[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

درگیر جنگ ترکیبی هستیم، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز، با اشاره به هتک حرمت یک بانوی محجبه آمر به معروف در نارنجستان قوام و یادآوری اینکه در عرصه جنگ ترکیبی قرار داریم، تأکید کرد که قبول نداشتن این موضوع یعنی اشراف نداشتن نسبت به پیرامون خود، حال آنکه در جنگ ترکیبی باید فرماندهی میدان را با دقت اجرایی کرد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های دیروز نمازجمعه شیراز به ماجرای هتاکی به یک بانوی محجبه در نارنجستان قوام شیراز اشاره و بیان کرد: این کتک خوردن برای ما خیلی سخت بود. از آنجا که جلوی بچه، مادر را زدند، لذا هر تحلیلی باید در این‌باره کنار گذاسته شود. در این ماجرا، دست روی زن بلند کردن در مقابل چشم فرزندش، بسیار رنج‌آور بود.
امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه در این ماجرا جرم بزرگی رخ داد، گفت: برخی از مجموعه‌ها مرتب در حال شهید دادن هستند و از طرف دیگر هم دشمن مدام لجن‌پراکنی می‌کند؛ بنابراین اینکه یکی با رفتاری ناشایست حیثیت یک مجموعه بزرگ را زیر سؤال می‌برد، قابل قبول نیست.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مصلحت نمی‌دانم که ابعاد این قضیه را از حیث رنج‌آور بودن برای جامعه دینی بیان کنم، گفت: در عرصه یک جنگ ترکیبی هستیم و هرکسی باور ندارد یعنی به پیرامون خود اشرافی ندارد؛ در عرصه جنگ ترکیبی باید فرماندهی میدان جنگ فرهنگی و اجتماعی را با دقت اجرایی کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در فارس با تأکید بر اینکه بخشی از کار جلوگیری از منکرات در جامعه باید توسط خود مردم انجام شود، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و مسئولان باید توجه داشته باشند که هر اقدامی بر اساس خواسته مردم باشد.
آیت‌الله دژکام افزود: تذکر لسانی وظیفه عموم مردم است. او با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای استمرار حضور مردم توسط مساجد و مراکز دینی باید انجام شود، گفت: مسئولان در چارچوب قانون در این‌باره ورود کنند. امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: هرکسی بخواهد هرج و مرج در کشور راه بیندازد و از چارچوب قانونی خارج شود، در واقع دارد به نظام خیانت می‌کند. آیت‌الله دژکام تأکید کرد: استدعای ما این است که مسئولان ماجرای هتاک حرمت یک بانوی محجبه را به یک پرونده تبدیل نکنند که مشمول مرور زمان شود؛ بلکه مهلت معقول برای بررسی پرونده ماجرای باغ نارنجستان قوام پیش‌بینی شود.
او همچنین از حضور حماسی مردم شیراز در ایام سوگواری دهه اول ماه محرم قدردانی کرد و گفت: حضور گسترده مردم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تودهنی محکمی به استکبار بود.
امام‌جمعه شیراز همچنین روز خبرنگار و سالروز جهاد دانشگاهی در هفته پیش رو را نیز تبریک گفت. آیت‌الله دژکام همچنین در بخش دیگری از خطبه خود با اشاره به موضوع امامت و رهبری امت، بیان کرد: در باب معارف انقلاب اسلامی، مسئله ولایت و امامت و رهبری امت از حساس‌ترین مباحثی است که باید موردتوجه متدینان قرار گیرد.
او تصریح کرد: اکنون به‌صورت روزانه با مسائلی مواجه هستیم که باید موضع خودمان را به عنوان امت با امام خود تنظیم کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: اگر ولایت شکل گرفت و امت پشت سر امام ایستاد و محکم از موضع حق امام دفاع کرد، پیروزی حتمی است؛ چراکه پیروزی را خداوند وعده داده است.
آیت‌الله دژکام اضافه کرد: امت امام خمینی(ره) در سال‌های پس از انقلاب و در زمان جنگ و عرصه‌های مبارزه با تحریم و فشارهای مختلف استکبار هرکجا ایستادند، پیروز شدند و امروز هم مسئله همین است.
او تصریح کرد: عظمت امت اسلامی امروز دیده می‌شود و نگران اینکه چه می‌شود نباشیم و بلکه تنها باید نگران این بود که آیا به دستورات الهی در باب ولایت عمل کرده‌ایم یا نه؟
امام‌جمعه شیراز، درمان دردهای کهنه و حل نشده بشریت را همراهی با قرآن و اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: تأسف بار است که علی‌رغم وجود قرآن، روایات اهل بیت(ع) و وجود نائب اهل بیت اما سر در کتاب‌های دیگر می‌برند و دنبال درمان هستند.
آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: قرآن و عترت و سخنان اهل بیت(ع) حجت بر همه عالم است و راه‌حل مشکل بشر در آنجا پیدا می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی