[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

خودکشی با اسباب‌کشی ، روزنامه شیراز نوین


 مریم شمالیان- شیرازنوین:
shomalianm@gmail.com

رئیس اتحادیه مؤسسات حمل و نقل کالا شیراز گفت: نرخ تعیین شده رسته اسباب‌کشی توسط اتحادیه مؤسسات حمل و نقل کالا شیراز به صورت نرخ ساعتی 400هزار تومان با حداقل زمانی 2 ساعت و هزینه هر کارگر نیز ساعتی 100هزار تومان تعیین شده و کلیه خدماتی که توسط این اعضا در خصوص رسته اسباب‌کشی ارائه می‌شود، در صورت بروز هرگونه مشکلی توسط اتحادیه قابل پیگیری 
است.
در فصل اسباب‌کشی که مستأجران سالانه متحمل مشکلات فراوانی همچون افزایش‌های نجومی نرخ رهن و اجاره‌بها می‌شوند، یک موضوع دیگر که آنها را مجبور به پرداخت هزینه می‌کند، اسباب‌کشی است؛ امروزه با ارائه خدمات آنلاین، برنامه‌های آنلاین در حوزه خدمات حمل و نقل به ارائه سرویس‌های مخصوص اسباب‌کشی هم می‌پردازند که فرد خدمات‌گیرنده با انتخاب گزینه‌هایی همچون اینکه طبقه چندم ساختمان است، چه وسایلی برای جابه‌جایی از جمله مبلمان، یخچال ساید و... دارد و اینکه چند کارگر می‌خواهد، از طریق برنامه به او قیمت داده می‌شود و او با پذیرفتن این قیمت، درخواست ماشین حمل بار می‌کند.
اما ماجرا با پرداخت این هزینه به اتمام نمی‌رسد؛ چون در زمان اسباب‌کشی، با عناوینی که مثلاً این مبلمان بزرگ‌تر است، برای این حجم بار تعداد کارگر بیشتر لازم است و... خدمات‌گیرنده با درخواست پرداخت هزینه‌هایی بیشتر از آنچه در ابتدای امر دیده بود، مواجه می‌شود. اما چه چاره دارد که در کشاکش یک اسباب‌کشی و فرصت کم باید شرایط را بپذیرد تا بتواند خانه و زندگی خود را از خانه‌ای به خانه دیگر منتقل سازد...
اما آنچه شیرازنوین از طریق اتحادیه مؤسسات حمل و نقل کالا شیراز مورد پیگیری قرار می‌دهد، بیانگر این است که رسته اسباب‌کشی که زیرمجموعه این اتحادیه قرار دارد، دارای نرخ تعیین شده است و هرگونه تخلف بیشتر از این نرخ ساعتی از طریق همین اتحادیه قابل پیگیری است؛ چیزی که پیگیری آن از طریق برنامه‌های اینترنتی که چنین خدماتی ارائه می‌دهند، از طریق یک مرجع و اتحادیه در شیراز ممکن نخواهد بود؛ چراکه تحت نظارت آنها نیست.
حمید آل منصور، رئیس اتحادیه مؤسسات حمل و نقل کالا شیراز با اشاره به خدماتی که توسط فعالان این اتحادیه ارائه می‌شود به خبرنگار ما می‌گوید: کل حمل و نقل شهری غیرمسافری زیر نظر این اتحادیه فعالیت دارند و حدود 26 رسته را شامل می‌شود که مراکز اسباب‌کشی یکی از این رسته‌های تحت نظارت اتحادیه محسوب می‌شود.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص اینکه آیا خدمات اسباب‌کشی که توسط اسنپ بار ارائه می‌شود تحت نظر و نظارت این اتحادیه قرار دارد و آیا به تخلفات این حوزه می‌تواند رسیدگی کند، اظهار می‌کند: این دسته خدمات اینترنتی و آنلاین توسط مرکزی که در تهران است، ارائه می‌شود و فعالیت آن به حوزه اقدامات اتحادیه مؤسسات حمل و نقل کالا شیراز مرتبط نمی‌شود.
آل منصور ادامه می‌دهد: بر این اساس تخلفی هم اگر در این زمینه انجام شود، رسیدگی به آن در حوزه اختیارات و فعالیت‌های این اتحادیه قرار ندارد.
وی به این سؤال که نرخ تعیین شده رسته اسباب‌کشی توسط اتحادیه مؤسسات حمل و نقل کالا شیراز به چه صورتی است هم می‌گوید: هزینه اسباب‌کشی به صورت ساعتی و با نرخ ساعتی 400هزار تومان با حداقل زمانی 2 ساعت و هزینه هر کارگر نیز ساعتی 100هزار تومان است و مینی‌بار و خاور و انواع ماشین‌های زیر 5 تن به این کار اختصاص دارد.
آل منصور با اشاره به اینکه خدمات برای آن دسته از افرادی که وسایل کمتری دارند با وانت نیز امکان‌پذیر است، بیان می‌کند: این اتحادیه وانت هم برای اسباب‌کشی تحت‌پوشش خود دارد که برای هزینه کمتر و وسایل کمتر شهروندان در نظر گرفته شده است.
وی تصریح می‌کند: کلیه خدماتی که توسط این اعضا در خصوص رسته اسباب‌کشی ارائه می‌شود، در صورت بروز هرگونه مشکلی توسط اتحادیه قابل پیگیری است و بر نرخ‌های درخواست‌شده و هر موضوع دیگر مربوط به اسباب‌کشی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی