[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اعتماد به معلم خردمند، روزنامه شیراز نوین


 سعیدرضا امیرآبادی - گروه گزارش
amirabadi_shznvn@yahoo.com

هزینه‌های تسویه‌حساب، تخریب و حاشیه در پارلمان شهری را مردم پرداخت می‌کنند. به یاد داریم شورای اسلامی شهر شیراز در شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی خواستار گسترش قلمرو نظارتی فراتر از شهرداری‌ها و تا سطوح ارشد مدیریت شهری شده بود. اما با گذشت چند روز از این مجمع بود که حاشیه‌های قبلی با اتهام فساد رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت تا پارلمان شهری در گوشه رینگ میخکوب شده و به جای نشستن بر کرسی مدیریت ارشد شهر در انجام رسالت‌های اولیه نیز با چالش‌هایی روبه‌رو گردد.
فارغ از نتیجه این پرونده‌های پرتلاطم که هنوز به سرانجام نرسیده، باید توجه داشت که حاشیه‌ها و اختلافات درونی پارلمان شهری انرژی مضاعفی را از شهر و شهروندان می‌گیرد. دقایق پرهزینه‌ای که باید برای رفع چالش‌های شهری اختصاص یابند، صرف رایزنی برای جلب آرای مخالفان می‌شوند و کار تا جایی بالا می‌گیرد که سخنگوی پارلمان شهری آشکارا خبر از انشقاق داده و از برپایی جلسات خصوصی 1+6 گلایه 
می‌کند.
شعار شفافیت تعبیر نشد
مطابق آمارهای رسمی، بیش از یک‌پنجم از جلسات شورای اسلامی شهر شیراز نیز در سال دوم شورای ششم به صورت غیرعلنی برگزار شده که این امر شعار اصلی پارلمان شهری که همانا شفافیت است را زیر سؤال می‌برد. شاید اگر جهش‌های ده‌گانه عمرانی شهرداری شیراز نبود، میزان نارضایتی‌های مردمی پیرامون عملکرد مدیریت شهری به صورت جدی‌تری مطرح می‌شد و افکار عمومی خواسته‌های خود را صریح‌تر به گوش ائتلاف‌های «شانا» و «شما» و در رأس آنها پدرخوانده‌ها می‌رساند.
با ذکر این موارد به نتیجه برسیم که شورای ششم در کنار همه خدماتی که به شهر و شهروندان ارائه کرده، در ماه‌های اخیر دچار حاشیه‌های دوچندانی شد که فرصت خدمتگزاری به مردم را از آنها تا حدود زیادی گرفت و نتیجه آن در چالش‌های عدیده‌ای که شهر از آنها در عذاب است، مشهود 
است.
حال با روی کار آمدن هیئت رئیسه جدید و برپایی مراسم تحلیف برای اعضای تازه‌نفس، امید می‌رود که حاشیه‌ها و تقابل‌های مخرب در صحن بین‌الحرمین به حداقل کاهش یافته و نمایندگان مردم شیراز در شورای شهر به رسالت اصلی خود که همانا خدمت به سومین حرم اهل بیت(ع) است، تمرکز بیشتری یابند. توجه داشته باشیم که شورای ششم لقب فاخر انقلابی را برای خود برگزیده است و هرگونه کاستی، ناکارآمدی، فساد، حاشیه و مواردی از این دست موجب خدشه‌داری این ساختار در افکار عمومی خواهد شد.
با ذکر این مقدمه، گروه گزارش شیرازنوین نگاهی بر رویدادهای یکصد و بیست و سومین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز داشته است.
آزمونی دشوار برای معلم کهنه‌کار
سیدابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز شد. در یکصد و بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر شیراز انتخابات سال سوم هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد و در نهایت سیدابراهیم حسینی با 12 رأی به عنوان رئیس، محمدتقی تذروی با 13 رأی به عنوان نایب‌رئیس، افسانه خواست‌خدایی با 13 رأی به عنوان منشی اول، علیرضا اسکندری با 11 رأی به عنوان منشی دوم و مریم حسینی با 10 رأی به عنوان سخنگوی هیئت‌رئیسه در سال سوم شورای اسلامی شهر شیراز انتخاب گردیدند. پست خزانه‌داری شورا هم با 11 رأی به مصطفی کیانی رحیمی رسید.
این معلم پیشکسوت در دو سال اخیر از جهت گیری و تسویه‌های آشکار پرهیز می‌کرد و باید دید که اتخاذ این راهکار می‌تواند کشتی شورای شیراز را به ساخل آرامش رهنمون سازد یا پارلمان شهری آبستن حاشیه‌های دوباره‌ای خواهد شد. در سوابق کاری سیدابراهیم حسینی مواردی نظیر معاون پشتیبانی مدیرکل آموزش و پرورش و قائم مقام مدیرکل، معاون پرورشی مدیرکل آموزش و پرورش، معاون پرورشی شهرستان پاسارگاد، مدیر و معاون مدارس ناحیه 4 شیراز و تدریس در مقطع آموزش عالی دیده می‌شود.
جمع علی‌البدل‌ها کامل‌تر می‌شود
در ادامه این مراسم، مراسم تحلیف دو عضو جدید شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد. در یکصد و بیست و سومین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز مراسم تحلیف ابراهیم کمالی دشت ارژنه و محمود صفایی به عنوان اعضای علی‌البدل شورای اسلامی شیراز با حضور فرماندار شهرستان شیراز در صحن علنی شورا برگزار شد. اعضای جدید پارلمان شهری در متن سوگندنامه، قسم یاد کردند که در حفاظت از اموال عمومی شهر و شهرداری تمامی سعی و تلاش خود را به کار گرفته و همواره امانت‌دار شهروندان بوده و در راستای رعایت صرفه، صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام ورزند.
در آرزوی ساحل آرامش
بر اساس این گزارش، شایان ذکر است ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، مردادماه سال ۱۴۰۰ رسماً فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون در آغاز سومین سال فعالیت، اعضای جدید هیئت‌رئیسه را برگزید.
حال باید دید که سکان‌داری حسینی در مقام معلمی پیشکسوت، شورای اسلامی شهر شیراز را به کدام سمت‌وسو رهنمون می‌سازد و آیا صحن بین‌الحرمین رنگ آرامش را به خود خواهد دید؟ امری که در سال دوم شورا با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی مهدی طاهری محقق نشد. هم‌گرایی و اتحاد برای آبادانی شیراز، پرهیز از سیاسی‌کاری و تسویه‌حساب و برخورداری از نگاهی فراجناحی مهم‌ترین درخواست مردم شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) از شورای اسلامی شهر است.
به یاد داشته باشیم هزینه‌های تسویه‌حساب، تخریب و حاشیه‌ها در پارلمان شهری را مردم پرداخت می‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی