس روی میز و گوی‌رانی برگزار خواهد شد.
چیزی که در ادامه می‌خوانید، گزارشی از مسابقه‌ای جذاب است، بین تیم‌های استان کیهگیلویه و بویراحمد و استان اردبیل که در سالن پوریای ولی انجام شد؛ مسابقه فوتسالی که توانایی‌های این بچه‌ها را به خوبی به تصویر کشید.
در این مسابقه بنفش‌پوشان کهگیلویه بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه 3 با پاس مهدی روادی خواه و ضربه مسعود طاهریان به گل اول دست پیدا کردند. یک دقیقه بعد آبی‌پوشان اردبیلی می‌توانستند به گل تساوی دست پیدا کنند، اما رضا رستمیان به خوبی جلوی گلزنی سامان قهرمانی را گرفت.
در دقیقه 4  مدافعان اردبیل اشتباه کردند و ولی وحدت پور توپ را گرفت و گل دوم را به ثمر رساند تا خیلی زود اندوخته‌های کهگیلویه دو برابر شود.
در ادامه این اردبیلی‌ها بودند که برای جبران گل‌های خورده به دروازه حریف یورش بردند و یک بار هم نزدیک بود رضا کریمی‌خواه دروازه خودی را باز کند، اما پاس رو به عقب او به کرنر رفت.
یک-دوی عالی دو بازیکن اردبیلی و پاس زیبای سامان قهرمانی به مهدی محمدی، باعث شد تا او در موقعیتی ایده‌آل قرار بگیرد، اما ضربه نهایی این بازیکن به تیر عمودی دروازه برخورد کرد.
بالاخره پس از گذشت 11 دقیقه گل اول اردبیلی‌ها به ثمر رسید؛ وحید سحرخیزان بازیکن چپ پای اردبیل با شوتی زیبا از راه دور دروازه رضا رستمیان را فرو ریخت تا آبی‌ها به بازی برگردند.
هنوز یک دقیقه از این گل نگذشته بود که سامان قهرمانی موفق شد گل تساوی را هم وارد دروازه بنفش‌ها کند.؛ بدین ترتیب بازی خیلی زود به تساوی کشیده شد.
در دقیقه 14 دوباره این کهیگیلویه بود که از حریف خود پیش افتاد و این بار مسعود طاهریان بود که مهدی داره را صاحب توپ کرد و این بازیکن گل سوم را به ثمر رساند.
نیمه اول با نتیجه سه بر دو به سود کیهگیلویه و بویراحمد به پایان رسید.
در نیمه دوم اما همه‌چیز مطابق میل بویراحمدی‌ها پیش رفت؛ در همان دقیقه اول نیمه دوم(دقیقه 16 مسابقه) پاس دیگری از طاهریان با ضربه مهدی داره به گل تبدیل شد.  
دقیقه 19 شوت راه دور و زمینی مهدی محمدی به شکل خطرناکی از کنار دروازه کهگیلویه به بیرون رفت و یک دقیقه بعد بر خلاف جریان مسابقه، گل پنجم وارد دروازه اردبیلی‌ها شد!
حرکت زیبا و پاس عرضی دیگری از مسعود طاهریان، با ضربه رضا کریمی‌خواه در دهانه دروازه به گل پنجم کهگیلویه  تبدیل شد.
بلافاصله پس از جریان مجدد بازی، وحید سحرخیزان، بازیکن خوش نقش اردیبل با یک شوت تماشایی زمینی، گل سوم تیمش را به ثمر رساند.
اما این گل هم خیلی زود پاسخ گفته شد و باز هم پاس مسعود طاهریان بود که در دهانه دروازه به مهدی داره رسید و گل ششم برای بویراحمدی‌ها به ثبت رسید.
در ادامه طاهریان پشت یک ضربه کاشته از راه دور هم قرار گرفت که ضربه پرقدرت او را ابوالفضل مرادی به زیبایی از زیر طاق دروازه بیرون کشید و به کرنر فرستاد.
در دقیقه 25 یک بار دیگر مسعود طاهریان با یک پاس عالی و زمینی، مهدی داره را روبه‌روی دروازه خالی قرار داد و گل هفتم برای کهگیلویه به ثمر رسید.
یک دقیقه بعد مدافع اردبیل پاس بازیکن حریف را وارد دروازه خود کرد تا اختلاف به 5 گل برسد؛ بلافاصله پس از این گل، وحید سحرخیزان باز هم قدرت پای چپ خود را به رخ کشید و دروازه حریف را هدف قرار داد. رضا رستمیان، دروازه‌بان کهگیلویه روی این توپ اشتباه کرد و گل چهارم اردبیل به ثمر رسید.
در دقیقه 28 پاس روادی خواه را مسعود طاهریان به گل نهم تیم کهگیلویه تبدیل کرد و در آخرین دقیقه بازی هم روادی‌خواه دوباره پاس گل داد و مهدی داره گل دهم و آخر تیمش را به ثمر رساند.
حرکات تکنیکی زیبا، درک خوب از کارهای تاکتیکی و فنی و استفاده بهینه از توانایی‌های فیزیکی، نشان‌دهنده توانمندی‌های بالای بازیکنان این مسابقه بود که نشان دادند در صورت حمایت و توجه بیشتر، آنها تا چه میزان برای رشد در زمینه‌های مختلف توانمند هستند.
در نهایت این مسابقه با 6 گل اختلاف به سود کیهگیلویه و بویراحمدی‌ها به ثمر رسید تا این تیم خود را به‌عنوان یک مدعی در مسابقات مطرح کند.
بازیکنان کیهگیلویه و بویراحمد: رضا کریمی‌خواه، مهدی روادی‌خواه، علی فولادتن، ولی وحدت‌پور، مهدی داره، مسعود طاهریان، رضا رستمیان و علی یادگار.
بازیکنان اردبیل: مهدی محمدی، ابوالفضل مرادی، مهدی شهمیری، سامان قهرمانی، وحید سحرخیزان، مهدی محمدی، مهدی فولادوند و مهدی قهرمانی. 
قضاوت این مسابقه به عهده روح‌الله نیازی، تقی خاقانی، جلیل توکل و مسعود مقتدری بود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی