[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

پرواز پرنده دارابی، رکورددار پرش ارتفاع ملی به دیار باقی ، روزنامه شیراز نوین

سیدضیاء کمانه اهل داراب استان فارس، رکورددار پرش ارتفاع و دو ۱۰۰ متر با مانع ایران در سن ۹۴ سالگی دار فانی را وداع گفت و جامعه ورزش فارس را به سوگ نشاند.
به گزارش ایرنا، سید ضیاء کمانه در سال ۱۳۰۸ در شهرستان داراب فارس به دنیا آمد. از آن جا که این منطقه یکی از قطب‌های دو و میدانی استان فارس است، تاکنون قهرمانانان زیادی را در سطح ملی پرورش داده است. زنده‌یاد کمانه از دوران نوجوانی به شیوه‌های سنتی به ورزش دو و میدانی روی آورد و در شروع خدمت سربازی زیر نظر مربیان کارآزموده تمرین کرد و توانست در حدود ۳۰۰ مسابقه رسمی داخل و خارج از کشور شرکت و مدال‌های ارزشمندی را به دست آورد.
سیدضیا، آخرین پرش ارتفاعش را در سال ۱۳۳۴ شمسی با ۲ متر و پنج سانتی‌متر در شهر رم پایتخت ایتالیا انجام داد و در همان سال رکورد ۱۱۰ متر با مانع در مدت زمان ۱۴ ثانیه و هفت صدم ثانیه را از آن خود کرد.
همچنین سید غلامرضا کمانه مدیر کل اسبق ورزش و جوانان فارس فرزند زنده یاد سید ضیاء همچون پدرش سال‌های نوجوانی و جوانی خود را در این رشته درمسابقات داخل و خارج از کشور گذراند و در آخرین مسابقه خود در شهر جاکارتا در پرش ارتفاع ۲ متر و ۱۰ سانتی‌متر پرید تا راه پدر را رفته باشد.
از سید ضیاء کمانه به عنوان پدر ورزش داراب یاد می‌کنند و خیابانی هم در این شهر به نامش گذاشته شده 
است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی